  • 1. Data: 2013-03-11 20:56:45
    Temat: zakupione auto i historia (info z serwisu)
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Napisany Minutę temu
    Zakpiłem niedawno opla Vectre C GTS
    w komisie, który sprowadza auta,
    po wizycie w serwisie autoryzowanym, okazało się, ze licznik byl kręcony
    i dodatkowo zmieniany z innego auta,
    co powodowało błędy, poinformowano mnie, że licznik nie spasowany do mojego
    samochodu samochodu, po prost wyciągnięty z innego, i ma wprogramowany inny
    win, co powoduje błędy
    jego zaprogramowanie
    do mojego auta, wiazało się z ryzykiem, ze się zwiesi podczas jego
    przypisywania do mojego auta i będzie trzeba
    kupic nowy licznik 1900zł + prograwanie, powiedziano mi ze mogą go wyzrowac
    i przypisac ale jest ryzyko, które ja poniosę.

    Niespasowany programowo licznik, powoduje wyswietlanie blędów

    Zrezygnowałem z jego programowania, za duże ryzyko,
    podmieniony licznik pochodzi z auta którego VIN również mi odczytano,

    Dodatkowo w serwisie sprawdzono mi w bazie niemieciej
    ile auto faktycznie mialo przebiegu, okazuje się ze w 2012.06 mialo o
    80tys więcej niż ma teraz,

    auto jest z błędami na kompie, ale nie przeszkadza to w użytkowaniu, pali i
    jedzie prawidłowo

    co byście zrobili w takim przypadku?Czy faktycznie jest ryzyko ze się cos
    wywali?
    Powiedzieli mi ze jak bym mial security kod z tego licznika zmienianego, to
    nei byloby ryzyka,
    zastanawiam sie czy jest sens sie szarpać z sprzedającym wytaczająć sprawę
    cywilną (a może to podpada pod karną?)

    wlozylem narazie ok 3tys w naprawy ale narazie poza błędami jest w super
    stanie auto

    po co kombinowali z tym licznikiem?co mieli na celu?, tylko problem
    niepotrzebny.
    a może jest tu jakis dobry ekspert, co może mi pomóc?
    błędy mam następujące

    u2123 - brak komunikacji can z zmieniarką (akurat nie dziala zmieniarka, nie
    da sie wyciągnąć kasetki, wyczytałem na forum, ze to przypadłość tych
    zmieniarek, jakaś róbka się odkręca)

    pozostałę błędy powiedzieli mi, ze to wina licznika czyli:

    b3902 nieprawidłowy sygnał imoblilajzera
    b3925 nieprawidłowy sygał środowiska PC
    P0500 usterka prędkości pojazdu
    u2139 CIM nieprawidłowy sygnał
    u2105 poza wymaganiami zakresu

    czy może ktoś odpłątnie moglby rozwiązać ten problem, bez ponoszenie ryzyka
    ze auto stanie trupem?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-03-11 21:03:02
    Temat: Re: zakupione auto i historia (info z serwisu)
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-03-11 20:56, AT pisze:

> [...]
    > wywali?
    > Powiedzieli mi ze jak bym mial security kod z tego licznika zmienianego, to
    > nei byloby ryzyka,
    > zastanawiam sie czy jest sens sie szarpa? z sprzedaj?cym wytaczaj?? spraw?
    > cywiln? (a mo?e to podpada pod karn??)
    >
    > wlozylem narazie ok 3tys w naprawy ale narazie poza b??dami jest w super
    > stanie auto
    >
    > po co kombinowali z tym licznikiem?co mieli na celu?, tylko problem
    > niepotrzebny.
    > a mo?e jest tu jakis dobry ekspert, co mo?e mi pom?c?

    podjechalbym do sprzedajacego i zaproponowal pokrycie przez niego zakupu
    nowego licznika.
    Wez jakas ekspertyze z serwisu, gdzie to stwierdzili - na podkladke.

    Jak sie nie zgodzi - do sprawa do sadu.
    Moze jak komus w koncu dupe skopia, to takie historie sie skoncza.

