eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzakaz pokątnego ładwowaniaRe: zakaz pokątnego ładwowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.83.142.196.21!
    not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Date: Mon, 21 Aug 2023 00:24:59 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ubu3li$km9$4$Shrek@news.chmurka.net>
    References: <ubr5a7$8jr$17$Shrek@news.chmurka.net> <ubr6il$104av$1@dont-email.me>
    <ubr9gt$8jr$19$Shrek@news.chmurka.net> <ubras9$10pu6$1@dont-email.me>
    <ubrc69$8jr$22$Shrek@news.chmurka.net> <ubrf99$11dba$1@dont-email.me>
    <ubs7ed$8jr$25$Shrek@news.chmurka.net> <ubsjlc$19oua$2@dont-email.me>
    <ubsm50$gtr$3$Shrek@news.chmurka.net> <ubsp3a$1an6r$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 20 Aug 2023 22:21:38 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Shrek";
    posting-host="83.142.196.21"; logging-data="21193";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.14.0
    Cancel-Lock: sha1:L/X6ClCaMBBSzJfBoH45Rg4SuIw=
    sha256:mO4jv76qD1Bk4+ab519aJNtsHjBIYbrsgalf+AYSjBs=
    sha1:hZUYOPfyjTnzyl4mHQ/pqMpHeYI=
    sha256:5GgKHmTel5yWQeVHOtrWYqFQdzvUP99OrqF4GLFywdU=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <ubsp3a$1an6r$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716217
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20.08.2023 o 12:14, heby pisze:

    > Czy ja wiem, u mnie otwiera. Może nie widziałeś nigdy solidnego przeglądu.

    Bujać to my a nie nas. Zakres przeglądu jest ustalony. Oględziny
    wrokowe, impedancja pętli zwarcia, rezystancja izolacji jak ktoś się nie
    boi. Czego ma się bać to zapewne wiesz skoro się znasz;P

    >> No i z jakiś powodów ktoś wymyślił i zatwierdził normę na złącza
    >> rozłaczalne do ładowania samochodów elektrycznych i nie umieścił w
    >> niej gniazdka domowego 16A.
    >
    > Może głównie z powodu powolności tego typu zasilania i założenia, że to
    > "awaryjne". Jednak te 3.5kW/h to nie wystaczy nawet do Żabki po czteropak.

    Może - norma jest jaka jest.

    >> I na to bezpiecznik nie pomoże.
    >
    > Na to pomoże inteligentna ładowarka w samochodzie.

    Nie pomoże - ładowarka kontroluje co się dzieje od ładowarki do samochodu.

    >>> Jeśli opisywany przez Ciebie przypadek został nazwany przez strażaka
    >>> "zwarciem" to strażak jest imbecylem. Zazwyczaj z resztą jest, wiedza
    >>> z zakresu czegokolwiek technicznego, u strażaków, jest zerowa.
    >> Ten akurat ma większą. Imbecylem bym go zresztą nie nazwał. Wiedzę
    >> techniczną też ma zdecydowanie wiekszą niż typowy strażak;)
    >> Sformułowanie "pożar został spowodowany przez zwarcie w instalacji
    >> elektrycznej" ma długą brodę.
    >
    > Jest niepoprawne.

    Oczywiście - i dlatego różne typy myślą że bezpiecznik w takiej sytuacji
    pomoże.

    > Zwarcia w instalacji elektrycznej praktycznie nie są
    > powodem czegokolwiek niebezpiecznego. Poza meliną żuli w Łodzi, oni tam
    > mają gwoździe we wkładkach.

    Zgadza się.

    >> BTW - ostatnio miałem pożar (no dobra pożar to może za duże słowo, bo
    >> co prawda tylko urządzenie się paliło i to mało efektownie)
    >> spowodowany... zwarciem w instalacji przeciwpożarowej;)
    >
    > Woda się paliła?

    NIe;)

    >> Spytaj urzędnika - wynika moim zdaniem z faktu, że ktoś zrobił normę
    >> na połączenia rozłączalne do samochodów a do farelek nie.
    >
    > Dlaczego? Widzisz, mnie nie interesuje papierowy powód. Mnie interesuje
    > powód fizyczny. W sensie bazujący na fizyce.

    Spytaj.

    > Czyli nieuchronnie idziemy w kierunku typowego problemu prawa: zajmują
    > się nim imbecyle.

    Akurat sądzę, że ktoś mądrzejszy od ciebie brał w tym udział.

    >> Dobra - liczymy - żeby połącznie się znacząco grzało to potrzeba
    >> gdzieś 20W
    >
    > Za mało aby spowodować jakiś poważny problem.

    To złap świecącą się żarókwe od stopów w samochodzie - akurat ma 21W.

    >> 16A, P=20W. P=I^2xR. R=P/I^2=20/16^2=0,08 oma.
    >> Spadek napięcia przy 16A: U=I*R=16*0,08=1,3V a nie żadne 10.
    >> Przy spadku o 10V to wydziela ci się 160W = wtedy to już świeci.
    >
    > Nie, jeszcze nie. Akurat spadek ~10V na śrubce miałem i zmierzyłem.
    > Gniazdo jest gorące i nadtopione, ale nic nie świeci.

    Bo nie płynął nią prąd 16A?

    >> - wątpię żeby się nadmiernie ładowarki interesowały pojedynczymi
    >> voltami na zasilaniu.
    >
    > Jaki widzisz problem ,aby się interesowały?

    Taki że się nie interwsują. Napięcie się zmienia. Zwłaszczapo wioskach
    zfotowoltaiką,.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: