    From: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: zakupione auto i historia (info z serwisu)
    Date: Mon, 11 Mar 2013 20:56:45 +0100

    Napisany Minutę temu
    Zakpiłem niedawno opla Vectre C GTS
    w komisie, który sprowadza auta,
    po wizycie w serwisie autoryzowanym, okazało się, ze licznik byl kręcony
    i dodatkowo zmieniany z innego auta,
    co powodowało błędy, poinformowano mnie, że licznik nie spasowany do mojego
    samochodu samochodu, po prost wyciągnięty z innego, i ma wprogramowany inny
    win, co powoduje błędy
    jego zaprogramowanie
    do mojego auta, wiazało się z ryzykiem, ze się zwiesi podczas jego
    przypisywania do mojego auta i będzie trzeba
    kupic nowy licznik 1900zł + prograwanie, powiedziano mi ze mogą go wyzrowac
    i przypisac ale jest ryzyko, które ja poniosę.

    Niespasowany programowo licznik, powoduje wyswietlanie blędów

    Zrezygnowałem z jego programowania, za duże ryzyko,
    podmieniony licznik pochodzi z auta którego VIN również mi odczytano,

    Dodatkowo w serwisie sprawdzono mi w bazie niemieciej
    ile auto faktycznie mialo przebiegu, okazuje się ze w 2012.06 mialo o
    80tys więcej niż ma teraz,

    auto jest z błędami na kompie, ale nie przeszkadza to w użytkowaniu, pali i
    jedzie prawidłowo

    co byście zrobili w takim przypadku?Czy faktycznie jest ryzyko ze się cos
    wywali?
    Powiedzieli mi ze jak bym mial security kod z tego licznika zmienianego, to
    nei byloby ryzyka,
    zastanawiam sie czy jest sens sie szarpać z sprzedającym wytaczająć sprawę
    cywilną (a może to podpada pod karną?)

    wlozylem narazie ok 3tys w naprawy ale narazie poza błędami jest w super
    stanie auto

    po co kombinowali z tym licznikiem?co mieli na celu?, tylko problem
    niepotrzebny.
    a może jest tu jakis dobry ekspert, co może mi pomóc?
    błędy mam następujące

    u2123 - brak komunikacji can z zmieniarką (akurat nie dziala zmieniarka, nie
    da sie wyciągnąć kasetki, wyczytałem na forum, ze to przypadłość tych
    zmieniarek, jakaś róbka się odkręca)

    pozostałę błędy powiedzieli mi, ze to wina licznika czyli:

    b3902 nieprawidłowy sygnał imoblilajzera
    b3925 nieprawidłowy sygał środowiska PC
    P0500 usterka prędkości pojazdu
    u2139 CIM nieprawidłowy sygnał
    u2105 poza wymaganiami zakresu

    czy może ktoś odpłątnie moglby rozwiązać ten problem, bez ponoszenie ryzyka
    ze auto stanie trupem?
    pozdrawiam