eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 119

  • 61. Data: 2021-07-17 08:27:36
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.07.2021 o 08:11, ddddddddddddd pisze:

    >> Pewnie dlatego. U nas się nie sprawdza bo są idiotycznie oprogramowane
    >> a i cel jest inny. Tam, żeby przeszli ci co boją się na czerwonym, u
    >> nas żeby na czerwonym nie łazili.
    >
    > no tak, głównym przepisem do importu powinien być przepis zezwalający na
    > przechodzenie gdziekolwiek plus obowiązek nie czepiania się policji do
    > obywateli (co byłoby najtrudniejsze).

    To nawet nie jest przepis. I tak będzie nie dość że najtrudniejsze, to
    jeszcze w żaden sposób "nie pewne". Pomijając że będzie zależało od
    lokalnego komendanta i czy żona mu dała czy nie, to może się zdarzyć, że
    komendant główny wyda rozkaz i zmieni się w całej polsce. Nie jest to
    dobra podstawa do zmiany w infrastukturze, bo pewnego dnia się zmieni i
    zostaniesz w czarnej dupie z niedostosowanymi przepisami i
    infrastruktura. Jeśli myślisz, że policja działa racjonalnie to...

    >> Rondo też czyni... znak. Więc oprócz standardowych znaków musisz
    >> jeszcze dobudować rondo. Gdzie tu sens jeśli ma to tylko zmieniać
    >> pierwszeństwo?
    >
    > właśnie chodzi o to, że znaku nie potrzeba. Wystarczy kropka na środku
    > skrzyżowania (w UK jest sporo takich, które musisz przejechać po
    > 'kropce', bo inaczej się nie da, albo nie ma sensu)

    Ale wiesz, że w UK ruch lewostronny trochę zmienia. No i kropki to można
    nie zauważyć. Co w zasadze takie rondo kropka daje poza utrudnieniem
    skrętu w lewo bo nie można na zakładkę?

    >>> mógłby być zniesiony, gdy auto jest na prywatnej posesji. Ale
    >>> faktycznie wystarczyłoby to właśnie regulować OC i auta bez OC usuwać
    >>> z publicznych parkingów (oczywiście po wcześniejszym upomnieniu)
    >>
    >> Wystarczy egzekwować karę za brak oc - jest bardziej dokuczliwa niż
    >> odholowanie:P
    >
    > to może być z każdym rokiem trudniej - w miarę postępu socjalizmu będzie
    > coraz więcej patologii, która nie zarabia. BTW tutaj już tak jest:
    > bezdomny, żeby nie szpecił miasta, dostaje mieszkanie od gminy
    > (tymczasowo jest lokowany w mieszkaniu tymczasowym lub hotelu). Zostaje
    > zaopiekowany i nikt nawet się nie zastanawia, że jeździ 2-letnim
    > Jaguarem (choćby był w leasingu, to rata leasingowa za takie auto to
    > często blisko równowartość czynszu). Znajomy opiekuje się takimi
    > tymczasowymi mieszkaniami. Mówił, że potrafią powiedzieć, że oni nie
    > chcą tego mieszkania, bo *** (i tu dowolny powód - pies szczeka, brzydka
    > okolica itp); raz, gdy dzwonił do lokatorki, żeby umówić się z nią na
    > wejście do mieszkania (żeby zrobić test czujek pożarowych), ona zapytała
    > się "a do którego?" i powiedziała, że ona to mieszkanie ma tylko do
    > pracy, bo ma blisko. Przypomnę, że była to bezdomna, która dostała
    > mieszkanie od miasta, bo nie miała gdzie mieszkać.
    > Zdrowe 20-latki siedzą w domu grając na PS5 na swojej 60" plazmie i
    > popalając jointy, dostają pieniądze, dowożą im jedzenie, bo nie ma pracy
    > dla ludzi z ich wykształceniem...
    >


    --
    Shrek


  • 62. Data: 2021-07-17 21:32:12
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 17.07.2021 o 07:27, Shrek pisze:
    > W dniu 17.07.2021 o 08:11, ddddddddddddd pisze:
    >
    >>> Pewnie dlatego. U nas się nie sprawdza bo są idiotycznie
    >>> oprogramowane a i cel jest inny. Tam, żeby przeszli ci co boją się na
    >>> czerwonym, u nas żeby na czerwonym nie łazili.
    >>
    >> no tak, głównym przepisem do importu powinien być przepis zezwalający
    >> na przechodzenie gdziekolwiek plus obowiązek nie czepiania się policji
    >> do obywateli (co byłoby najtrudniejsze).
    >
    > To nawet nie jest przepis. I tak będzie nie dość że najtrudniejsze, to
    > jeszcze w żaden sposób "nie pewne". Pomijając że będzie zależało od
    > lokalnego komendanta i czy żona mu dała czy nie, to może się zdarzyć, że
    > komendant główny wyda rozkaz i zmieni się w całej polsce. Nie jest to
    > dobra podstawa do zmiany w infrastukturze, bo pewnego dnia się zmieni i
    > zostaniesz w czarnej dupie z niedostosowanymi przepisami i
    > infrastruktura. Jeśli myślisz, że policja działa racjonalnie to...
    >

    jakoś w innych krajach działa
    >
    > Ale wiesz, że w UK ruch lewostronny trochę zmienia.

    ale co?

    No i kropki to można
    > nie zauważyć.

    może być na tyle duża, że trzeba po niej przejechać

    Co w zasadze takie rondo kropka daje poza utrudnieniem
    > skrętu w lewo bo nie można na zakładkę?

    usunięcie wielu znaków którymi w tej chwili musisz się przejmować


  • 63. Data: 2021-07-18 09:39:44
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.07.2021 o 21:32, ddddddddddddd pisze:

    >> To nawet nie jest przepis. I tak będzie nie dość że najtrudniejsze, to
    >> jeszcze w żaden sposób "nie pewne". Pomijając że będzie zależało od
    >> lokalnego komendanta i czy żona mu dała czy nie, to może się zdarzyć,
    >> że komendant główny wyda rozkaz i zmieni się w całej polsce. Nie jest
    >> to dobra podstawa do zmiany w infrastukturze, bo pewnego dnia się
    >> zmieni i zostaniesz w czarnej dupie z niedostosowanymi przepisami i
    >> infrastruktura. Jeśli myślisz, że policja działa racjonalnie to...
    >>
    >
    > jakoś w innych krajach działa

    No widzisz. A u nas nie działa. Wiele rzeczy gdzie indziej działa a u
    nas mamy zjebanych polityków/funkcjonariuszy/kulsonów/prawo/obywateli.

    >> Ale wiesz, że w UK ruch lewostronny trochę zmienia.
    >
    > ale co?

    To że u nas żeby wjeżdzaający na rondo nie mieli pierszeństwa przed już
    na nim obcencymi (co w oczywisty sposób spowoduje zakorkowanie ronda)
    potrzeba dodatkowych znaków - wiec argument żeby budować ronda zamiast
    postawić znak pierszeństwa jest inwalidą - na rondzie trzeba dwa razy
    więcej znaków.

    > Co w zasadze takie rondo kropka daje poza utrudnieniem
    >> skrętu w lewo bo nie można na zakładkę?
    >
    > usunięcie wielu znaków którymi w tej chwili musisz się przejmować

    A czym różni się kropka bez dodatkowych znaków od równorzędnego?


    --
    Shrek


  • 64. Data: 2021-07-18 14:33:44
    Temat: Przechodzil on jezdnie wykorzystujac kule ortopedyczne
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "W wypadku pod Domami Towarowymi Centrum zginął 50-letni mężczyzna. Przechodził on
    jezdnię, wykorzystując kule ortopedyczne.":
    www.onet.pl/informacje/onetwarszawa/warszawa-kierowc
    a-porsche-potracil-pieszego-pod-palacem-kultury-i-na
    uki/e5ldqkr,79cfc278


    -----
    > Ale to w ruchliwych częściach miast gdzie te przejścia jak najbardziej na miejscu
    są.


  • 65. Data: 2021-07-18 18:38:39
    Temat: Aktywisci oburzeni komunikatem policji
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Działacze MJN podkreślają, że do najbliższego przejścia (nie licząc podziemnego)
    pieszy miał około 300 metrów i przypominają art. 26
    ust. 7 Prawa o ruchu drogowym.
    Brzmi on następująco:
    "W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego
    znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej
    sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia
    jej przejścia."
    www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,27341391,warszawa-pieszy
    -zginal-pod-kolami-porsche-aktywisci-oburzeni.html
    Ale dlaczego nie licząc podziemnego?


  • 66. Data: 2021-07-18 19:00:29
    Temat: Re: Aktywisci oburzeni komunikatem policji
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.07.2021 o 18:38, ąćęłńóśźż pisze:

    > www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,27341391,warszawa-pieszy
    -zginal-pod-kolami-porsche-aktywisci-oburzeni.html
    >
    > Ale dlaczego nie licząc podziemnego?

