eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzakaz pokątnego ładwowaniaRe: zakaz pokątnego ładwowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!
    not-for-mail
    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Date: Tue, 29 Aug 2023 06:23:19 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 66
    Message-ID: <ucjvcf$245qb$1@dont-email.me>
    References: <ubr5a7$8jr$17$Shrek@news.chmurka.net> <ubr6il$104av$1@dont-email.me>
    <ubseqb$18qnk$1@dont-email.me> <ubsfbk$8jr$30$Shrek@news.chmurka.net>
    <ubshk4$h5g$1$Janusz@news.chmurka.net> <ubsm6i$1a0vf$1@dont-email.me>
    <ubtiv6$dd3r$1@news.icm.edu.pl> <uc0i2l$220v2$1@dont-email.me>
    <uc2ece$ldlf$1@news.icm.edu.pl> <uc45r3$2q681$1@dont-email.me>
    <uc58j8$q34m$1@news.icm.edu.pl> <uc9oag$3uk9p$1@dont-email.me>
    <ucj7mr$1hujc$1@news.icm.edu.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 29 Aug 2023 05:23:27 -0000 (UTC)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="fb985d35adffefc11696606215b33830";
    logging-data="2234187";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19NN0U1FFJ8Mqzp4IpQpxTyn9/3C47stIQ="
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.14.0
    Cancel-Lock: sha1:UI1S0xYBPenros+QAgGYoTxjfMg=
    In-Reply-To: <ucj7mr$1hujc$1@news.icm.edu.pl>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716638
    [ ukryj nagłówki ]

    On 28/08/2023 23:39, io wrote:
    > W dniu 25.08.2023 o 10:21, ddddddddddd pisze:
    >> On 23/08/2023 16:28, io wrote:
    >>>>
    >>>>>
    >>>>>>
    >>>>>> A elektryk - jak się komuś opłaca - czemu nie. Mi nawet by się
    >>>>>> opłacił...gdybym więcej jeździł. Na razie opłaca mi się mieć tanie
    >>>>>> auto.
    >>>>>
    >>>>> Raczej odwrotnie, jak się mało jeździ to elektryk jest super.
    >>>>> Ładujesz raz na tydzień. Do krótkich jazd od elektryka lepszy może
    >>>>> być tylko koń :-)
    >>>>
    >>>> raczej pośrednio - trzeba jeździć dużo, ale na tyle krótkie odcinki,
    >>>> żeby to nie przeszkadzało. Mam auto za ?2500, gdyby nie to, że je
    >>>> mam, to trzymałbym takie do ?1000 - na każde z nich muszę wydać
    >>>> podobne pieniądze żeby gniło pod domem i było dostępne na żądanie
    >>>
    >>> Ale co ma przeszkadzać jak ludzie już jeżdżą krótkie odcinki.
    >>>
    >>
    >> Statystycznie pewnie tak, tylko może się okazać, że tych co jeżdżą
    >> statystycznie jest mało.
    >> Np jeśli pon-pt robię 0km, a w weekend robię trasę 2x 1000km, to
    >> teoretycznie nic nie będzie przeszkadzać, bo to <300km dziennie...
    >> Wiem, że przykład przerysowany, ale jak masz spędzić w pracy 2h
    >> dziennie więcej, bo musisz się ładować, to nawet takie 2 albo 5 razy w
    >> miesiącu może denerwować (wiem że mowa o prywatnych autach, ale wielu
    >> używa prywatnych aut do sporadycznego użytku firmowego - np 5-10x w
    >> miesiącu)
    >
    > Ja myślę, że ludzie mają głównie mentalny problem z tym, że ich samochód
    > mógłby nie być typowym smrodem. Nie czują motywacji by kupować małe
    > samochody czy elektryki. I tyle.

    myślę, że wielu nie czuje motywacji w ogóle do kupna samochodu i
    woli/musi te pieniądze przeznaczyć na życie/kredyt/przyjemności. A jak
    już i tak musi utrzymywać auto, to musi być uniwersalne. Jak ktoś autem
    jeździ tylko do pracy, mógłby mieć elektryka tak samo jak mógłby mieć
    2-osobowego kabrioleta. Wygodniej jednak jest mieć większe auto, bo
    można raz w roku przewieźć szafkę z ikei, worek ziemniaków albo pojechać
    z dziećmi do miasta.

    >> Teraz jako mieszkaniec małej miejscowości tym bardziej chcę normalnego
    >> dojazdu. Smrody z drogi ma wyeliminować coroczny przegląd.
    >>
    >
    > Nie wyeliminował przez tyle lat to czemu miałby zrobić to teraz. Realną
    > drogą jest zmiana napędu by nie stwarzał zagrożenia emisją.

    to dlaczego nie wyeliminował? nie da się tego zbadać? bo korupcja na SKP
    już chyba zniknęła?
    Z resztą nie musimy eliminować wszystkich, 1% pewnie pozostanie, a 99%
    samo odpadnie. Zobacz ile teraz jest na drogach Golf'ów MK2 itp, jeszcze
    niedawno popularnych na wsiach (czy co to tam było, może Audi 80?). To
    samo będzie z obecnie trującymi autami - wylądują na złomie i nie trzeba
    do tego nikogo zmuszać (za to zakaz rejestracji nowych spalinek może
    przedłużyć ich życie)

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: