-
31. Data: 2012-03-11 10:30:36
Temat: Re: Silnik wspomagany wodorem?
Od: " " <a...@W...gazeta.pl>
-wytnij- <qnick(-wytnij-)@interia.eu> napisał(a):
..
> No mówił tylko, a dopóki sam nie założysz to się nie przekonasz podobnie
> jak ja :)
To już nie lipa, to religia prawie. ;-)
Pozdrawiam.
Sebastian
http://tunery.tv
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
32. Data: 2012-03-11 12:36:45
Temat: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałek
równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada z
nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
50kW .......
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
33. Data: 2012-03-11 13:00:14
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 11 Mar 2012 11:36:45 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
> Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
> ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
> wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałek
> równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
> Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
> 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
> paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów.
> Pogoda bezwietrzna,
> temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada z
> nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
> pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
> potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
> miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
> 50kW .......
znasz zasade GIGO ? Zalozenia z sufitu, to i wyniki z sufitu.
Smiem twierdzic ze ok 20kW, ale to tylko dlatego ze liczby podales bzdurne.
A teraz sie dolicz gdzie sie pomyliles.
J.
-
34. Data: 2012-03-11 13:03:47
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
> Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych ..
..
> tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z 50kW .....
dziś jest niedziela, więc grupowa szklana kula do wróżenia ma wolne.
Dopóki nie podasz więcej danych to nikt nie będzie zgadywał, bo to nie
ma sensu. Hasło na dziś dla Ciebie to krzywa mocy/momentu obrotowego dla
_tego_ _konkretnego_ silnika
--
Pozdr.
Michał
-
35. Data: 2012-03-11 13:28:22
Temat: Za mało danych dwóch napisało.
Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
Za dużo też niedobrze. Przykład ze Szwejka. Jest dom. Ma dwie klatki i cztery
piętra. Kryty jest dachówką. W każdym mieszkaniu jest 6 okien. Na dachu są
cztery duże kominy i dwa dymniki. Pytanie. W którym roku umarła babka stróża?
Do rozwiązania zadania o samochodzie nie są potrzebne żadne dane. Odpowiedz
wynika z I zasady termodynamiki. Wiem że sformułowałem pytanie trochę
podstępnie. Jednak taki co zna fizykę w sposób mierny powinien bezbłędnie
odpowiedzieć bez żadnych danych.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
36. Data: 2012-03-11 14:14:15
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Czeslawek <c...@g...pl>
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
> Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
> ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
> wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałek
> równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
> Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
> 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
> paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
> temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada z
> nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
> pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
> potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
> miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
> 50kW .......
Obstawiam, że moc na kołach to nie więcej niż 23kW :)
Przy założeniu, że sprawność silnika wynosi 0,33, a sprawność skrzyni
biegów 0,95.
--
Pozdrawiam,
Czesławek
-
37. Data: 2012-03-11 14:32:43
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Czeslawek <c...@g...pl>
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
> Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
> ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
> wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałek
> równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
> Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
> 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
> paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
> temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada z
> nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
> pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
> potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
> miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
> 50kW .......
>
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to wychodzi, że moc na kołach to nie
więcej niż 20kW
Przy założeniu, że 3kW pochłania osprzęt silnika (alternator,
klimatyzacja, wspomaganie), a sprawność jest stała i silnika wynosi
0,33, a dla skrzyni biegów wynosi 0,95.
--
Pozdrawiam,
Czesławek
-
38. Data: 2012-03-11 14:38:24
Temat: Re: Silnik wspomagany wodorem?
Od: Czeslawek <c...@g...pl>
W dniu 2012-03-11 04:03, v...@i...pl pisze:
> W dniu 2012-03-10 22:40, kogutek pisze:
>> i ma napisane w danych technicznych że ma 100kW. To on ma 100kW na
>> kołach?
>
> wypadaloby wiedziec, wg jakiej normy zmierzone zostalo te 100kW, wtedy
> mozna dalej dyskutowac :)
>
+++
Wg normy amerykańskiej podaje się moc na kołach, a więc moc silnika
pomniejszoną o sprawność układu przeniesienia napędu
http://chevrolet.wieszjak.pl/prezentacje-modeli-chev
roleta/297747,4,Chevrolet-Suburban--czyli-jak-powsta
ly-SUVy.html
Wg normy europejskiej podaje się moc samego silnika, a więc większą niż
jest na kołach.
--
Pozdrawiam,
Czesławek
-
39. Data: 2012-03-11 16:42:57
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "kogutek" <s...@g...pl>
Czeslawek <c...@g...pl> napisał(a):
> W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
> > Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
> > ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
> > wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałe
> k
> > równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
> > Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
> > 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
> > paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
> > temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada
> z
> > nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
> > pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
> > potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
> > miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
> > 50kW .......
> >
>
> Jeśli chodzi o zużycie paliwa to wychodzi, że moc na kołach to nie
> więcej niż 20kW
> Przy założeniu, że 3kW pochłania osprzęt silnika (alternator,
> klimatyzacja, wspomaganie), a sprawność jest stała i silnika wynosi
> 0,33, a dla skrzyni biegów wynosi 0,95.
>
I to jest właśnie I zasada termodynamiki praktycznie. Nie można ze spalania
uzyskać tyle samo albo więcej energii niż ma spalone paliwo. Zawsze jest
mniej. Piszesz o stałej sprawności silnika benzynowego. Trochę ponad 30% ma w
warunkach laboratoryjnych. Sprawność użytkowa to od kilku do dwudziesty kilku
procent. Przy jeździe miejskiej nigdy nie pracuje w optymalnym zakresie
obrotów odpowiadających dużej sprawności. Szacuję że przy jeździe miejskiej
sprawność silnika benzynowego jako urządzenia zamieniającego energię ze
spalania na pracę użyteczną jest na poziomie 5-8%. Niejedna lokomotywa parowa
mogła mieć większą sprawność. Przy sprawności 10% każde jej podniesienie o 1%
będzie skutkowało znaczącym zmniejszeniem zapotrzebowania na paliwo. Temat o
wytwornicy wodoru. Nie wiem czy działa czy nie działa. Ale rozpatrywanie jej
działania pod względem energetyczności powstałego w wyniku elektrolizy Wodoru
i Tlenu może być błędem. Taka mieszanka ma wybitną tendencję od zapalania się
i wybuchania od byle czego. Na dodatek doskonale miesza się z powietrzem a nie
miesza z rozpylonym paliwem. śladowa ilość Wodoru i Tlenu w cylindrze może
ułatwiać zapłon ubogiej mieszanki. Producenci silników poszli tą drogą. Do
pewnej proporcji paliwa do powietrza da się zapalić mieszankę w cylindrze.
Poniżej się nie da albo będą z tym poważne problemy. To wykombinowali system
że w pobliżu świecy jest bogatsza mieszanka a w cylindrze uboga. Od zapalonej
bogatej mieszanki ta uboga, co sama by się nie zapaliła, zapali się. Jeśli
miałbym rozpatrywać jaki może być mechanizm działania wytwornicy Tlenu i
Wodoru to pasuje mi tylko taki jaki opisałem. Na pewno nie brałbym pod uwagę
wartości opałowej Wodoru bo jest go za mało żeby miał w bilansie jakiś udział.
Ale jako inicjator pasuje. Nie można poprzez zubożenie mieszanki uzyskać
oszczędności powyżej 10%. To znaczy że może i można tylko będzie to nie
opłacalne bo silnik wykończy się bardzo szybko. Ale w granicach 10% może być
to możliwe. Dokąd nie zobaczę zamontowanej instalacji do wytwarzania wodoru i
sam nie sprawdzę czy faktycznie spowoduje obniżenie zużycia paliwa to nie mam
na ten temat żadnego zdania. Wtrąciłem się w temat bo pierdoły tutaj pisali
tacy różni. A powoływać się na I zasadę termodynamiki w przypadku urządzenia
mającego szczytowo 30% sprawności było głupotą bo w takim urządzeniu jest 70%
rezerwy do wykorzystania.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
40. Data: 2012-03-11 19:00:34
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: AZ <a...@g...com>
On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:
> Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
> ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
> wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałek
> równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
> Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
> 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
> paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
> temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada z
> nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
> pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
> potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
> miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
> 50kW .......
>
Słabo przyłożyłeś się do zadania bo wg. Ciebie moc regulujemy pedałem
gazu, pedał w opór 100% mocy, pedał 50% to 50% mocy... Tu istotne jest
na jakim biegu jest to jechane. Bo moc w danych technicznych to moc
maksymalna jaką silnik jest w stanie wygenerować i jest podane przy
jakich obrotach ta moc jest. Dodatkowo moc to jest moment x obroty, więc
żeby to oszacować to trzeba by mieć charakterystykę krzywej momentu dla
danego silnika.
--
Artur
ZZR 1200