-
61. Data: 2012-03-11 23:32:34
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "kogutek" <s...@g...pl>
AZ <a...@g...com> napisał(a):
> On 03/11/2012 09:48 PM, kogutek wrote:
> >
> > Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieć ponad 300kW mocy cieplnej i
> > przepalać ponad 30 litrów paliwa na godzinę. Przez chwilę takim co ma
> > katalogową długotrwałą moc cieplną 100 kW też się da . Ale tylko przez chwilę
> .
> > Skotłuje wtedy z 60-80 litrów paliwa w przeliczeniu na godzinę. Weź pod uwagę
> > drobny szczegół. Silnik współpracujący z prądnicą ma dużo wyższą sprawność ni
> ż
> > o podobnej mocy zainstalowany w samochodzie osobowym. Bo pracuje w optymalnym
> > zakresie prędkości obrotowych i mocy.
> >
> To jeszcze mi powiedz skąd biorą się kilowaty na hamowni.
>
W chuja Cie robią. Pokazują to co chciałbyś zobaczyć. Masz jakiś wykres z
hamowni na którym jest pokazane ile fizycznie silnik przepala paliwa i ile ma
wtedy mocy mechanicznej. Przy stu kilowatach musiałby przepalać nie mniej niż
45 litrów na godzinę. A jak byś miał jakiekolwiek wątpliwości to zapoznaj się
z I zasadą termodynamiki.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
62. Data: 2012-03-11 23:36:23
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "kogutek" <s...@g...pl>
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
> On Sun, 11 Mar 2012 18:46:27 +0000 (UTC), kogutek wrote:
>
> > Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
> > rozproszenia mocy jak idzie na straty.
>
> Parametrem ograniczającym moc silnika samochodu jest napełnianie cylindra
> mieszanką. W drugiej kolejności ograniczają osiągu możliwości opróżniania
> cylindra.
>
> Zapas możliwości rozpraszania mocy zazwyczaj jest bardzo duży, a największy
> problem z rozpraszaniem "strat" to akurat jest jak samochód stoi, a silnik
> pracuje na biegu jałowym.
>
> > Każdy silnik może być krótko czasowo
> > przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
> > czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa t
> o
> > jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
> > maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu raz
> y
> > więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
> > większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc.
>
> Zupełna nieprawda.
> Silnik ma raką samą moc zarówno przy ruszaniu jak i podczas maksymalnego
> ciągłego obciążenia. Samochody nie mają możliwości chwilowego dodawania
> mocy - takie cuda to dopiero samochody hybrydowe.
>
> To że wskaźnik chwilowego zużycia pokazuje więcej przy ruszaniu niż przy
> jeździe z prędkocią maksymalną wynika z tego że jest to wskazanie w
> l/100km, a wiec zależne od prędkości z jaką porusza się samochód.
> Sam silnik obciążony mocą maksymalną zużywa tą samą ilość paliwa -
> przykładowo 50l/h. Przy prędkości 100km/h oznaczać to bedzie chwilowe
> zużycie 50l/100km, przy 200km/h już 25l/100km.
Proponuję żebyś przeczytał co sam napisałeś za 5 lat. Uśmiejesz się z siebie.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
63. Data: 2012-03-11 23:38:47
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "kogutek" <s...@g...pl>
Shrek <u...@d...invalid> napisał(a):
> On 2012-03-11 20:32, kogutek wrote:
>
> > Kto powiedział że na wyjściu silnika nie da się wytworzyć 80 kW prądu? Chyba
> > Ty tak twierdzisz. Jak weźmiesz silnik benzynowy o mocy tak z 260-280 kW mocy
> > cieplej to się da. Zużyje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinę. Takim co ma
> > 100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinę, się nie da.
>
> Całe szczęście, ze mój grat o tym nie wie, bo jakby się dowiedział i
> zamiast 130 koni dawał ze 40, to bym się chyba pochlastał.
>
> http://imageshack.us/f/814/tomekwykres.jpg/ - akurat nie mój, ale ten
> sam model.
>
> Shrek.
Ile wtedy pali jak daje 130 koni?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
64. Data: 2012-03-12 00:26:20
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 11 Mar 2012 22:32:34 +0000 (UTC), kogutek wrote:
> Przy stu kilowatach musiałby przepalać nie mniej niż
> 45 litrów na godzinę.
No i mniej-więcej tyle pali przy takim obciążeniu - gdzie widzisz problem?
Wtedy samochód jedzie jakieś 200km/h i pali ze 20l/100km.
Albo jedzie wolniej i się rozpędza.
-
65. Data: 2012-03-12 01:24:22
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "kogutek" <s...@g...pl>
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
> On Sun, 11 Mar 2012 22:32:34 +0000 (UTC), kogutek wrote:
>
> > Przy stu kilowatach musiałby przepalać nie mniej niż
> > 45 litrów na godzinę.
