eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzakaz pokątnego ładwowaniaRe: zakaz pokątnego ładwowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!eternal-september.org!
    news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Date: Mon, 21 Aug 2023 00:38:44 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 81
    Message-ID: <ubu4m0$1ihq7$1@dont-email.me>
    References: <ubr5a7$8jr$17$Shrek@news.chmurka.net> <ubr6il$104av$1@dont-email.me>
    <ubr9gt$8jr$19$Shrek@news.chmurka.net> <ubras9$10pu6$1@dont-email.me>
    <ubrc69$8jr$22$Shrek@news.chmurka.net> <ubrf99$11dba$1@dont-email.me>
    <ubs7ed$8jr$25$Shrek@news.chmurka.net> <ubsjlc$19oua$2@dont-email.me>
    <ubsm50$gtr$3$Shrek@news.chmurka.net> <ubsp3a$1an6r$1@dont-email.me>
    <ubu3li$km9$4$Shrek@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 20 Aug 2023 22:38:56 -0000 (UTC)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="ca7b479c465869f8086818a62cc0e304";
    logging-data="1656647";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19bs5IsmC1MHKIYVw8vWGGN"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.14.0
    Cancel-Lock: sha1:nlHofs7cW5ovoN9HTIOlrfoTyco=
    In-Reply-To: <ubu3li$km9$4$Shrek@news.chmurka.net>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716218
    [ ukryj nagłówki ]

    On 21/08/2023 00:24, Shrek wrote:
    >> Czy ja wiem, u mnie otwiera. Może nie widziałeś nigdy solidnego
    >> przeglądu.
    > Bujać to my a nie nas. Zakres przeglądu jest ustalony. Oględziny
    > wrokowe, impedancja pętli zwarcia, rezystancja izolacji jak ktoś się nie
    > boi. Czego ma się bać to zapewne wiesz skoro się znasz;P

    Przecież ja ten przegląd gniazdek robie sobie sam.

    To co opisae to zwyky przegląd. A miał być solidny.

    Jaki problem wby gniazdko do ładowania samochodu wymagało przeglądu
    *solidnego* raz w roku? Wiesz, że ubezpieczyciel wymaga kominiarzy
    okresowo, to dlaczego nie wymagało by elektryka?

    >> Na to pomoże inteligentna ładowarka w samochodzie.
    > Nie pomoże - ładowarka kontroluje co się dzieje od ładowarki do samochodu.

    Może i *teraz* to robi, ale nie istnieje przeszkoda techniczna, aby
    badała rezystancję zasilania. To zagadnienie trywialne, z punktu
    widzenia elektroniki sterującej, ona i tak już moduluje obciążenie.

    >>> BTW - ostatnio miałem pożar (no dobra pożar to może za duże słowo, bo
    >>> co prawda tylko urządzenie się paliło i to mało efektownie)
    >>> spowodowany... zwarciem w instalacji przeciwpożarowej;)
    >> Woda się paliła?
    > NIe;)

    Więc co to za instalacja/urządzenie, że się paliła/ło?

    >>> Spytaj urzędnika - wynika moim zdaniem z faktu, że ktoś zrobił normę
    >>> na połączenia rozłączalne do samochodów a do farelek nie.
    >> Dlaczego? Widzisz, mnie nie interesuje papierowy powód. Mnie
    >> interesuje powód fizyczny. W sensie bazujący na fizyce.
    > Spytaj.

    Kogo konkretnie?

    >> Czyli nieuchronnie idziemy w kierunku typowego problemu prawa: zajmują
    >> się nim imbecyle.
    > Akurat sądzę, że ktoś mądrzejszy od ciebie brał w tym udział.

    W to nie wątpie, ale bycie mądrym nie wyklucza bycia imbecylem.
    Szczególnie technicznym. W tym problem. W braku kompetencji, co powoduje
    łatwe pole manewru lobbystów..

    >>> Dobra - liczymy - żeby połącznie się znacząco grzało to potrzeba
    >>> gdzieś 20W
    >> Za mało aby spowodować jakiś poważny problem.
    > To złap świecącą się żarókwe od stopów w samochodzie - akurat ma 21W.

    Już wyjasniłem - tworzywa to nie boli. Masz inną percepcję "gorąco" niż ABS.

    >>> 16A, P=20W. P=I^2xR. R=P/I^2=20/16^2=0,08 oma.
    >>> Spadek napięcia przy 16A: U=I*R=16*0,08=1,3V a nie żadne 10.
    >>> Przy spadku o 10V to wydziela ci się 160W = wtedy to już świeci.
    >> Nie, jeszcze nie. Akurat spadek ~10V na śrubce miałem i zmierzyłem.
    >> Gniazdo jest gorące i nadtopione, ale nic nie świeci.
    > Bo nie płynął nią prąd 16A?

    Płynął. Jedno z doświadczeń, jakie wykonuje się na pracowni
    elektrycznej, to w moim wypadku było badanie różnych tego typu awarii.
    Jak podpięcie dużęgo obciążenia przez źle dokręcony przewód w gnieździe.

    >>> - wątpię żeby się nadmiernie ładowarki interesowały pojedynczymi
    >>> voltami na zasilaniu.
    >> Jaki widzisz problem ,aby się interesowały?
    > Taki że się nie interwsują. Napięcie się zmienia. Zwłaszczapo wioskach
    > zfotowoltaiką,.

    Dalej nie pojmujesz: ładowarka bada ten problem dynamicznie. Co sekundę
    może zbadać wartosć napięcia na różnych obciążeniach i na podstawie tego
    okreslić, jaka jest rezytancja źrodła i czy dalsze ładowanie jest
    bezpieczne. Łaodwarki potrafią modulować obciążenie, więc to jedynie
    problem pomiaru napięcia (które już jest robone na 99.152%) i napisania
    kawałka kodu.

    W tym wypadku chwilowe napięcie w sieci jest zupełnie bez znaczenia,
    istotne jest jego wahanie w momencie zmien obciążenia przez ładowarkę w
    samochodzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: