  • 1. Data: 2013-11-18 17:00:00
    Temat: zagadnienie
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    jest taki zestaw, dwie baterie do UPSa 12V każda, multimetr, żarówka 12V
    dużej mocy i zasilacz do 30V z regulacją napięcia i prądu...

    pytanie jest takie: jaka jest procedura formatowania tych baterii przy
    użyciu wymienionego sprzętu?

    interesują mnie wartości napięć, prądów i zjawisko ładowania nierówno
    rozładowanych akumulatorów podczas połączenia szeregowego do zasilacza...

  • 2. Data: 2013-11-18 18:33:27
    Temat: Re: zagadnienie
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 18.11.2013 17:00, inny punkt siedzenia... pisze:
> [...]
    > dużej mocy i zasilacz do 30V z regulacją napięcia i prądu...
    >
    > pytanie jest takie: jaka jest procedura formatowania tych baterii przy

    W zależności od producenta akumulatora trzeba w konsoli zasilacza wpisać
    np:
    zasilacz:\> format vipow:
    i potwierdzić klawiszem Y
    szybkie formatowanie możemy uzyskać przez dodatkowy parametr /q np.
    zasilacz:\> format europower: /q

    Pozdrawiam :-)

  • 3. Data: 2013-11-18 18:34:23
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    żarcik godny donalda...

  • 4. Data: 2013-11-18 18:36:55
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:l6dj31$hf7$1@node1.news.atman.pl...
    > żarcik godny donalda...

    No, kto teraz pogoni kolegę? UFO już dostało, czekam na jeszcze? :)

    A ty kolego, zapamiętaj raz na zawsze - baterii się NIE FORMATUJE!

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 5. Data: 2013-11-18 18:42:40
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    to jak z europą, im się należy, my musimy ciężko zapracować... goto post nr
    1

  • 6. Data: 2013-11-18 18:48:36
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 18.11.2013 18:42, inny punkt siedzenia... pisze:
    > to jak z europą, im się należy, my musimy ciężko zapracować... goto post
    > nr 1

    Słusznie prawisz... jakbyś był w Europie, to dostałbyś gotową odpowiedź
    na talerzu, a tak... musisz na nią sobie zapracować :-/ ot przykrość

  • 7. Data: 2013-11-18 19:05:24
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    taaaaaaaaaaaaaaaaa...

  • 8. Data: 2013-11-19 11:51:39
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:l6ddi2$b5t$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    >
    > interesują mnie wartości napięć, prądów i zjawisko ładowania nierówno
    > rozładowanych akumulatorów podczas połączenia szeregowego do zasilacza...

    Do pracy szeregowej wybiera się akumulatory nowe z jednej serii producenta.
    W takim wypadku nic nie potrzeba z nimi robić, choć dobrze rozładować zestaw
    i naładować w docelowym układzieoraz sprawdzić czy podział napięcia jest
    równy.
    W innym wypadku nic im nie pomoże.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 9. Data: 2013-11-22 20:03:57
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ukaniu napisał:

> [...]
    > W takim wypadku nic nie potrzeba z nimi robić, choć dobrze rozładować
    > zestaw i naładować w docelowym układzieoraz sprawdzić czy podział

    Dodać należy że tak dobrane akumulatory musza mić dalszą historię
    wspólną - czyli skazane sa na prace w całym komplecie. Wypadnięcie
    choćby jednego akumulatora z zestawu skazuje pozostałe na dozycie w
    samotności - jako pojedyncze akumulatory.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2013-11-22 22:00:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > choćby jednego akumulatora z zestawu skazuje pozostałe na dozycie
    > w samotności - jako pojedyncze akumulatory.

    E tam od razu w samotności. Więcej optymizmu. Jak się duża drużyna
    rozpadnie, to z zawodników można porobić choćby czwórki brydżowe.

    Jarek

    --
    -- Stawiam wniosek o przesunięcia kolegi śpiewaka do sekcji gimnastycznej.
    -- Po pierwsze: nie będzie samotny...