  • 11. Data: 2011-04-29 14:11:55
    Temat: Re: zaawansowany kompakt zamiast DSLR
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-04-29 10:22, Lubik pisze:
    > szeroki kąt - ale to naprawdę szeroki w plenerze to
    > jest super,

    Szeroki kąt jest do zrobienia w sekundę panoramą z ręki w 90%
    przypadków, tele niestety nie.

    --
    pozdrawia Adam
    /to bardzo intuicyjne, choć mocno zagmatwane/

  • 12. Data: 2011-04-29 17:47:58
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:

    > Chyba jedyny, który może udawać go lustrzanki. Minus - max. eq.112mm
    > tele (jak trzeba), dziwne ograniczenia menu.

    Olympus bez dziwnego menu to nie byłby Olympus ;)
    A jakość optyczna jest na tyle dobra, że jak ktoś bardzo potrzebuje to
    z konwerterem x2 i tak będzie jakość jakiej wiele kompaktów mogłoby
    pozazdrościć.

    m.

  • 13. Data: 2011-05-01 13:19:28
    Od: "Lubik" <w...@g...pl>

    > Szeroki kąt jest do zrobienia w sekundę panoramą z ręki w 90%
    > przypadków, tele niestety nie.

    no panorama z ręki po długiej jeździe na rowerze,
    musi obowiązkowo wyjść zawsze że ja pierdole,
    no i tak w ogóle panoramy z ręki są wyjebiste ;)

  • 14. Data: 2011-05-01 13:22:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-01 15:19, Lubik pisze:
    > no panorama z ręki po długiej jeździe na rowerze,
    > musi obowiązkowo wyjść zawsze że ja pierdole,
    > no i tak w ogóle panoramy z ręki są wyjebiste ;)

    Tak mniej więcej co dziesiąte zdjęcie to panorama z ręki, często z
    pionowych kawałków:
    http://tapety.grejt.pl/

    --
    pozdrawia Adam
    /zapisałbym się do mensy, tylko nie mam kiedy/

  • 15. Data: 2011-05-01 15:12:27
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 29 Apr 2011 16:11:55 +0200, Janko Muzykant wrote:

    > Szeroki kąt jest do zrobienia w sekundę panoramą z ręki w 90%
    > przypadków, tele niestety nie.

    eq. 200mm się robi z eq. 100mm kadrujac, 12mpix to ,,w 90% przypadkow
    wystarczajacy zapas :-)

    PS. Uwielbiam takie procenty z sufitu :-)
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 16. Data: 2011-05-01 15:15:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-01 17:12, Michal Tyrala pisze:
    > eq. 200mm się robi z eq. 100mm kadrujac, 12mpix to ,,w 90% przypadkow
    > wystarczajacy zapas :-)

    No, jak komu wystarczy...

    > PS. Uwielbiam takie procenty z sufitu :-)

    Z praktyki :)

    --
    pozdrawia Adam
    /podobno każdy ma jakieś sympatie polityczne - ja nie mam/

  • 17. Data: 2011-05-09 09:26:37
    Od: razor <r...@g...com>

    właśnie porównuje testowe zdjęcia na
    http://www.dpreview.com/reviews/OlympusXZ1/page10.as
    iso 400, olympus xz1, panasonic lx5, lx3, canon g12.

    z olka zdjęcie wygląda najlepiej (najostrzej, na krawędziach
    najbardziej to widać), co ciekawe fotka z lx3 wygląda lepiej niż z
    lx5.
    (samsung ex1 odpadł od razu, znacznie gorsza jakość zdjęcia)
    Czy te zdjęcia na dpreview.com to dobry sposób na porównanie
    aparatów ?

    a tu za to podane, że ZX1 ma najgorsze parametry matrycy
    http://www.dxomark.com/index.php/Camera-Sensor/Compa
    re/Compare-sensors/%28appareil1%29/688|0/%28appareil
    2%29/683|0/%28appareil3%29/651|0/%28onglet%29/0/%28b
    rand%29/Olympus/%28brand2%29/Panasonic/%28brand3%29/
    Sony

    pozdr
    razorjackes

  • 18. Data: 2011-05-09 09:41:03
    Od: razor <r...@g...com>

    ostatni link się z#$%%#$, wstawiam poprawny http://tinyurl.com/porownanie-matryc

  • 19. Data: 2011-05-09 09:49:11
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    "razor" <r...@g...com> wrote in message
    bx.googlegroups.com...
    >właśnie porównuje testowe zdjęcia na
    >http://www.dpreview.com/reviews/OlympusXZ1/page10.a
    sp
> [...]
    >(samsung ex1 odpadł od razu, znacznie gorsza jakość zdjęcia)
    >Czy te zdjęcia na dpreview.com to dobry sposób na porównanie

    co ciekawe, to w przydakdy Samsunga to nie jest ta sama scena - dobrze widać
    na spinaczach i kulkach w pudełku

    Tomek

  • 20. Data: 2011-05-09 16:17:38
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    razor napisał:
    > Czy te zdjęcia na dpreview.com to dobry sposób na porównanie
    > aparatów ?

    W przypadku kompaktów tak - w przypadku lustrzanek trzeba brać poprawkę
    na to, że do testów podłączają najlepsze dostępne obiektywy dla danej
    platformy. Sytuacja, która nie zdarzy się w przypadku 90% kupujących.

> [...]
    2%29/683|0/%28appareil3%29/651|0/%28onglet%29/0/%28b
    rand%29/Olympus/%28brand2%29/Panasonic/%28brand3%29/

    Zgadza się - ale ma najlepszą optykę.

    Dobrze to widać na testach lustrzanek czy evili Olympusa. Na dpreview do
    wszystkich testów używają Zuiko 50mm i ten obiektyw potrafi dać szansę
    matrycy, tak że efekty wyglądają lepiej niż wielu (większości?) APS-C.

    m.