>
> No i mniej-więcej tyle pali przy takim obciążeniu - gdzie widzisz problem?
>
> Wtedy samochód jedzie jakieś 200km/h i pali ze 20l/100km.
> Albo jedzie wolniej i się rozpędza.
Tyle grupowa teoria. Miałem opla ze stu pięćdziesięcio konnym silnikiem. Przy
185/h palił prawie 40 litrów na 100 kilometrów. A`przy 90 niecałe 8/100
kilometrów. Tyle praktyka.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
66. Data: 2012-03-12 02:44:01
Temat: Re: Kolejne zadanie - jak ktos lubi :)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello BUNIEK,
Sunday, March 11, 2012, 7:44:41 PM, you wrote:
> Mamy punkty A i B auto przejechało z punktu A do punktu B z prędkością
> średnia 30 km/h z jaka musi wracać do A aby prędkość średnia wyniosła 60
> km/h dla całej wycieczki A -> B -> A :). odległość miedzy A i B można
> przyjąć dowolna
Nie ma takiej prędkosci i dobrze o tym wiesz.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
67. Data: 2012-03-12 06:30:02
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-03-11 23:38, kogutek wrote:
> Shrek<u...@d...invalid> napisał(a):
>
>> On 2012-03-11 20:32, kogutek wrote:
>>
>>> Kto powiedział że na wyjściu silnika nie da się wytworzyć 80 kW prądu? Chyba
>>> Ty tak twierdzisz. Jak weźmiesz silnik benzynowy o mocy tak z 260-280 kW mocy
>>> cieplej to się da. Zużyje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinę. Takim co ma
>>> 100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinę, się nie da.
>>
>> Całe szczęście, ze mój grat o tym nie wie, bo jakby się dowiedział i
>> zamiast 130 koni dawał ze 40, to bym się chyba pochlastał.
>>
>> http://imageshack.us/f/814/tomekwykres.jpg/ - akurat nie mój, ale ten
>> sam model.
>>
>> Shrek.
> Ile wtedy pali jak daje 130 koni?
Diabli wiedzą, zależy od prędkości - podejrzewam, że na płaskim to
będzie koło 220km/h - nigdy nie próbowałem i koło 40-50 litrów na
godzinę - w efekcie koło 20 na setkę. Coś cię w tym dziwi?
A to co widzisz na hamowni, jest mocą silnika minus straty na układzie
przeniesienia. Czyli jak widzisz te 130 koni, to znaczy, że silnik ma
moc maksymalną pewnie około 140-145.
Natomiast jakbyś się nie starał to nie jest koło 40 KM.
Shrek.
-
68. Data: 2012-03-12 06:59:21
Temat: Re: Kolejne zadanie - jak ktos lubi :)
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-03-11 19:44, BUNIEK wrote:
> Mamy punkty A i B auto przejechało z punktu A do punktu B z prędkością
> średnia 30 km/h z jaka musi wracać do A aby prędkość średnia wyniosła 60
> km/h dla całej wycieczki A -> B -> A :). odległość miedzy A i B można
> przyjąć dowolna
Nie znam się za dobrze na fizyce relatywistycznej, ale to już będzie
zależeć od obserwatora - przy okołoświetlnych czas zwalnia, więc być
może przy 1c się da;) No i znamy co najmniej jedno auto którym (w pewnym
sensie) się da - to z back to the future;)
Shrek.
-
69. Data: 2012-03-12 11:31:11
Temat: Re: Kolejne zadanie - jak ktos lubi :)
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2012-03-12 06:59:21 +0100, Shrek <u...@d...invalid> said:
> On 2012-03-11 19:44, BUNIEK wrote:
>> Mamy punkty A i B auto przejechało z punktu A do punktu B z prędkością
>> średnia 30 km/h z jaka musi wracać do A aby prędkość średnia wyniosła 60
>> km/h dla całej wycieczki A -> B -> A :). odległość miedzy A i B można
>> przyjąć dowolna
>
> Nie znam się za dobrze na fizyce relatywistycznej
Proszę:
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Prędkość_warp>
;-)
--
Bydlę
-
70. Data: 2012-03-12 12:04:45
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-03-11 16:42, kogutek pisze:
[...]
> A powoływać się na I zasadę termodynamiki w przypadku urządzenia
> mającego szczytowo 30% sprawności było głupotą bo w takim urządzeniu jest 70%
> rezerwy do wykorzystania.
Otóż to.
Ale jak czekam aż nasz grupowy noblista "to" się wypowie. Wszystkie inne
argumenty nie mają dla mnie najmniejszej wartości.
A.