  • 11. Data: 2021-07-11 22:50:41
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.07.2021 o 19:45, SW3 pisze:

    > Na promilach długości jezdni w tym chyba na żadnej jednokierunkowej.

    "Żółta linia rozdzielająca przeciwne kierunki."

    PRZECIWNE.
    KIERUNKI.

    MJ

  • 12. Data: 2021-07-12 11:14:34
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 11.07.2021 o 22:50, Michal Jankowski pisze:
    > "Żółta linia rozdzielająca przeciwne kierunki."
    >
    > PRZECIWNE.
    > KIERUNKI.

    Faktycznie, trochę niedokładnie napisałem. Ale wystarczy spojrzeć na
    pierwszy przykład (o, ten: https://goo.gl/maps/37jjVRzpfiYSByLJ6 ) by
    zauważyć, że jednokierunkowych też to dotyczy.

    Chociaż jakby się uprzeć to poprawnie napisałem - rozdzielająca
    przeciwne kierunki nawet gdy pasów w przeciwnym kierunku jest 0.

    --
    SW3

  • 13. Data: 2021-07-12 11:15:56
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 11.07.2021 o 20:46, ii pisze:
    > Ale, że wszystkie sygnalizacje przerobić na czerwono białe?

    Wszystkie samoczynne sygnalizacje przejazdowe na przejazdach kolejowych

    --
    SW3

  • 14. Data: 2021-07-12 11:29:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.07.2021 o 11:15, SW3 pisze:

    > Wszystkie samoczynne sygnalizacje przejazdowe na przejazdach kolejowych

    No ale czemu sygnalizacje na przejazdach kolejowych miałyby być inne niż
    na przejściach dla pieszych i innych skrzyżowaniach? Nie wystarczy by
    były takie same?

  • 15. Data: 2021-07-12 11:33:21
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-07-11 o 19:39, SW3 pisze:

    > Chyba lepiej zmienić kolor oznakowania tymczasowego, żeby żółty znaczył
    > to samo. Skoro jest tymczasowe to tym bardziej nie powinno być problemu.

    To też Ameryka...

    https://wiemy.to/upload/media/entries/2021-07/09/213
    75-4-70a1ca343f619bb5db0fd0cd4d4e041e.jpg

    T.

  • 16. Data: 2021-07-12 11:56:09
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 12.07.2021 o 11:33, T. pisze:
    > To też Ameryka...
    >
    > https://wiemy.to/upload/media/entries/2021-07/09/213
    75-4-70a1ca343f619bb5db0fd0cd4d4e041e.jpg

    No i prawidłowo. Kto się zastosuje, ten auta nie porysuje.

    --
    SW3

  • 17. Data: 2021-07-12 12:08:36
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 12.07.2021 11:33, T. wrote:

    > To też Ameryka...
    >
    > https://wiemy.to/upload/media/entries/2021-07/09/213
    75-4-70a1ca343f619bb5db0fd0cd4d4e041e.jpg

    99% UK :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 18. Data: 2021-07-13 15:44:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Jul 2021 12:06:43 +0200, SW3 wrote:
    > Na początek co ja bym zaimportował:
    > - (z USA) Żółta linia rozdzielająca przeciwne kierunki. Dzięki niej w
    > każdej chwili można się zorientować w sytuacji. Nie ma problemu, że jak
    > się przegapi (albo zapomni) znak na początku to nie wiadomo czy się jest
    > na jezdni jedno- https://goo.gl/maps/37jjVRzpfiYSByLJ6 czy
    > dwukierunkowej https://goo.gl/maps/bfaq43iaHz1sdZju5 .

    Ale ta podwojna zolta nie zakazuje wyprzedzania?

    No coz, moze to i dobre, ale biorac pod uwage jak czesto sie u nas
    zdarza jazda pod prad ... czy to konieczne?

