    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Date: Sat, 26 Aug 2023 13:42:58 +0200

    On Sat, 26 Aug 2023 13:18:26 +0200, Shrek wrote:

    > Dalej - standardowy przegląd nie wymaga rozkręcania gdniazd.

    > No bo pięć kw to więcej niż 16A.

    Ale nie zapalil :-)
    Nie pamietam, czy to bylo gniazdko 16A, czy 10A.

    Budynek stary, instalacje dziwne, smażyły sie nie raz :-)

    Kto i jak ten grzejnik przyłaczał to nie wiem - kafelkarz wtyczkę
    dokrecił, czy elektryk ... bo przeciez nie fabryczna ?

    > najprawdopodobniej. Ale kolo piszący komentarz widać że się na tym
    > jednak trochę znał i twierdzi że zwykłe 16A przy codziennych łączeniach
    > to nie najlepszy pomysł i mnie przekonał.

    Nie wiem, nie mam doswiadczenia. Nie jestem tez przekonany.
    czeste łaczenie czysci styki :-)

    Moglbym sprawdzic jakis przedłuzacz, gdzie czesto podłączalem wtyczke,
    ale malej mocy ..

    > To akurat łatwo rozwiązać tworząc dedykowane do tego gniazdo.

    Ktore i tak trzeba stworzyc od nowa, bo wymogów jest więcej.
    No to stworzyli.

    > Wszystko to charakteryzuje się tym, że nie rozłączasz tego raz na dzień.
    > Choć jak piszę - ja bym farelki nie zorstawił samopas.

    Farelke z reguły uzywasz do grzania osoby, wiec i wyłączasz.

    Moze ktos zostawic na dłuzej, bo np swieze tynki trzeba wysuszyc,
    albo jakis sprytny pracownik wpadnie zeby na noc zostawic,
    bo poł dnia zimno ...

    > Tak.

    > Mało kto wie, ale... przedużacze należy używać rozwinięte - właśnie z
    > powodu tego żeby się nie grzały.

    a po co zwinięty przedłużacz? :-)

    No dobra, moze komus gniazdek brakowac, mogl kupic taki ładny,
    zwijany, 20m, a potrzeuje 3m ... i pechowo potrzebuje tynki wysuszyc
    :-)

    > To jak dojdziecie to dajcie znać;)

    Ale z napieciem, to nie wiem czy juz się nie dzieje.

    > Wiadomo - na złość kucom:P

    Kto ich tam wie - moze po to, zeby podatek sciągac w przyszłosci :-)

    > Bo wbrew temu co twierdzi przedpiśca raczej nikt nie podłącza pieca do
    > pizzy przedłużeczem do kosiarki.

    Jak ma potrzebę, to tak podłącza.
    Powazny piec moze i nie ma wtyczki i wymaga podłączenia na stałe,
    jak kuchnie u nas, ale w takiej budce maja sprzety mniejsze.
    I przedłużacze "zwykle". Nawet nie wiadomo, czy 16A, czy 10 ..

    > Z naciskiem na powinno.

    To podaj wspólczynnik z normy :-P

    > Ludzie jeżdzą trupami a ty myślisz że grzejące się gniazdko kogoś
    > powstrzyma?

    widac, czuc ze śmierdzi, wtyczka parzy ...

    > Najwyżej bezpiecznik wyleci.

    Ale nie od razu :-)

    > Podzieli na kilka obwodów najwyżej będzie załączane stycznikami
    > sterowanymi razem

    Styczniko moze i da, ale raczej nie dlatego, ze wyłącznik 10A nie
    wytrzyma, tylko ze tak wygodniej, automatyka jakas potrzeba, albo i
    moc zdrowo przekroczona ..

    A propos - jakie styczniki?
    W Castoramie chyba nie dostaniesz.

    J.