-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!eternal-september.org!
news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: heby <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Date: Mon, 21 Aug 2023 00:38:44 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 81
Message-ID: <ubu4m0$1ihq7$1@dont-email.me>
References: <ubr5a7$8jr$17$Shrek@news.chmurka.net> <ubr6il$104av$1@dont-email.me>
<ubr9gt$8jr$19$Shrek@news.chmurka.net> <ubras9$10pu6$1@dont-email.me>
<ubrc69$8jr$22$Shrek@news.chmurka.net> <ubrf99$11dba$1@dont-email.me>
<ubs7ed$8jr$25$Shrek@news.chmurka.net> <ubsjlc$19oua$2@dont-email.me>
<ubsm50$gtr$3$Shrek@news.chmurka.net> <ubsp3a$1an6r$1@dont-email.me>
<ubu3li$km9$4$Shrek@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 20 Aug 2023 22:38:56 -0000 (UTC)
Injection-Info: dont-email.me; posting-host="ca7b479c465869f8086818a62cc0e304";
logging-data="1656647";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19bs5IsmC1MHKIYVw8vWGGN"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.14.0
Cancel-Lock: sha1:nlHofs7cW5ovoN9HTIOlrfoTyco=
In-Reply-To: <ubu3li$km9$4$Shrek@news.chmurka.net>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716218
[ ukryj nagłówki ]On 21/08/2023 00:24, Shrek wrote:
>> Czy ja wiem, u mnie otwiera. Może nie widziałeś nigdy solidnego
>> przeglądu.
> Bujać to my a nie nas. Zakres przeglądu jest ustalony. Oględziny
> wrokowe, impedancja pętli zwarcia, rezystancja izolacji jak ktoś się nie
> boi. Czego ma się bać to zapewne wiesz skoro się znasz;P
Przecież ja ten przegląd gniazdek robie sobie sam.
To co opisae to zwyky przegląd. A miał być solidny.
Jaki problem wby gniazdko do ładowania samochodu wymagało przeglądu
*solidnego* raz w roku? Wiesz, że ubezpieczyciel wymaga kominiarzy
okresowo, to dlaczego nie wymagało by elektryka?
>> Na to pomoże inteligentna ładowarka w samochodzie.
> Nie pomoże - ładowarka kontroluje co się dzieje od ładowarki do samochodu.
Może i *teraz* to robi, ale nie istnieje przeszkoda techniczna, aby
badała rezystancję zasilania. To zagadnienie trywialne, z punktu
widzenia elektroniki sterującej, ona i tak już moduluje obciążenie.
>>> BTW - ostatnio miałem pożar (no dobra pożar to może za duże słowo, bo
>>> co prawda tylko urządzenie się paliło i to mało efektownie)
>>> spowodowany... zwarciem w instalacji przeciwpożarowej;)
>> Woda się paliła?
> NIe;)
Więc co to za instalacja/urządzenie, że się paliła/ło?
>>> Spytaj urzędnika - wynika moim zdaniem z faktu, że ktoś zrobił normę
>>> na połączenia rozłączalne do samochodów a do farelek nie.
>> Dlaczego? Widzisz, mnie nie interesuje papierowy powód. Mnie
>> interesuje powód fizyczny. W sensie bazujący na fizyce.
> Spytaj.
Kogo konkretnie?
>> Czyli nieuchronnie idziemy w kierunku typowego problemu prawa: zajmują
>> się nim imbecyle.
> Akurat sądzę, że ktoś mądrzejszy od ciebie brał w tym udział.
W to nie wątpie, ale bycie mądrym nie wyklucza bycia imbecylem.
Szczególnie technicznym. W tym problem. W braku kompetencji, co powoduje
łatwe pole manewru lobbystów..
>>> Dobra - liczymy - żeby połącznie się znacząco grzało to potrzeba
>>> gdzieś 20W
>> Za mało aby spowodować jakiś poważny problem.
> To złap świecącą się żarókwe od stopów w samochodzie - akurat ma 21W.
Już wyjasniłem - tworzywa to nie boli. Masz inną percepcję "gorąco" niż ABS.
>>> 16A, P=20W. P=I^2xR. R=P/I^2=20/16^2=0,08 oma.
>>> Spadek napięcia przy 16A: U=I*R=16*0,08=1,3V a nie żadne 10.
>>> Przy spadku o 10V to wydziela ci się 160W = wtedy to już świeci.
>> Nie, jeszcze nie. Akurat spadek ~10V na śrubce miałem i zmierzyłem.
>> Gniazdo jest gorące i nadtopione, ale nic nie świeci.
> Bo nie płynął nią prąd 16A?
Płynął. Jedno z doświadczeń, jakie wykonuje się na pracowni
elektrycznej, to w moim wypadku było badanie różnych tego typu awarii.
Jak podpięcie dużęgo obciążenia przez źle dokręcony przewód w gnieździe.
>>> - wątpię żeby się nadmiernie ładowarki interesowały pojedynczymi
>>> voltami na zasilaniu.
>> Jaki widzisz problem ,aby się interesowały?
> Taki że się nie interwsują. Napięcie się zmienia. Zwłaszczapo wioskach
> zfotowoltaiką,.
Dalej nie pojmujesz: ładowarka bada ten problem dynamicznie. Co sekundę
może zbadać wartosć napięcia na różnych obciążeniach i na podstawie tego
okreslić, jaka jest rezytancja źrodła i czy dalsze ładowanie jest
bezpieczne. Łaodwarki potrafią modulować obciążenie, więc to jedynie
problem pomiaru napięcia (które już jest robone na 99.152%) i napisania
kawałka kodu.
W tym wypadku chwilowe napięcie w sieci jest zupełnie bez znaczenia,
istotne jest jego wahanie w momencie zmien obciążenia przez ładowarkę w
samochodzie.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.08.23 06:42 Shrek
- 21.08.23 07:06 Shrek
- 21.08.23 07:38 Cavallino
- 21.08.23 07:44 Shrek
- 21.08.23 08:41 Trybun
- 21.08.23 10:10 heby
- 21.08.23 10:16 heby
- 21.08.23 10:19 heby
- 21.08.23 10:21 Cavallino
- 21.08.23 10:32 heby
- 21.08.23 10:33 Cavallino
- 21.08.23 10:36 heby
- 21.08.23 10:37 ąćęłńóśźż
- 21.08.23 10:47 Cavallino
- 21.08.23 10:50 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo