eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
  • Data: 2010-01-21 07:42:00
    Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-01-21 03:51, J.F. pisze:

    > Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn
    > owszem - jest pare pomyslow, ale wszystkie raczej dosc kosztowne i w
    > produkcji i w eksploatacji ..

    w Subaru jest sterowane hydraulicznie mokre sprzęgło wielopłytkowe.
    W stanie otwartym tylne koła napędzane są tylko dzięki lepkości oleju,
    a zmieniając odstęp/docisk płytek można płynnie zwiększać moment
    przenoszony na tył. Nie słyszałem o problemach z tym sprzęgłem albo
    konieczności wymiany po jakimś przebiegu, rośnie tylko spalanie o
    ~1,5 l/100 km w porównaniu z autem z napędem na przód.

    >> Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z
    >> centralnym mechanizmem różnicowym i stałym napędem na 4 koła.
    >
    > Ale blokowanym czy nie ? Zeby sie nie skonczylo "jak jedno kolo jest
    > do d*, to caly naped jest ..."

    Tu ktoś zrobił porządne zestawienie rozwiązań napędów 4x4:

    http://www.awd.ee/cars.html

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: