  • Data: 2009-06-14 01:53:13
    Temat: Re: zardzewiałepołączenie gwintowane
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest sobie ręczna pompa ogrodowa ? abisynka.
    > Co jakiś czas należy wymienić gumową uszczelkę tłoka.
    > Aby to zrobić należy rozkręcić tłok.
    > Tłok to z grubsza dwie tuleje. Jedna wkręcona w drugą.
    > Zewnętrzna średnica tulei zewnętrznej ze 70 mm.
    > Wewnętrzna średnica wewnętrznej tulei 40 mm.
    >
    > Zacisnąłem wewnętrzną tuleję w imadle ślusarskim. Odkręcanie zewnętrznej
    > nieskuteczne ani drgnie.
    > Pukanie młotkiem 200 g w kierunku odkręcania nic nie dało.
    > Dobę było moczone w nafcie prymusówce.
    > Nie pomogło.
    > WD40 pryskane tak aby wciekło do środka. Też nic.
> [...]

    Ja bym probowal to odkrecic dwoma czerwonymi kluczami do rur, ale takimi
    starszymi o dlugosci ramienia co najmniej pol metra. Takie klucze na tych
    tulejach nalezy zaczepic pod malym, rzedu 10-20 stopni katem, polozyc calosc
    na posadzce i nacinac klucz noga, cos na pewno strzeli.
    Imadlo nie jest dobrym narzedziem do odkrecania, ono bardziej sciska, zatem
    odksztalca a tarcie daje male. Klucz do rur ma zombki, ktore sie wrzynaja w
    powierzchnie co daje duzy moment obrotowy, przy stosunkowo niewielkim
    odksztalceniu elementow.
    Z tym WD 40 mam niestety przykre doswiadczenia. Po popsikaniu nim wykrecilem
    co prawda stara, podrdzewiala srube, okolo fi 12 mm, po czym po naprawie
    czegos tam, z powrotem ja wkkrecilem. Niestety naprawa okazala sie
    nieskuteczna i po kilku dniach trzeba bylo te sama srube znowu wykrecic. Tym
    razem normalnie sie ukrecila. Ten wczesniej uzyty WD 40 zadzialal jak klej.
    Byla zabawa z rozwiercaniem urwanej, pod samochodem...
    Od tego czasu kazda srube odkrecona z uzyciem tego uniwersalnego specyfiku na
    bazie nafty zapewne, przecieram oliwa. A zamiast WD 40 stosuje nafte
    zabarwiona olejem silnikowym.
    Pzdr.