  • Data: 2010-12-22 16:27:12
    Temat: Re: zarobki elektryka
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Xiant" <x...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ies71i$fci$3@news.onet.pl...

    > Ta .... bo na medycynie to ucza te szesc lat jak recepty wypisywac a jak
    > ktos robi specjalizacje to tam dodatkowo ma zajecia jak nieczytelnie te
    > recepty pisac ...

    Widocznie ci lekarze, do których chodziłem i którym musiałem mówić na co
    mają mnię leczyć i jakie mają mi przepisywać leki musieli wiele zajęć
    opuszczać.

    > Jak elektryk komus zj... auto to dostanie zjebe i co najwyzej musi oddac
    > kase a lekarz za blad w sztuce nie dosc, ze scigany moze byc z urzedu to
    > nie wspomne co rodzina poszkodowanego moze zrobic. Jednak predzej bym sie
    > elektryki nauczyl niz medyzyne skonczyl choc studia mam juz za soba i male
    > co nieco z edukacji wiem :)

    Jak elektryk zje... to właściciel samochodu może tak samo się przenieść na
    tamten świat. Dla przykładu uszkodzony ABS, ASR, ESP, sterowanie pracą
    silnika, skrzynim biegów, uszkodzeniem poduszek oraz wiele innych, które
    mogą w sposób bezpośrtedni (jak np. wystrzelona poduszka w nieodpowienim
    momencie w twarz czy głowę) lub pośredni doprowadzić do śmierci.
    Poza tym taki elektryk "pójdzie z torbami" w przeciweiństwie do lekarza,
    który nie odpowie za śmierć pacjenta. Znam kilka takich przypadków wśród
    znajomych, a nawet w rodzinie, gdzie lekarze ewidentnie zawinili, ale
    "rączka rączkę" i nie da się wygrać.
    Co do nauki to elektryk już dawno przestał być elektrykiem i w dobie
    nafaszerowanych elektroniką samochodów taki elektryk musi się znać nie tylko
    na elektryce, ale przede wszystkim informatyce i mechanice także. Poza
    obszerną wiedzą musi zdobyć także specjalistyczne narzedzia, oprogramowanie,
    dokumentację serwisową, która zazwyczaj jest płatrna i do tego często jest
    droga, a z możliwością jej zdobycia wiąże się cały cykl płatnych szkoleń
    oraz zdobyci autoryzacji, a także opłacania dostępu do baz danych. Coraz
    częściej każdy dostęp do komputera samochodu wymaga wykupienia jednorazowej
    autoryzacji, co przekłada się na wyższe koszty usług.

    Tak więc kolego nie porównuj dobrego elektryka samochodowego, który potrafi
    naprawić każde auto i znaleźć każdy problem do lekarza. Zwłaszcza, że
    obecnie jest bardzo wąska specjalizacja wśród lekarzy i trudno jest znaleźć
    takiego, który potrafi postawić w miwrę szybko prawidłową diagnozę lub też
    sprowadzić badania na właściwe tory.
    Tu znów się posłużę przykładem jednego z ordynatorów szpitala, który leczył
    mojego znajomego na wrzody żołądka przez 2 tygodnie. Chłop o mało nie
    wyzionął ducha, bo się okazało, że przeszedł zawał, a lekarz nawet się nie
    domyślił. Domyślił się natomiast starzysta.