  • Data: 2016-11-03 01:30:15
    Temat: Re: zachowanie dystansu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 2 Nov 2016 19:08:41 +0100, Ed napisał(a):

    > Witam
    > Jestem poczatkujacym kierowca. Prosze o podpowiedz - co robic w nastepujacej
    > sytuacji.
    > Jade do pracy z predkoscia niewiele wieksza niz dopuszaczla, okolo +15km,
    > droga ktora wlasciwie nie ma poboczy . Czesto sie zdaza ze ktos jedzie za
    > mna bardzo blisko, ponizej 5m. Czasem sa to nawet ciezarowki. Bardzo sie
    > boje, że gdy zajdzie potrzeba awaryjnego hamowania to ten z tylu nie zdazy.
    >
    > Co robić?

    Jechać tak żeby nie było potrzeby awaryjne hamować, czyli praktycznie to
    zwolnić. Nic innego tu nie wymyślisz jak ktoś już jedzie za Tobą.
    Można w miarę możliwości spróbować pomóc mu wyprzedzić.

    Bo oczywiście przyspieszanie na siłę, ponad własne możliwości i ocenę
    sytuacji to rozwiązanie najgorsze.

    Poza tym, może warto się zastanowić nad sobą samym, skoro nawet ciężarówka
    jest w stanie jechać tam szybciej i nic się nie dzieje, to dziwne że nie da
    się tam tak pojechać samochodem osobowym.
    Zwłaszcza jeśli dzieje się to często, to nawet nie da się tego tłumaczyć
    jakimiś sporadycznymi "wariatami".

    Tak więc radziłbym się przyjrzeć samemu sobie - może jakiś kurs
    doszkalający ( http://www.odtj.wordy.pl/ ), może coś nie tak z Twoim
    wzrokiem, albo stanem samochodu? A może brak predyspozycji na tyle, że
    warto rozważyć rezygnację z jeżdżenia?

    W inny sposób nie zaradzisz na zagrożenie którym jest jazda bardzo blisko
    przed ciężarówką - nawet jeśli to kierowca ciężarówki ustala tą odległość,
    to zagrożony jesteś w zasadzie wyłącznie Ty.