  • Data: 2009-09-02 06:43:55
    Temat: Re: zarowki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 01 Sep 2009 23:58:02 +0200, kogutek wrote:
    >Jasne ze ma rację. Można mieć rację i nic z tego może nie wynikać. Po co komu
    >podstawa prawna jak zaskarżyć jej nie może.

    Bo w obliczu rzetelnosci naszego dziennikarstwa chce sie dowiedziec
    kto zabronil, jak zabronil, kiedy zabronil, czego zabronil, czemu nikt
    tego wczesniej nie napisal itd.

    A teraz dzieki Jarkowi to mniej wiecej wiem. Strasznie to
    skomplikowanie zapisane, ale wychodzi mi na to ze mozna sprzedawac,
    ops - raczej wprowadzac do obrotu, dowolne lampy, o ile maja ok
    17lm/W.
    Obecnie jest dyspensa na lampy o strumieniu ponizej 950lm, ktore moga
    miec ok 13lm/W. Typowa zarowka 100W ma okolo 1300 lm, a 75 ~950.

    Nie bedzie wiec zarowek 99W. Byc moze pojawia sie 68W, ale na rok sie
    chyba nie bedzie oplacalo. Zobaczymy co na to Philips, ale jesli nie
    zareaguje, to kto ma znajomosci w Chinach, na Ukrainie lub w Pile
    niech zamawia hurtem zarowki fotograficzne :-)

    Moze ktos mi tylko wytlumaczy czemu "ekwiwalent zarowki 100W" mozna
    napisac na:
    -halogenowej zarowke o strumieniu 1326 lm
    -swietlowce kompaktowej 1398 lm
    -led lub innej lampie 1521 lm

    >gdyby nie kryzys i spadek produkcji to byśmy mieli reglamentowany prąd. Szybkie
    >wybudowanie nowych elektrowni jest mało realne i do tego drogie. Bo w grę
    >wchodzą tylko elektrownie atomowe. Nie dotyczy to tylko Polski.

    Gdyby tak wprowadzic godzine bez pradu dziennie, to te atomwki szybko
    by powstaly. A tak ich nie bedzie.
    Ale ja mam pomysl .. zrobic jedna w Turoszowie.

    >Żarówka ma
    >więcej wad niż zalet. Bo niby jakie ma zalety. Jest tania w produkcji i ma
    >podchodzące pod człowieka widmo. Największą jej wadą jest mała efektywność.

    Problem w tym ze inne tez maja wady. I obecnie do lazienki czy kibelka
    nie ma lepszej jak zarowka.
    Ciekawe jak sie sprawdza halogenowe.

    >I nie dlatego ze żarówki będą drogie. Bo nie będą. Prąd do świecenia będzie
    >drogi. Jak elektrownia teraz zarabia milion. To po upowszechnieniu się
    >oszczędniejszych żarówek zacznie zarabiać mniej. To co zrobi elektrownia?
    >Proporcjonalnie do spadku zużycia wynikającego z używania tańszych w
    >eksploatacji żarówek podniesie cenę prądu, i dołoży do tego z 20% na wszelki
    >wypadek. Zwykłemu człowiekowi nie wolno na niczym zaoszczędzić. Ma płacić aż się
    >posra.

    Cos w tym jest, ale zapominasz ze mamy URE.
    Ktory ponoc w tamtym roku zabronil podnosic ceny pradu, mimo ze wegiel
    podrozal ponad miare. Czas pokazal ze wyjatkowo regulator mial racje.
    A moze i nie tak wyjatkowo.

    >To jak zdrożeje prąd to ogółu nie będzie stać na używanie innych niż
    >energooszczędnych żarówek.

    Tam gdzie swiece dluzej to ja juz dawno sam zalozylem kompaktowe.
    Do innych celow to nie zbiednieje.
    Zreszta 20% zwykly czlowiek az tak bardzo nie odczuje i nadal bedzie
    swiecil ile mu wygodniej. Za to ci co maja elektryczne ogrzewanie sie
    uciesza :-)

    J.