  • Data: 2013-03-30 19:38:28
    Temat: Re: zadanie z netu
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29.03.2013 13:07, firr kenobi wrote:

    > Dokonałem pewnych prostych testów i wyniki mnie zszokowały :U (mam w
    domu naprawde starego kompa i stary dysk tak ze to sa dane dla mojego
    sprzetu, mam nadzieje ze nic z testem nie zbabrałem ale chyba nie)

    > wczytanie pilku 1MB przec fgetc - mw 11 milisekund (powtarzane kilka
    > razy, wiec z cache)

    Co w tym dziwnego? Każdy wie, że często czytane pliki są buforowane.

    > pierwszy szok bo mz jest to nieslychanie szybko, wydawalo mi sie ze
    > to powinno byc z 10 razy wolniej

    Jak byś poczytał chwilę żeby się czegoś dowiedzieć a nie tylko pisał to
    życie nie byłoby dla ciebie ciągłym pasmem zaskoczeń. :\

    > wczytanie pilku 300 bajtow przec fgetc - mw 0.2 milisekundy
    >

    > wczytanie pilku 10MB przec fgetc - mw 120 milisekundy (kolene
    > uruchomienia) - pierwsze uruchomienie 1.2 sekundy
    >

    > szybko, widac ze z cache działa 10x szybciej niz bez

    Spaprany pomiar - np zamulasz czytaniem za pomocą mikroskopijnych
    rozmiarów a na każdy blok masz 2 zmiany kontekstu i kilkanaście wywołań.

    Dostęp RAM-RAM to jest kilka GB/s, dysk (zwykły, nie SSD, czy serwerowe)
    to maksymalnie kilkadziesiąt MB/s.

    > wczytanie pilku 1MB przec fread - mw 3 ms (kolene uruchomienia)
    >

    > kojejny szok, wczytywanie przez fread jest 3-4 razy szybsze niz
    > przezfgetc - w zyciu bym sie nie spodziewal bo przeciez wydaje sie ze fgetc
    > mozna zrobic jako b lekki wrapper na fread i powinno byc to samo a tu
    > tymczasem jednak nie :/

    A jaki rozmiar podałeś dla fread? też jeden bajt?

    Michoo