    Pewnie dlatego, że było niedostępne dla osoby niepełnosprawnej. Zresztą
    jakie ma to znaczenie - osoba niepełnosprawna może gdzie chce, reszta i
    tak tam nie może bo tory tramwajowe.

    --
    Shrek


  • 67. Data: 2021-07-19 08:07:46
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.07.2021 o 08:39, Shrek pisze:
    > W dniu 17.07.2021 o 21:32, ddddddddddddd pisze:
    >
    >>> To nawet nie jest przepis. I tak będzie nie dość że najtrudniejsze,
    >>> to jeszcze w żaden sposób "nie pewne". Pomijając że będzie zależało
    >>> od lokalnego komendanta i czy żona mu dała czy nie, to może się
    >>> zdarzyć, że komendant główny wyda rozkaz i zmieni się w całej polsce.
    >>> Nie jest to dobra podstawa do zmiany w infrastukturze, bo pewnego
    >>> dnia się zmieni i zostaniesz w czarnej dupie z niedostosowanymi
    >>> przepisami i infrastruktura. Jeśli myślisz, że policja działa
    >>> racjonalnie to...
    >>>
    >>
    >> jakoś w innych krajach działa
    >
    > No widzisz. A u nas nie działa. Wiele rzeczy gdzie indziej działa a u
    > nas mamy zjebanych polityków/funkcjonariuszy/kulsonów/prawo/obywateli.

    więc głównym przepisem powinno być usankcjonowanie tego, żeby im się
    odechciało być przeciwko obywatelowi. Wiem, nierealne, tak samo jak
    zmiana jakichkolwiek przepisów na lepsze

    >
    >>> Ale wiesz, że w UK ruch lewostronny trochę zmienia.
    >>
    >> ale co?
    >
    > To że u nas żeby wjeżdzaający na rondo nie mieli pierszeństwa przed już
    > na nim obcencymi (co w oczywisty sposób spowoduje zakorkowanie ronda)
    > potrzeba dodatkowych znaków - wiec argument żeby budować ronda zamiast
    > postawić znak pierszeństwa jest inwalidą - na rondzie trzeba dwa razy
    > więcej znaków.

    myślę że w jednym zdaniu można by było zamknąć pierwszeństwo tych,
    którzy na rondzie się znajdują, bez zbędnych znaków.

    >
    >> Co w zasadze takie rondo kropka daje poza utrudnieniem
    >>> skrętu w lewo bo nie można na zakładkę?
    >>
    >> usunięcie wielu znaków którymi w tej chwili musisz się przejmować
    >
    > A czym różni się kropka bez dodatkowych znaków od równorzędnego?

    jak dla mnie jest lepiej widoczna. Może po prostu już się
    przyzwyczaiłem, że widząc z daleka kropkę, wiem, że to rondo, a nie
    widząc jej - szukam, która część ma pierwszeństwo
    Ronda tutaj przejeżdża się też szybciej - w dowolnym kierunku - ale to
    chyba też dotyczy współwiny, bo nie muszę się przejmować, że zjeżdżając
    z wewnętrznego pasa ktoś mnie z premedytacją nie wpuści. W wielu
    miejscach wjazd na rondo ma dwa pasy (mimo dróg z jednym pasem w każdą
    stronę) i kierunki bardzo ładnie pomiędzy te pasy się dzielą -
    oczywiście tam, gdzie jest na to miejsce.


  • 68. Data: 2021-07-19 15:32:24
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 08:07, ddddddddddddd pisze:

    >> No widzisz. A u nas nie działa. Wiele rzeczy gdzie indziej działa a u
    >> nas mamy zjebanych polityków/funkcjonariuszy/kulsonów/prawo/obywateli.
    >
    > więc głównym przepisem powinno być usankcjonowanie tego, żeby im się
    > odechciało być przeciwko obywatelowi. Wiem, nierealne, tak samo jak
    > zmiana jakichkolwiek przepisów na lepsze

    Już chyba łatwiej zmienić całą organizację ruchu niż mentalnośc kulsona.
    Choć w teorii wystarczyłoby żeby inną mentalność miał komendant główny i
    jebał tych co się nie zgadzają. Jednak problemem jest, że potem następny
    będzie uważał, że jebać obywateli trzeba.

