  • 11. Data: 2014-09-05 12:29:39
    Temat: Re: zakaz zawracania
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-09-05 12:14, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > kolizja zawracającego na S3, który nie zezwala na zawracanie, ze
    > skręcającym w prawo na S2, który powinien ustąpić pierwszeństwa. Kto
    > jest winny?

    Naruszajacy zakaz zawracania - nie powinien sie tam znalezc, a przede
    wszystkim nic nie stanowi o jego pierwszenstwie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2014-09-05 12:54:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl>

    > O, to, to!

    No i kamer. Żółte kamery u nas wiszą na niepozornym skrzyżowaniu ze
    światłami, które by bez świateł mogło funkcjonować i chyba kiedyś dawno tak
    funkcjonowało. Można się popłakać ...

  • 13. Data: 2014-09-05 13:53:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-05 12:03, masti wrote:

    > skręcający na strzałce ma ustąpić pierwszeństwa więc to jego problem.

    Niby tak, ale w rozporządzeniu stoi, że ma być bezkolizyjny.

    Shrek.

  • 14. Data: 2014-09-05 13:54:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-05 12:29, elmer radi radisson wrote:

    > Naruszajacy zakaz zawracania - nie powinien sie tam znalezc, a przede
    > wszystkim nic nie stanowi o jego pierwszenstwie.

    A ten na strzałce ma dla odmiany przepuścić wszystko bez znaczenia jak
    się tam znalazło.

    IMHO obopólna, lib tego z S-2. Jako ostatni złamał przepis.

    Shrek.

  • 15. Data: 2014-09-05 15:27:53
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-09-05 13:54, Shrek wrote:

    > A ten na strzałce ma dla odmiany przepuścić wszystko bez znaczenia jak
    > się tam znalazło.

    a IMO sad moze rozstrzygnac ze nie. Bo moze sie nie spodziewac ze pojawi
    sie pojazd z kierunku ruchu, z ktorego na tym skrzyzowaniu
    jego organizacja ruchu nie dopuszcza.

    Inaczej rownie dobrze mozna by oczekiwac ze ma przepuscic takze kogos
    kto jechal od prawej strony pod prad ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 16. Data: 2014-09-05 15:41:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-09-05 15:27, elmer radi radisson pisze:

    > Inaczej rownie dobrze mozna by oczekiwac ze ma przepuscic takze kogos
    > kto jechal od prawej strony pod prad ;)

    "A gdyby tak twoja matka tam szła?"
    Sądzisz, że ma jechać nie zwracając na to uwagi?
    Widać z tej wypowiedzi dlaczego są wypadki.
    Na filmikach z kamer samochodowych można zresztą zobaczyć i usłyszeć,
    jak zazwyczaj przed kolizją kierowca naciska najpierw na sygnał a
    dopiero później ewentualnie na hamulec.
    To, że ktoś popełni błąd lub nawet wykroczenie nie upoważnia do
    egzekwowania swoich rzekomych praw.

  • 17. Data: 2014-09-05 16:18:34
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-09-05 13:53, Shrek pisze:

    > Niby tak, ale w rozporządzeniu stoi, że ma być bezkolizyjny.

    Bzdury piszesz. S3 jest bezkolizyjny, S2 ma ustąpić pierwszeństwa. To są
    dwie różne rzeczy i mylenie ich doprowadza do tego, że zapala się
    zielone S3 a taka oferma stoi i się rozgląda, czy może wjechać.

  • 18. Data: 2014-09-05 16:52:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-05 16:18, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Bzdury piszesz. S3 jest bezkolizyjny, S2 ma ustąpić pierwszeństwa. To są
    > dwie różne rzeczy i mylenie ich doprowadza do tego, że zapala się
    > zielone S3 a taka oferma stoi i się rozgląda, czy może wjechać.

    Oczywiście to miałem na myśli - S-3 bezkolizyjny, S-2 ma przepuścić
    wszystko nieważne skąd się wzięlo i czy nie jest np słoniem cyrkowym
    (byle z kierującym lub poganiaczem;) Za bardzo odnisłem się do swojego
    cytatu a nie przedpiscy - stąd nieporozumienie.

    A z tym S-3 trzeba uważać, bo zaraz za skrętem może stać czerwone S-1
    przed drugą jezdnią, więc aż tak bezwzględnie bezkolizyjny to on nie
    jest - więc strzał ze sprzęgła i rura niekoniecznie jest dobrym
    rozwiązaniem jak nie znasz skrzyżowania.

    Shrek.

  • 19. Data: 2014-09-05 16:56:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:luc2ee$ken$...@n...news.atman.pl...

    > Dobry problem:
    >
    > kolizja zawracającego na S3, który nie zezwala na zawracanie, ze
    > skręcającym w prawo na S2, który powinien ustąpić pierwszeństwa. Kto jest
    > winny?

    Zawracający.
    I nie tylko dlatego, że złamał zakaz.

  • 20. Data: 2014-09-05 17:08:22
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-09-05 15:41, t-1 wrote:

> [...]
    > dopiero później ewentualnie na hamulec.
    > To, że ktoś popełni błąd lub nawet wykroczenie nie upoważnia do

    Nie chodzi o egzekwowanie tylko czynnik ludzki - nikt nie ma oczu
    dookola glowy. Popelniajacy wymuszenie tym bardziej powinien miec tego
    swiadomosc, ze moze wpasc na kogos kto sie tego nie spodziewa. Wiec
    patrzac z dwoch stron, bardziej winny jest lamiacy przepis
    i w nastepstwie dokonujacy wymuszenia.

    --

    memento lorem ipsum