    From: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: zaawansowane ai
    Date: Tue, 17 Apr 2012 18:01:47 +0000 (UTC)

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > pisac)

    > to jest za trudne do realizacji - u mnie krowa nie planuje 30
    > ruchow do przodu (inaczej wygrywala by pewnie w szachy z kasparowem)
    > ani nie calkuje wszystkich mozliwych tras pod wzgledem korzysci ;-)-
    Nie trzeba wszystkich całkować ani nie trzeba tego robić super
    dokładnie. Zastanawiam się nad takim przykładem: Jest sadzawka z
    której wypływa strumyk. Sadzawka z jednej strony jest otoczona
    stromym brzegiem, a z drugiej łagodnym. Przy tym brzegu łagodnym
    krowa może się bez problemu napić. Przy tym stromym też
    może, ale wpadnie do wody i zanim dopłynie do brzegu to jest
    pewne prawdopodobieństwo że się utopi, albo ją zje krokodyl. Soczysta
    trawa rośnie przy brzegu stromym. W dalszej odległości od sadzawki
    jest las z wilkami które mogą krowę zjeść. Na strumyku jest mostek
    którym krowa może przejść, ale często przechodzą nim ludzie których
    się boi. W dodatku w różnych miejscach przy brzegu sadzawki ludzie
    mogą rozpalać ogniska. Jak zrobić sensowne zachowanie krowy bez
    całkowania tras po korzyściach? Najkrótsza droga do celu nic nie
    da, bo krowa wlezie w ognisko, albo wpakuje się na mostek między
    ludzi :) Spanie gdy chce się jej bardziej spać niż jeść da taki
    efekt że zaśnie w ognisku :)