    >> To że u nas żeby wjeżdzaający na rondo nie mieli pierszeństwa przed
    >> już na nim obcencymi (co w oczywisty sposób spowoduje zakorkowanie
    >> ronda) potrzeba dodatkowych znaków - wiec argument żeby budować ronda
    >> zamiast postawić znak pierszeństwa jest inwalidą - na rondzie trzeba
    >> dwa razy więcej znaków.
    >
    > myślę że w jednym zdaniu można by było zamknąć pierwszeństwo tych,
    > którzy na rondzie się znajdują, bez zbędnych znaków.

    Może i by można, ale na chwilę obecną trzeba zmienić znaki.

    >> A czym różni się kropka bez dodatkowych znaków od równorzędnego?
    >
    > jak dla mnie jest lepiej widoczna.

    Kropka na środku od znaku - nie wydaje mnie się.

    > Ronda tutaj przejeżdża się też szybciej - w dowolnym kierunku - ale to
    > chyba też dotyczy współwiny, bo nie muszę się przejmować, że zjeżdżając
    > z wewnętrznego pasa ktoś mnie z premedytacją nie wpuści. W wielu
    > miejscach wjazd na rondo ma dwa pasy (mimo dróg z jednym pasem w każdą
    > stronę) i kierunki bardzo ładnie pomiędzy te pasy się dzielą -
    > oczywiście tam, gdzie jest na to miejsce.

    Czyli wracamy do startu - ma to jakiś sens gdzie jest dużo miejsca. Jak
    jest dużo miejsca to... lepsze będzie duże skrzyżowanie z dobrą
    organizacją od ronda. Przynajmniej jeśli chodzi o przepustowość i ilość
    kolizji. Z tym że rondo (duże) wymusza zmniejszenie prędkości więc
    skutki dzwonów mniejsze. Tak czy inaczej - naprawdę małe ronda nie mają
    racji bytu.

    --
    Shrek


  • 69. Data: 2021-07-20 21:46:35
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.07.2021 o 08:29, ddddddddddddd pisze:
    > W dniu 15.07.2021 o 22:26, ii pisze:
    >> W dniu 15.07.2021 o 08:01, ddddddddddddd pisze:
    >>> W dniu 14.07.2021 o 14:07, Shrek pisze:
    >>>> W dniu 14.07.2021 o 08:06, ddddddddddddd pisze:
    >>>>
    >> ...
    >>>
    >>>>
    >>>>> Ja bym dodał jeszcze:
    >>>>> 1) ronda zamiast skrzyżowań równorzędnych,
    >>>>
    >>>> Dużo miejsca trzeba , a naprawdę małe ronda są bez sensu.
    >>>
    >>> nie są bez sensu, bo definiują pierwszeństwo. Wcale nie trzeba
    >>> jeździć na okrągło - ale do tego trzeba faktycznie policji która nie
    >>> będzie się przyp.. do wszystkiego (więc na wstępie należałoby zakazać
    >>> rutynowych kontroli)
    >>
    >> Czyli czym różni się pierwszeństwo na rondzie od pierwszeństwa na
    >> skrzyżowaniu dróg równorzędnych?
    >
    > tym że z daleka wiesz, że to skrzyżowanie równorzędne, nie musisz się
    > zastanawiać czy to droga osiedlowa, prywatna, czy może kilometr
    > wcześniej był znak droga z pierwszeństwem

    Ale znak skrzyżowania dróg równorzędnych jest tuż przed nim. Jak
    trójkąt. Nie ma nad czym zastanawiać się.