    > Wiadomo że się
    > jedzie pod prąd nawet jeśli się przegapi zakaz wjazdu. Ale też trudniej
    > wjechać pod prąd, np. skręcając w pierwszą w lewo na skrzyżowaniu dróg
    > dwujezdniowych https://goo.gl/maps/HyAbu7Svok94eFDu7 . Prosta zasada do
    > zapamiętania: być zawsze na prawo od żółtego.

    A to by sie czasem przydalo.
    Tylko u nas zolty zarezerwowany do innych celow, a i snieg czasem
    spada ..

    Tylko tak sobie patrze szerzej ... czy ta zolta linia to nie jest u
    nich "nieprzekraczalna" ? bo tu pieknie otacza te wyspy i nikt tam nie
    parkuje.
    Wiec jak to z ta podwojna zóltą?

    > - (z USA) Oznakowanie poziome przed przejazdami kolejowymi
    > https://goo.gl/maps/VztfUKZyPZnuen3a7 Niektórzy (zwłaszcza początkujący)
    > kierowcy mocno się skupiają na jezdni i znaki pionowe mogą przegapić. W
    > takiej sytuacji znak namalowany na asfalcie jest ratunkiem.

    Hm, farba sie zedrze, deszcz zaleje, snieg zasloni ..

    > - (z USA) Oznaczanie kierunku drogi przy jej numerze kierunkami świata
    > https://goo.gl/maps/M2t5SSM9YRm5rxLi7
    > https://goo.gl/maps/iMWU7baQYaTEeZdr9 Wystarczy zapamiętać, że się
    > jedzie drogą nr X na zachód a potem Y na północ,

    Czasem przydatne ... ale co z drogami, ktore prowadza np w kierunku
    NW?

    > zamiast uczyć się nazw
    > miejscowości którymi jest oznaczany kierunek drogi.

    Taa, szczegolnie u nas gdzie jakies wynalazki na drogowskazach panuja.
    Kto wie, gdzie jest Lubawka czy Budzisko.

    Ale mozna zrobic poprawnie jak w Niemczech? Mozna.
    Powoli robia i u nas.

    > - (z Czech) Migające białe światło na sygnalizacji przejazdowej
    > oznaczające, że sygnalizacja jest sprawna i nie powinien jechać żaden
    > pociąg. Czyli żeby odróżnić sygnał "sygnalizacja sprawna, nie powinno
    > być pociągu" od "sygnalizacja nie działa".
    > https://www.youtube.com/watch?v=4SzceS_iEC8

    No, to powinno byc obowiazkowe. Ale u nas jest jakas wiara w
    niezawodnosc automatyki i systemow.

    Z drugiej strony - pojazd szynowy ma pierwszenstwo, wiec trzeba sie
    zatrzymac, rozejrzec, a nie nie wierzyc w system :-)

    J.

  • 19. Data: 2021-07-13 16:11:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2021 o 15:44, J.F pisze:

    > No, to powinno byc obowiazkowe. Ale u nas jest jakas wiara w
    > niezawodnosc automatyki i systemow.

    Wręcz przeciwnie - dlatego nie dają zielonego światła, że to co poniżej.

    > Z drugiej strony - pojazd szynowy ma pierwszenstwo, wiec trzeba sie
    > zatrzymac, rozejrzec, a nie nie wierzyc w system :-)

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2021-07-13 17:33:54
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Wręcz przeciwnie - dlatego nie dają zielonego światła, że to co poniżej.

    Mimo wszystko to białe migające światło (a właściwie jego brak)
    przekazywałoby bardzo istotną informację i znacząco poprawiłoby
    bezpieczeństwo.

    A w kwestii rozwiązań zagranicznych - czy jest gdzieś poza Polską tak
    idiotycznie rozwiązanie zielonej strzałki w prawo, czyli z obowiązkiem
    zatrzymania? Chętnie też widziałbym powrót do tabliczek z takowymi
    strzałkami (kiedyś było i działało).

    --
    Grzexs