-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.83.142.196.21!
not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Date: Mon, 21 Aug 2023 00:24:59 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <ubu3li$km9$4$Shrek@news.chmurka.net>
References: <ubr5a7$8jr$17$Shrek@news.chmurka.net> <ubr6il$104av$1@dont-email.me>
<ubr9gt$8jr$19$Shrek@news.chmurka.net> <ubras9$10pu6$1@dont-email.me>
<ubrc69$8jr$22$Shrek@news.chmurka.net> <ubrf99$11dba$1@dont-email.me>
<ubs7ed$8jr$25$Shrek@news.chmurka.net> <ubsjlc$19oua$2@dont-email.me>
<ubsm50$gtr$3$Shrek@news.chmurka.net> <ubsp3a$1an6r$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 20 Aug 2023 22:21:38 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Shrek";
posting-host="83.142.196.21"; logging-data="21193";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.14.0
Cancel-Lock: sha1:L/X6ClCaMBBSzJfBoH45Rg4SuIw=
sha256:mO4jv76qD1Bk4+ab519aJNtsHjBIYbrsgalf+AYSjBs=
sha1:hZUYOPfyjTnzyl4mHQ/pqMpHeYI=
sha256:5GgKHmTel5yWQeVHOtrWYqFQdzvUP99OrqF4GLFywdU=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <ubsp3a$1an6r$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716217
[ ukryj nagłówki ]W dniu 20.08.2023 o 12:14, heby pisze:
> Czy ja wiem, u mnie otwiera. Może nie widziałeś nigdy solidnego przeglądu.
Bujać to my a nie nas. Zakres przeglądu jest ustalony. Oględziny
wrokowe, impedancja pętli zwarcia, rezystancja izolacji jak ktoś się nie
boi. Czego ma się bać to zapewne wiesz skoro się znasz;P
>> No i z jakiś powodów ktoś wymyślił i zatwierdził normę na złącza
>> rozłaczalne do ładowania samochodów elektrycznych i nie umieścił w
>> niej gniazdka domowego 16A.
>
> Może głównie z powodu powolności tego typu zasilania i założenia, że to
> "awaryjne". Jednak te 3.5kW/h to nie wystaczy nawet do Żabki po czteropak.
Może - norma jest jaka jest.
>> I na to bezpiecznik nie pomoże.
>
> Na to pomoże inteligentna ładowarka w samochodzie.
Nie pomoże - ładowarka kontroluje co się dzieje od ładowarki do samochodu.
>>> Jeśli opisywany przez Ciebie przypadek został nazwany przez strażaka
>>> "zwarciem" to strażak jest imbecylem. Zazwyczaj z resztą jest, wiedza
>>> z zakresu czegokolwiek technicznego, u strażaków, jest zerowa.
>> Ten akurat ma większą. Imbecylem bym go zresztą nie nazwał. Wiedzę
>> techniczną też ma zdecydowanie wiekszą niż typowy strażak;)
>> Sformułowanie "pożar został spowodowany przez zwarcie w instalacji
>> elektrycznej" ma długą brodę.
>
> Jest niepoprawne.
Oczywiście - i dlatego różne typy myślą że bezpiecznik w takiej sytuacji
pomoże.
> Zwarcia w instalacji elektrycznej praktycznie nie są
> powodem czegokolwiek niebezpiecznego. Poza meliną żuli w Łodzi, oni tam
> mają gwoździe we wkładkach.
Zgadza się.
>> BTW - ostatnio miałem pożar (no dobra pożar to może za duże słowo, bo
>> co prawda tylko urządzenie się paliło i to mało efektownie)
>> spowodowany... zwarciem w instalacji przeciwpożarowej;)
>
> Woda się paliła?
NIe;)
>> Spytaj urzędnika - wynika moim zdaniem z faktu, że ktoś zrobił normę
>> na połączenia rozłączalne do samochodów a do farelek nie.
>
> Dlaczego? Widzisz, mnie nie interesuje papierowy powód. Mnie interesuje
> powód fizyczny. W sensie bazujący na fizyce.
Spytaj.
> Czyli nieuchronnie idziemy w kierunku typowego problemu prawa: zajmują
> się nim imbecyle.
Akurat sądzę, że ktoś mądrzejszy od ciebie brał w tym udział.
>> Dobra - liczymy - żeby połącznie się znacząco grzało to potrzeba
>> gdzieś 20W
>
> Za mało aby spowodować jakiś poważny problem.
To złap świecącą się żarókwe od stopów w samochodzie - akurat ma 21W.
>> 16A, P=20W. P=I^2xR. R=P/I^2=20/16^2=0,08 oma.
>> Spadek napięcia przy 16A: U=I*R=16*0,08=1,3V a nie żadne 10.
>> Przy spadku o 10V to wydziela ci się 160W = wtedy to już świeci.
>
> Nie, jeszcze nie. Akurat spadek ~10V na śrubce miałem i zmierzyłem.
> Gniazdo jest gorące i nadtopione, ale nic nie świeci.
Bo nie płynął nią prąd 16A?
>> - wątpię żeby się nadmiernie ładowarki interesowały pojedynczymi
>> voltami na zasilaniu.
>
> Jaki widzisz problem ,aby się interesowały?
Taki że się nie interwsują. Napięcie się zmienia. Zwłaszczapo wioskach
zfotowoltaiką,.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
Następne wpisy z tego wątku
- 21.08.23 00:38 heby
- 21.08.23 06:42 Shrek
- 21.08.23 07:06 Shrek
- 21.08.23 07:38 Cavallino
- 21.08.23 07:44 Shrek
- 21.08.23 08:41 Trybun
- 21.08.23 10:10 heby
- 21.08.23 10:16 heby
- 21.08.23 10:19 heby
- 21.08.23 10:21 Cavallino
- 21.08.23 10:32 heby
- 21.08.23 10:33 Cavallino
- 21.08.23 10:36 heby
- 21.08.23 10:37 ąćęłńóśźż
- 21.08.23 10:47 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?