    >
    >>
    >>
    >>>
    >>>>
    >>>>> 4) mniejsza ilość znaków pionowych (ale to by się samo rozwiązało
    >>>>> po zmianie pierwszeństwa na skrzyżowaniach) - choć przypominajki z
    >>>>> obowiązującym ograniczeniem (czyli mniejszy znak, który wiadomo, że
    >>>>> nie wprowadza zmiany prędkości, tylko przypomina jaka obowiązuje);
    >>>>> przypomnienie obowiązującego limitu przez fotoradarem
    >>>>
    >>>> Ooo - zwłaszcza te mniej znaków. Poszedłbym dalej - ogólne
    >>>> ograniczenia prędkości - 50/100/130 zabudowany/poza zabudowanym/eska
    >>>> czy autostrada. I niestawienie innych ograniczeń chyba że - niby
    >>>> zabudowany ale nie do końca - 70, coś czego po prostu nie widać i
    >>>> kierowcę może zaskoczyć. A przed ślimakiem czy zwykłym zakrętem
    >>>> żadnych 30 czy 40 - ma oczy i głowę to niech jedzie ile trzeba.
    >>>
    >>> W UK jest bardzo fajna zasada: droga z oddzielonymi pasami w każdą
    >>> stronę - limit 70mph, pozostałe: 60mph. żadne znaki czy skrzyżowania
    >>> nie odwołują innych znaków, więc się nie musisz nad tym zastanawiać.
    >>> Nie musisz liczyć domów, zastanawiać się czy twoja babcia z księdzem
    >>> nie chodzi tam do przedszkola w przyszłości, czy szukać tablicy
    >>> rozpoczęcia miejscowości w polu, bo nikt nie wpadnie na to, żeby na
    >>> środku pola dać ograniczenie 30mph. Jak jest ograniczenie do 30mph to
    >>> jedziesz tak dopóki nie ma odwołania/zmiany prędkości. Są
    >>> miejscowości przez które wszyscy przejeżdżają 40mph mimo że
    >>> ograniczenia nie ma, więc można 60mph. Są ślimaki czy zakręty na
    >>> których ograniczeń nie ma, nie ma nawet ostrzeżenia że to ostry
    >>> zakręt... i nagle okazuje się, że społeczeństwo to nie idioci, mimo
    >>> że lewactwo próbuje nam to wmówić i zwalniają żeby uniknąć wypadku
    >>
    >> I wszyscy tak snują się jak smród po gaciach?
    >
    > generalnie tak, na autostradzie ja jeżdżę 82mph (bo do tego się moja
    > firma nie przyczepia) i jak ktoś mnie wyprzedza to raczej nigdy nie ma
    > powyżej 90mph; większość jedzie max +10

    Zaraz, mil to ok.

    >
    >>
    >>
    >>>
    >>>
    >>>>
    >>>>> 5) podatek drogowy nie zawarty w cenie paliwa, a płacony oddzielnie
    >>>>> - dzięki temu złomy nie zalegają na blokowiskach (na prywatnym
    >>>>> terenie możesz trzymać auto bez opłaconego podatku); możliwość
    >>>>> nieopłacania OC itp gdy auto nie jeździ.
    >>>>
    >>>> To się trochę wyklucza co do celowosci;)
    >>>
    >>> nie wyklucza się: na blokowiskach od dawna miejsc parkingowych
    >>> brakuje. Jak ktoś chce sobie remontować auto czy zostawić dla
    >>> potomka, to może je trzymać na swoim terenie nikomu nie blokując
    >>> miejsc parkingowych.
    >>
    >> A stać można czy tylko godzinę?
    >
    > nie wiem po co chcesz stać - chcesz blokować miejsce parkingowe? długo
    > tak wystoisz zanim cię nogi zaczną boleć?

    Jak samochodu nie używam to stoi. Dziwne?

    >
    >>
    >>> Jak mieszkałem we Wrocławiu na blokowisku to w pobliżu domu takich
    >>> miejsc zajętych przez złomy były dwa, a już wtedy łatwo o miejsce nie
    >>> było.
    >>
    >> Ale że co z nimi było nie tak?
    >
    > blokowały miejsca parkingowe, zupełnie niepotrzebnie. Stały tak kilka lat

    Jak niepotrzebnie? Tobie niepotrzebnie, ale właściciel najwyraźniej
    potrzebował.

    >
    >>
    >>> Z drugiej strony może wystarczyłoby ściągać z parkingów auta bez OC
    >>> (tak są ściągane auta w UK bez podatku: najpierw dostają blokadę na
    >>> koło, a jak nie ma reakcji to są ściągane na parking)
    >>>
    >>
    >> Coś długo nad tym myślałeś.
    >
    > no i?
    >

    Wiesz w ogóle jakie jest kryterium odholowania w Polsce?


  • 70. Data: 2021-07-20 21:47:45
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.07.2021 o 02:23, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > W dniu 2021-07-15 o 23:26, ii pisze:
    >
    >> Czyli czym różni się pierwszeństwo na rondzie od pierwszeństwa na
    >> skrzyżowaniu dróg równorzędnych?
    > Tym, że na skrzyżowaniu równorzędnym obowiązuje pierwszeństwo tych z
    > prawej, a na rondzie w Polsce zwykle przed wjazdem są znaki ustąp
    > pierwszeństwa, czyli odwrotnie.

    Myślałem, że mówimy o zwykłym rondzie.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: