-
81. Data: 2012-03-13 00:15:05
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Mon, 12 Mar 2012 23:09:28 +0100, J.F. wrote:
> Dnia Mon, 12 Mar 2012 23:00:33 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> On Mon, 12 Mar 2012 12:46:08 +0100, J.F wrote:
>>>>Tyle grupowa teoria. Miałem opla ze stu pięćdziesięcio konnym
>>>>silnikiem. Przy
>>>>185/h palił prawie 40 litrów na 100 kilometrów. A`przy 90 niecałe
>>>>8/100 kilometrów. Tyle praktyka.
>>>
>>> No i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic silnik.
>>
>> Gdyby samochody miały palić 40l/100km przy 185km/h, to wielu Niemców by nie
>> dało rady na autostradzie od stacji do stacji dojechać :)
>
> Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)
No bez przesady... Nie przy 185km/h.
Skoro kogutkowe auto przy 90 paliło 8, a przy 185 paliło 40, to przy
250km/h paliłby pewnie 70l/100km...
A tyle to pali Veyron przy ponad 400km/h (78l/100km przy 1000KM).
Mój samochód przy 200km/h pali 18-19l/100km.
-
82. Data: 2012-03-13 10:59:08
Temat: Re: Silnik wspomagany wodorem?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-03-10 09:45, Sebastian Biały pisze:
> On 2012-03-10 07:13, maniac wrote:
>> dawkę zastępujesz wodorem, który... nic nie kosztuje praktycznie
>
> czy technologie produkcji tego wodoru z wody kolega opisał, czy milcząco pominął?
W artykule który zlinkował Krzysztof fizyk "z zamiłowania" opisuje "drgania
cząsteczek
wody zdemineralizowanej (sic!) zmieszanej z wodoretelnkami (sic!) gdy przepływa przez
nie prąd"
Osz k... :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
83. Data: 2012-03-13 11:04:28
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
> Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
> 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną.
Fałszywe wynikanie.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
84. Data: 2012-03-13 11:17:55
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-03-11 21:48, kogutek pisze:
> Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieć ponad 300kW mocy cieplnej i
> przepalać ponad 30 litrów paliwa na godzinę.
Dokładnie tak.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
85. Data: 2012-03-13 11:20:32
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-03-11 19:46, kogutek pisze:
> Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
> Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną.
Krótko i węzłowato: nie.
To moc mechaniczna na wale silnika. Sorry że piszę oczywistości, ale różni to
czytają, jeszcze kto uwierzy.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
86. Data: 2012-03-13 11:43:53
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-03-11 19:50, kogutek pisze:
> Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że
> silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
> kilometrów.
Średni samochód z silnikiem o mocy 100kW (jakieś 140kM) zwykle jest w stanie rozbujać
się
do 200km/h na autostradzie. No i jadąc 200km/h spala, wg ciebie, max 10L/h. Czyli
5L/100km.
Przekonałeś mnie :)
PS Ale jeśli jednak spali 15L/100km, to wyjdzie raczej 30L/h, no nie?
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
87. Data: 2012-03-13 11:50:16
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-03-11 20:07, J.F. pisze:
>> Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że
>> silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
>> kilometrów. Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.
>
> Kogutku, nie p* o czyms, o czym nie masz zielonego pojecia.
Wiesz, zawsze ceniłem cię za dystans i łagodną uprzejmość, ale widzę że tym razem nie
zdzierżyłeś ;)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
88. Data: 2012-03-13 11:57:06
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
W dniu 3/11/2012 7:50 PM, kogutek pisze:
> W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i
> oddać ją później.
Rozwalil mnie tym..
-
89. Data: 2012-03-13 12:02:44
Temat: Re: Silnik wspomagany wodorem?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-03-11 14:38, Czeslawek pisze:
> W dniu 2012-03-11 04:03, v...@i...pl pisze:
>> W dniu 2012-03-10 22:40, kogutek pisze:
>>> i ma napisane w danych technicznych że ma 100kW. To on ma 100kW na
>>> kołach?
>>
>> wypadaloby wiedziec, wg jakiej normy zmierzone zostalo te 100kW, wtedy
>> mozna dalej dyskutowac :)
>>
> +++
>
> Wg normy amerykańskiej podaje się moc na kołach, a więc moc silnika pomniejszoną o
sprawność układu przeniesienia napędu
http://chevrolet.wieszjak.pl/prezentacje-modeli-chev
roleta/297747,4,Chevrolet-Suburban--czyli-jak-powsta
ly-SUVy.html
>
> Wg normy europejskiej podaje się moc samego silnika, a więc większą niż jest na
kołach.
Co nie przeszkadza amerykańcom zawyżać nieraz moc w nieprzyzwoity sposób, zwłaszcza
dla auto pseudosportowych :)
Tak że nawet jakby zmierzyć na wale, to by tyle nie wyszło katalogowo na niby
kołach...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
90. Data: 2012-03-13 13:35:05
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 11 Mar 2012 11:36:45 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
> Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
> 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
Założenie nieprawdziwe.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++