  • 51. Data: 2021-07-16 13:30:21
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Cavallino w
    <news:scrpsv$jrh$1$Cav@news.chmurka.net>:

    > Nie musimy, bo u nas działa to dokładnie tak samo już teraz.

    Nieprawda, w związku z COVID wyłączyli "dotykacze" i jest jeszcze gorzej.

    Na takim WM w DC (Wał Miedzeszynski) to przejścia są co kawałek i zielone
    dla pieszych włącza się co chwilę, powodując,
    w związku z nieruchawym startowaniem ze swiateł popierdółek
    elektrycznych/cierpiarzy/złotów/kapelusznikó,
    całkiem niezłe korki.

    Inny przykład, to Abrahama koło/za "chińczyka", stajesz na czerwonym
    (oczywiście pieszych brak), zawracasz i znowu stoisz na czerwonym (pieszych
    brak)

    --
    'Tom N'

  • 52. Data: 2021-07-16 15:26:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2021 o 08:33, ddddddddddddd pisze:

    > w UK się sprawdza. Tak, łażą na czerwonym, mają do tego prawo i nikt się
    > ich nie czepia.

    Pewnie dlatego. U nas się nie sprawdza bo są idiotycznie oprogramowane a
    i cel jest inny. Tam, żeby przeszli ci co boją się na czerwonym, u nas
    żeby na czerwonym nie łazili.

    > kolejnym znakiem w gąszczu innych

    Rondo też czyni... znak. Więc oprócz standardowych znaków musisz jeszcze
    dobudować rondo. Gdzie tu sens jeśli ma to tylko zmieniać pierwszeństwo?

    > mógłby być zniesiony, gdy auto jest na prywatnej posesji. Ale faktycznie
    > wystarczyłoby to właśnie regulować OC i auta bez OC usuwać z publicznych
    > parkingów (oczywiście po wcześniejszym upomnieniu)

    Wystarczy egzekwować karę za brak oc - jest bardziej dokuczliwa niż
    odholowanie:P

    --
    Shrek

  • 53. Data: 2021-07-16 15:27:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > zmieniaja,
    > -pieszych juz dawno nie ma, a samochody stoja na czerwonym, bo nie maja

    Najbardziej zabawny przypadek będący rozwinięciem twojego - przeszedłem
    na czerwonym, doszedłem do przystanku, wsiadłem w autobus, autobus stał
    na czerwonym, żebym mógł przejść jak już byłem w środku;)

    --
    Shrek

  • 54. Data: 2021-07-16 15:28:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2021 o 13:30, TomN pisze:

    > Nieprawda, w związku z COVID wyłączyli "dotykacze" i jest jeszcze gorzej.

    Już działają.

    --
    Shrek

  • 55. Data: 2021-07-16 15:42:20
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Shrek w

    > Już działają.

    Na Abrahama, przy "chinczyku" w ostatnią środę było jak napisałem.

    --
    'Tom N'

  • 56. Data: 2021-07-16 16:02:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2021 o 15:42, TomN pisze:

    > Na Abrahama, przy "chinczyku" w ostatnią środę było jak napisałem.

    Zadzwoń na 19115 albo jeszcze lepiej zainstaluj apkę i zgłoś.
    Zaskakująco dobrze działa - przekażą gdzie trzeba. Jeśli podpada pod
    miasto zawsze działało.

    --
    Shrek

  • 57. Data: 2021-07-16 19:35:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wczoraj widziałem pozaklejane.