    Adam

  • 3. Data: 2013-03-11 21:25:40
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 11 Mar 2013 21:03:02 +0100, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    >podjechalbym do sprzedajacego i zaproponowal pokrycie przez niego zakupu
    >nowego licznika.
    >Wez jakas ekspertyze z serwisu, gdzie to stwierdzili - na podkladke.
    >
    >Jak sie nie zgodzi - do sprawa do sadu.

    Sprzedający się wyprze, powie że takie auto sprowadził z Niemiec.
    Gówno mu zrobią.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 4. Data: 2013-03-11 21:27:50
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 11 Mar 2013 20:56:45 +0100, "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>
    wrote:

    >czy może ktoś odpłątnie moglby rozwiązać ten problem, bez ponoszenie ryzyka
    >ze auto stanie trupem?

    "auto kupione sprawdone na stacji diagnostycznej oraz moj mechanik
    ogladal ludzi z komisu grudzinskiego wporzadku polecam"

    Dalej podtrzymujesz to co napisałeś?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2013-03-11 21:36:03
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-03-11 21:25, jerzu pisze:

    > Sprzedający się wyprze, powie że takie auto sprowadził z Niemiec.
    > Gówno mu zrobią.

    to kontakt z osoba, od ktorej kupil.
    Okaze sie, ze poprzedni wlasciciel stwierdzi cos, co jednak tego
    handlarza pograzy.
    Zdaje sobie sprawe, ze moze byc to wszystko upierdliwe, ale moze co
    jednak da.
    Pozostaje jeszcze kwestaia kto byl w rubryce 'sprzedajacy' (komis czy
    poprzedni faktyczny wlasciciel).

  • 6. Data: 2013-03-11 21:49:49
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-03-11 20:56, AT pisze:
    > Napisany Minute temu
    > Zakpi?em niedawno opla Vectre C GTS
    > w komisie, który sprowadza auta,

    No to masz 3 rozwiązania:
    1 - apteka - kupujesz duże opakowanie wazeliny, smarujesz się, idziesz
    do tego komisu i schylasz się po zagubionego 1gr. Jak lubisz...
    2 - ASO i z pisemną opinią idziesz aby komis pokrył koszt doprowadzenia
    auta do porządku
    3 - prawnik i sąd...

    ps.
    Sprawdź czy VIN dawcy licznika nie jest na liście skradzionych w UE
    pojazdów.

  • 7. Data: 2013-03-11 22:57:13
    Od: K <...@...c>

    W dniu 11-03-2013 21:03, AL pisze:

> [...]
    >
    > Jak sie nie zgodzi - do sprawa do sadu.
    > Moze jak komus w koncu dupe skopia, to takie historie sie skoncza.

    to ja sie podlacze i zapytam: czy komus w tym kraju udalo sie kupic
    samochod od komisu/handlarza i nie zostal przy tym zrobiony w chuja?

  • 8. Data: 2013-03-12 07:10:17
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-03-11 22:57, K pisze:

    > to ja sie podlacze i zapytam: czy komus w tym kraju udalo sie kupic
    > samochod od komisu/handlarza i nie zostal przy tym zrobiony w chuja?

    Ja :)
    Na 3 używki 2 trafienia w auta odpowiadające opisowi i stanowi.

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 9. Data: 2013-03-12 08:14:33
    Od: "Kris_Polska" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ZIWK" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja :)
    > Na 3 używki 2 trafienia w auta odpowiadające opisowi i stanowi.
    >
    > --
    > /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    > /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

    ... kupione od tej samej osoby ?:P

    ja tez kupilem autentyczne auta 9letnie z przebiegiem 120tys
    sprawdzone w aso... przebieg itp...

    u handlarza bylo 3-4 miechy, ale mysialem zaplacic .. n ie chcial oddac za
    grosze:)

  • 10. Data: 2013-03-12 08:58:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-03-11 21:49, *ZIWK* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > 3 - prawnik i sąd...
    >
    > ps.
    > Sprawdź czy VIN dawcy licznika nie jest na liście skradzionych w UE

    Równolegle możesz też spróbować napisać (na telefon raczej tego nie
    załatwisz - ale warto też spróbować) do Opla w PL i ew. w Niemczech.
    Podaj oba VIN opisz sprawę i poproś o podanie kodu - może się uda. ASO
    tez by mogło w tym pomóc jak sądzę.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om