    From: MichaelData(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zamarzający zamek
    Date: Wed, 7 Jan 2015 20:16:01 +0100

    "cef" wydumał(a) w wiadomości ID news:54a2caed$0$2153$65785112@news.neostrada.pl
    > Różne- głównie kombi. Escort 1997, Mondeo 2000, Astra II 2000, Vectra 1996,
    > Favoritka 1990, Micra 2001. To tylko te, które eksploatowałem dłuższy okres i
    > otwierane kluczem.
    > Nic się nie działo. Użytkowałem tez sporadycznie różne inne auta służbowe,
    > któymi nikt na stałe się nie opiekował i powinny być zaniedbane ale tam też
    > również w porze zimowej nie natknałem się na zamarznięty zamek

    W zamku głównie zamarza "wkład", znaczy Ta część:
    http://figurel.w.interia.pl/zamek13.jpg a nie mechanizm (dźwignie itp)
    Po prostu, wkładasz kluczyk (jeśli idzie włożyć) i nie możesz obrócić..

    > Auta stały pod chmurką.
    > Doświadczyłem szronu w środku a w starej skodziance 105
    > to przymarzały mi drzwi, ale zamek się otwierał i zamykał bez problemu.
    > Więc nadal nie wiem czy to kwestia konstrukcyjna
    > (może w maluchu zamarza?) czy jakiegoś drastycznego zaniedbania.

    To i tak zależy głównie od tego jak często używa się pojazdu w porze
    przejściowej, znaczy deszcz/mróz i efekt zamarzania zawilgoconego zamka.

    --
    Michael________