    -----

  • 58. Data: 2021-07-17 02:23:20
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-07-15 o 23:26, ii pisze:

    > Czyli czym różni się pierwszeństwo na rondzie od pierwszeństwa na
    > skrzyżowaniu dróg równorzędnych?
    Tym, że na skrzyżowaniu równorzędnym obowiązuje pierwszeństwo tych z
    prawej, a na rondzie w Polsce zwykle przed wjazdem są znaki ustąp
    pierwszeństwa, czyli odwrotnie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 59. Data: 2021-07-17 07:52:42
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.07.2021 o 12:12, J.F. pisze:
> [...]
    > -konczy sie fala samochodow - swiatla sie nadal nie zmieniaja.
    > -trwalo do dlugo, wiec piesi przechodza pustą ulicę na czerwonym,

    to, w zależności od natężenia ruchu, może być ok

    > -piesi przeszli, zbliza sie nastepna fala samochodow ... i swiatla sie
    > zmieniaja,

    w takim razie czujnika pieszych nie było, albo był zepsuty

    > -pieszych juz dawno nie ma, a samochody stoja na czerwonym, bo nie maja
    > prawa przejechac.

    to mi się nie zdarza, ale w Londynie nie mieszkam i nigdy nie byłem,
    więc na ten temat się nie wypowiem - jest bardzo prawdopodobne, że tam
    rządzący dążą do tego, co we Wrocławiu - czyli żeby maksymalnie utrudnić
    kierowcom życie

    Lukasz

  • 60. Data: 2021-07-17 08:11:02
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.07.2021 o 14:26, Shrek pisze:

    > Pewnie dlatego. U nas się nie sprawdza bo są idiotycznie oprogramowane a
    > i cel jest inny. Tam, żeby przeszli ci co boją się na czerwonym, u nas
    > żeby na czerwonym nie łazili.

    no tak, głównym przepisem do importu powinien być przepis zezwalający na
    przechodzenie gdziekolwiek plus obowiązek nie czepiania się policji do
    obywateli (co byłoby najtrudniejsze).
    Tutaj policja nie zatrzymuje bez powodu, nie muszę się obawiać mandatu
    za jazdę ze spaloną żarówką - bo wiem, że policjant mnie o tym tylko
    poinformuje. Wiem, że nie zatrzymają mnie jak przez przypadek zrobię
    babola na drodze - bo o niego nie trudno (np. nie z tego pasa pojadę
    prosto, albo w gąszczu podwójnych sygnalizatorów przejadę na czerwonym)

    > Rondo też czyni... znak. Więc oprócz standardowych znaków musisz jeszcze
    > dobudować rondo. Gdzie tu sens jeśli ma to tylko zmieniać pierwszeństwo?

    właśnie chodzi o to, że znaku nie potrzeba. Wystarczy kropka na środku
    skrzyżowania (w UK jest sporo takich, które musisz przejechać po
    'kropce', bo inaczej się nie da, albo nie ma sensu)

    > Wystarczy egzekwować karę za brak oc - jest bardziej dokuczliwa niż
    > odholowanie:P

    to może być z każdym rokiem trudniej - w miarę postępu socjalizmu będzie
    coraz więcej patologii, która nie zarabia. BTW tutaj już tak jest:
    bezdomny, żeby nie szpecił miasta, dostaje mieszkanie od gminy
    (tymczasowo jest lokowany w mieszkaniu tymczasowym lub hotelu). Zostaje
    zaopiekowany i nikt nawet się nie zastanawia, że jeździ 2-letnim
    Jaguarem (choćby był w leasingu, to rata leasingowa za takie auto to
    często blisko równowartość czynszu). Znajomy opiekuje się takimi
    tymczasowymi mieszkaniami. Mówił, że potrafią powiedzieć, że oni nie
    chcą tego mieszkania, bo *** (i tu dowolny powód - pies szczeka, brzydka
    okolica itp); raz, gdy dzwonił do lokatorki, żeby umówić się z nią na
    wejście do mieszkania (żeby zrobić test czujek pożarowych), ona zapytała
    się "a do którego?" i powiedziała, że ona to mieszkanie ma tylko do
    pracy, bo ma blisko. Przypomnę, że była to bezdomna, która dostała
    mieszkanie od miasta, bo nie miała gdzie mieszkać.
    Zdrowe 20-latki siedzą w domu grając na PS5 na swojej 60" plazmie i
    popalając jointy, dostają pieniądze, dowożą im jedzenie, bo nie ma pracy
    dla ludzi z ich wykształceniem...

    Lukasz