  • Data: 2009-06-23 21:50:11
    Temat: Re: zabawy z dzwiekiem
    Od: "PAndrzej" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Opisujecie trywialne sposoby.
    Prawie 40 lat temu byłem w wojsku - w łączności.
    Radiostscja na której działałem miała przystawkę do ''szyfrowania'' mowy.
    Sygnał na wejściu i na wyjściu zawierał sie w zakresie 0,3 do 2,7 kHz.
    Na wejście podawany był sygnał akustyczny z mikrofonu, a na wyjściu sygnał
    był kompletnie niezrozumiały.
    Wrażenie było takie, jakby ktoś mówił po chińsku.
    Jako elektronik byłem b. zaciekawiony - jak to zrobili?
    W tamtych czasach nie było mowy o przetwarzaniu cyfrowym.
    Zrobione było analogowo.
    Wiecie jak to bylo zrobione?
    Ja wiem.
    A ktoś z Was wie?