    Date: Sun, 07 Oct 2012 13:01:32 +0200
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zajebisty pomysł.

    W dniu 07.10.2012 11:19, t? pisze:

    > Znowu zaczynasz te swoje brednie...

    Ty natomiast piszesz aby zaistnieć.

    w tej chwili mamy zrzutkę do wspólnego wora na podstawie: pojemności
    silnika, miejsca zamieszkania, typu samochodu, prowadzenia lub nie
    działalności gospodarczej i jedyne co ma _minimalny statystyczny_ sens
    wieku i czasu posiadania uprawnień. Plus bezszkodowa jazda 6 lat.
    ja bym sobie życzył, aby największy wpływ na moją składkę miała kwota
    jaką ubezpieczyciel będzie musiał zapłacić, albo zapłacił za moje błędy.

    Tak wymyślone na poczekaniu. składka OC pi razy oko 100zł od każdego
    kierowcy, (statystyka pozwoli ją wyliczyć) a nie samochodu. Spowodujesz
    kolizje/wypadek - masz zakaz prowadzenia pojazdów dopóki nie spłacisz
    zobowiązań regresowych.
    1. jeździsz bez kolizji - masz minimalne OC - zarabia ubezpieczyciel
    2. robisz małą kolizję - płacisz z własnej kieszeni, aż nie spłacisz -
    dla ubezpieczyciela jesteś neutralny
    3. Spowodowałeś kosztowny wypadek - nic nie płacisz, ale masz zakaz
    kierowania czymkolwiek. złapany za kierownicą masz komornika za to co
    kiedyś zrobiłeś. w tym przypadku ubezpieczyciel traci. Myślę jednak ze
    takich drogich wypadków będzie baaardzo mało.

    ToMasz