  • 101. Data: 2010-12-15 20:58:33
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    janusz_kk1 wrote:

    > Gdzie? w Polsce? wątpię, a jeżeli już to kompresja bezstratna.
    MPEG. Większość transmisji między stacjami leci albo kablem albo przez
    satelitę. Transmisje analogowe już dawno przeszły do lamusa, a cyfrowe
    bezstratne zajmują za duże pasmo i są po prostu za drogie. A stacje kablowe
    odbierają programy satelitarne w MPEG i wpuszczają do kabla odpowiednio
    zdekodowane.

    > A ja miałem na myśli stratną i to mocno, robili badania że to źle wpływa
    > na mózg.

    Nie wierzę. Naprawdę nie wierzę. Nie wiem jaki by to miał być mechanizm tego
    złego wpływania. To samo musiało by być dla każdej konserwy muzycznej czy
    innych dźwięków nienaturalnych. A telefon to dopiero świństwo i kompletny
    debilizm powodujący automat.
    Może byś choć jedną publikację naukową podał? Przynajmniej można byłoby się
    do tego ustosunkować. Przynajmniej z tego, czego się nauczyłem wynika, że
    piszesz kompletne bzdury.

    Waldek

  • 102. Data: 2010-12-15 21:07:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_kk1 napisał:

    > Ale to twój problem ja powtarzam co słyszałem i tyle.

    Czyli miałem rację -- od słuchania czego innego niż MP3 też może.

    --
    Jarek

  • 103. Data: 2010-12-15 21:34:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.12.2010 11:49, janusz_kk1 pisze:

    > Ale jest cos takiego jak mniejsze zło. pasów bezp też nakazują ci
    > używanie chociaż to twoja sprawa co się stanie w przypadku wypadku.
    > Tutaj jest podobnie, chcą zmniejszyć zużycie energii, sposób taki sobie
    > ale lepszy taki niż np drastyczne powyżki cen energii.
    To jak zużycie energii spadnie to mam uwierzyć, że ceny nie wzrosną?

    > po 1 od czegoś czeba zacząć,
    Tylko to zaczynanie od d.* strony.
    > pom 2 ziarko do ziarka.
    Nie, takie ziarko do ziarka co co może nic nie dawać - ktoś w
    oszczędnościach odliczył koszt energetyczny wykonania takiej świetlówki
    kompaktowej?

    > I szukają, sprzęty muszą być coraz bardziej energooszczędne szczególnie
    > w trybie stanby, PFC dla zasilaczy powyżej IMCHO 75W itd.
    Oszczędny tryb standby jest korzystny dla obywatela. (Chociaż być może
    złudnie, bo zamiast wyłączać sprzęt "bo to drogo" to będzie miał
    kilka-kilkanaście urządzeń w stand-by.) PFC niesie oszczędności jedynie
    dla dostawców energii (bo płacimy za moc czynną).

    > Nic sie nie bój za przemysł też się wezmą, ale od czegoś muszą zacząć.
    W związku z tym zaczyna się nie tam gdzie byłby duże oszczędności, ale
    tam gdzie będą małe? Interesująca logika.

    > Ale nadal jest powycinane, ty nawet o tym nie wiesz,a w ogóle wiesz na czym
    > polega kompresja mp3?
    Wiem. Co z tego, że jest powycinane? Najwięcej wycinane jest
    powyżej/poniżej progu słyszalności (a żeby nie było dziwnych efektów z
    tym związanych przy dekodowaniu stosuje się dithering).

    Jeżeli kompresja nie jest bardzo silna (i kodek jest dobry) to wyjściowy
    dźwięk nie będzie miał "powycinanego" widma tak, że nie będziemy w ogóle
    słyszeć niektórych pasm a raczej "wycięte fragmenty" będą się przesuwać.

    > bo wiesz rozmowa ze ślepym o kolorach nie ma sensu.
    Nie do końca się zgadzam.

    > Do czego do radia? słuchaj 3 to się dowiesz, było o tym chyba z rok temu.
    Jeżeli przez "3" masz na myśli "Polskie radio program 3" to niestety ale
    muzyka, którą zaczęli coraz częściej grać kilka lat temu wysoce mi nie
    pasowała, w związku z tym zrezygnowałem z tej wątpliwej przyjemności.

    > Co nie zmienia faktu że powycinane pasmo źle wpływa na mózg i powoduje
    > uszczerbek
    > w słyszeniu.

    Jakieś linki?

    Bo ja mam jednego też związanego z różnymi niebezpiecznymi zjawiskami,
    ale "do uśmiechnięcia się" - jak to ludzie stracili cierpliwość i wydali
    oświadczenie próbujące odkładać bzdury głoszone w mediach przez pewnego
    doktora.
    http://www.atom.edu.pl/images/stories/atomowe/bezpie
    czenstwo/czarnobyl/zarzad_ptfm_oryginal_oswiadczenia
    _o_jaskowskim.pdf

    Michoo

  • 104. Data: 2010-12-15 21:37:24
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    ptoki wrote:

    > Nie bede zakladal nowego watku ale cala te dyskusje mozna strescic
    > tak:
    > http://demotywatory.pl/1259835/Ale-Ty
    > Ja bym zamienil podpis na taki:
    > Ty wymien zarowke na swietlowke a my przejebiemy te oszczednosci.

    sedno sprawy ;p

  • 105. Data: 2010-12-15 21:38:33
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.12.2010 21:51, janusz_kk1 pisze:

    > http://mp3.wp.pl/p/informacje/njus/205618.html

    Ratunku! Kolejny, który wierzy, że jak się sygnał cyfrowy przetworzy
    najpierw analogowo to on się stanie cacy-analogowy a jak się go prześle
    cyfrowo a przetworzy dalej to już nie:

    Michoo

  • 106. Data: 2010-12-15 21:49:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2010 13:32:40 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Trzeba mieć coś nie po kolei, żeby uważać, że w przemyśle o strukturze
    >takiej, jaką ma energetyka, spadak zużycia nie spowoduje wzrostu cen
    >jednostkowych.

    No wiesz - mamy teraz konkurencyjnych dostawcow, jak pradu zrobi sie
    nadmiar, to jak ma nie spasc ?

    W dodatku jak popatrzysz to dominujacy jest wieczorny pik, pare
    procent spadku i zrobi sie duza oszczednosc.

    >Wiele rzeczy potrafi rzucić się na mózg. Nie uwierzę, że wszystko to od
    >słuchania empetrójek.

    Latwiej uwierzyc ze powycinane pasmo wplywa na mozg przez ucho niz
    przez oko.

    Tylko wcale nie jestem pewnien czy mp3 ma powycinane pasmo. Za to
    zwykla mowa ma niezle prazki.

    J.

  • 107. Data: 2010-12-15 21:52:15
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    kogutek wrote:

    > niska cena blokowala rozwoj. Przez tlumaczenie nie dalo by sie
    > wyeliminowac zarowek.

    ale od tego jest ekonomia , tzn. zadajmy sobie pytanie - po co komu ten
    rozwoj? zarowka jest "good enough". rownie dobrze unia moze zakazac
    telewizorow, samochodow, zelazek, gumy do zucia, rowerow itd. - bo jak
    znikna z rynku to pobudzimy rozwoj 'czegos nowego'...

  • 108. Data: 2010-12-15 22:03:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Dec 2010 01:11:14 +0100, kogutek wrote:
    >Jak by zrobili kilowatogodzine po 5
    >zlotych to za trzy miesiace zdjeli by 85% licznikow.

    Raczej zamkneli polowe elektrowni.

    Obejdziesz sie bez pradu ? Nie. Wiec licznik zostanie.
    Ale krecil sie bedzie wolniej.

    >Jak ktoś przed swietlowkami
    >kompaktowymi placil za prad stowke a po ich zalozeniu mu wyjdzie ze 8 dych. To
    >za moment znowu placil bedzie stowke. Oni sie o to postaraja. Nie sila a sztuka
    >frajerow w dupe tluka. Moze by w koncu ktos zrobil silnik na magnesach co sie
    >sam kreci :-) Alternator od samochodu tylko podlaczyc i puscic ich w
    >skarpetkach, bez tego oni nas puszcza. Na bank by w takiej sytuacji
    >zdelegalizowali magnesy, gorsze od dopalaczy by byly.

    Przeciez mozesz sobie panele sloneczne zainstalowac.

    J.

  • 109. Data: 2010-12-15 22:09:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Ratunku! Kolejny, który wierzy, że jak się sygnał cyfrowy przetworzy
    > najpierw analogowo to on się stanie cacy-analogowy a jak się go prześle
    > cyfrowo a przetworzy dalej to już nie:

    Mnie się spodobało to o namiętnych graczach komputerowych. Że mogą nie
    rozumieć rozmówcy. Mnie się zawsze wydawało, że to po prostu przygłupy
    ze zrytym całkowicie deklem, z którymi tak czy inaczej nie pogadasz.
    A tu się okazuje, że gdyby zastąpić pliki OGG bezstratnymi próbkami,
    to by się z nich porobiły całkiem kumnate ziomy.

    --
    Jarek

  • 110. Data: 2010-12-15 22:14:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > No wiesz - mamy teraz konkurencyjnych dostawcow, jak pradu zrobi sie
    > nadmiar, to jak ma nie spasc ?

    Ależ skąd! Mamy konkurencyjnych dostawców, ale oni kupują prąd w tej
    samej elektrowni.

    > W dodatku jak popatrzysz to dominujacy jest wieczorny pik, pare
    > procent spadku i zrobi sie duza oszczednosc.

    Pik się spłaszczy, trzeba będzie wyłączyć jakiś blok w elektrowni,
    więc żeby wyjść na swoje, to się podniesie cenę kilowatogodziny.

    > Latwiej uwierzyc ze powycinane pasmo wplywa na mozg przez ucho niz
    > przez oko.

    Wyłącznie przez oko. W trakcie czytania "naukowych" artykułów.

    --
    Jarek