  • Data: 2021-06-30 10:58:32
    Temat: Re: zakłócenia w paśmie wifi
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 30/06/2021 09:04, Marcin Debowski wrote:
    > Podejrzewam, że coś mi strasznie sieje po domu. Tzn. niekoniecznie w
    > domu ale dom obrywa. Na 5GHz potarfię mieć osiągi w granicach
    > 20Mbit/s. Gdzie bym nie stał, to sygnał jest na poziomie -57-61dBm.
    > Mam różne AP, które formalnie wyciągają pod 900Mbit/s a jak dotąd
    > rekord tojakieś 300.
    >
    > Czy jest jakieś proste lub niedrogie urządzenie, którym możnaby
    > sprawdzić jak mocno nasrane jest np. w paśmie 5GHz? Ponownie, nie
    > mówię o zajętości konkretnych kanałów, a też o ewentualnych innych
    > niż wifi źródłach.

    W jakiej technologi pracuje AP i w jakiej technologii pracuje
    urządzenie, na którym testujesz? 900Mbit to predkość teoretyczna i do
    uzuskania na pojedynczym linku (kanału) to 500Mbps. Większe prędkości
    uzyskuje się poprzez łączenie transmisji na kilku kanałach (MIMO, MU-MIMO)

    Do przeskanowania sieci wifi możesz uzyc aplikacji - np Wifi analyzer na
    Android ale pokaże Ci tylko urządzenia Wifi.

    c.