  • Data: 2009-05-26 09:19:38
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - świeżyzna :-)
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Nie, no oczywiście nie ma żadnego problemu w tym, że Centertel
    > dostał (za darmo) coś, za co inni zapłacili duże pieniądze.

    PTC i Polkomtel zapłaciły w sumie po ok. 676 mln. dolarów, ale to wynik
    przetargu - cena "wyjściowa" to ok. 100mln. ECU (OIDP). Centertel
    *cztery* lata później, gdy pozostałe sieci już zgarnęły sporo
    użytkowników, miały "zasięg wszędzie" - 100 mln. euro plus opłaty za
    ilość użytkowników przez kolejne 5 lat (nie znam ich wysokości). Nie
    widzę tu rażącej dysproporcji, a jeśli 100 dużych baniek euro to "za
    darmo", to chyba nie ma o czym dyskutować...

    Zresztą: koncesja UMTS dla W3 to ok. 650 mln. euro. Koncesja dla Netia
    Mobile wydana kilka lat później - ok. 90 mln. euro. Zamiast cieszyć się,
    że P4 rozruszało rynek, mamy biadolić, że "dostali za darmo coś, za co
    inni zapłacili duże pieniądze"? Ale wiadomo, TP to "samo zło", więc
    trzeba się przyczepić...

    > Ani w tym, że nie miał przez cztery lata *obowiązku* działania
    > na niedochodowym rynku.

    Znaczy się GSM900 było niedochodowe, a spółki PTC i Polkomtel były
    powołane przez masochistów i idiotów, którzy mieli ochotę zapłacić kupę
    kasy za koncesje i tracić jej jeszcze więcej na inwestycje przez kilka
    lat? To po co wchodziły w ten biznes? Przecież nawet w artykule, do
    którego link podałem wcześniej, była mowa o tym, że spółki te
    uczestnicząc w przetargu wiedziały, że wkrótce pojawi się jeszcze jedna
    sieć, więc mogli sami poczekać te dwa czy też cztery lata. Obowiązku
    udziału w przetargu nie było. Poza tym Ameritech na początku lat 90
    dogadał się z rządem, że będzie miał prawo do GSM, a wybiegiem do
    wykluczenia udziału Centertela w przetargu w 1996 roku było właśnie
    stwierdzenie, że DCS to też GSM, więc mogą jeszcze poczekać.

    Marek