eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingzaawansowane aiRe: zaawansowane ai
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: zaawansowane ai
    Date: Tue, 17 Apr 2012 17:16:36 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 92
    Message-ID: <jmk8hk$njo$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jmhnji$fi6$1@inews.gazeta.pl> <jmi22j$19n$1@inews.gazeta.pl>
    <jmj41g$euf$1@inews.gazeta.pl> <jmj8cs$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <jmjk3l$rd8$1@inews.gazeta.pl> <jmjmm3$5aq$1@inews.gazeta.pl>
    <jmjnm0$7ua$1@inews.gazeta.pl> <jmjp8b$c8l$1@inews.gazeta.pl>
    <jmjs0a$ke8$1@inews.gazeta.pl> <jmjva6$2t$1@inews.gazeta.pl>
    <jmk0kn$37h$1@inews.gazeta.pl> <jmk2in$7ua$1@inews.gazeta.pl>
    <jmk4mp$d4q$1@inews.gazeta.pl> <jmk6gt$i5q$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1334682996 24184 172.20.26.235 (17 Apr 2012 17:16:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Apr 2012 17:16:36 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 31.61.129.243
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196837
    [ ukryj nagłówki ]

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > > > > majac ta procedure moge zapuszczac ja np dla wszystkich osmiu
    > > > > sasiednich pol krowy i kierowac ja na to pole ktore jest najmniej
    > > > > animozyjne (co wymagaloby malego sortowania :( - nie chce mi sie
    pisac)
    > > > Nawet bardzo małego sortowania, wystarczy wybrać jedno najlepsze :)
    > > >
    > >
    > > niby tak, z tym ze jak kilka bedzie rownie najlepszych to nie
    > > mozna zawsze wziac pierwszego z lewej, trzeba zbudowac małą listkę
    > > i uczciwie w niej zalosować - z podobnymi problemami wiazal sie
    > > pierwszy odrzucony przeze mnie pomysl, ->
    > >
    > > skanujesz okolice i szukasz najblizszej postaci do omijania
    > > po czym idziesz w przeciwna do niej strone,
    > >
    > > jesli bylaby tylko jedna to prosta rzecz, ale jesli bylyby np
    > > trzy najblizsze (np w ringu 2), to co wtedy ?
    > >
    > > 1) trzeba ew budowac liste i losowac - wole unikac budowania
    > > takich list,
    > > 2) nawet jesli zbuduje liste i wylosuje A to nie znaczy ze unikajac
    > > A krowa nie pojdzie prosto w kierunku B
    > >
    > > wersja z wagowym zliczaniem jakosci pol do wejscia na nie wydaje sie
    > > miec lepszą jakosc krowa powinna chodzic znacznie rozumniej
    >
    > Krowa jest na każdym polu przez jakiś czas. W danej chwili z każdego
    > pola ma jakieś korzyści. Np. w danej chwili krowa ma takie potrzeby:
    >
    > struct Krowa {
    > float pragnienie;
    > float głód;
    > float seks;
    > float bezpieczeństwo_cielaka;
    > float bezpieczeństwo_swoje;
    > };
    >
    > Potrzeby zmieniają się albo wg reguły losowej albo deterministycznej.
    > Krowa np. planuje 30 przyszłych tików gry i chce maksymalizować
    > zaspokojenie swoich potrzeb. Każde pole dostarcza jej tych
    > potrzeb:
    > struct Pole {
    > float woda;
    > float pokarm;
    > float odległość_do_samca;
    > float odległość_od_drapieżników;
    > float odległość_od_ludzi;
    > };
    >
    > Analogicznie cechy pola zmieniają się albo losowo, albo deterministycznie.
    >
    > Krowa chce tak zaplanować swoje 30 ruchów aby maksymalizować sumę korzyści
    > płynących z przebywania na nich. Korzyści mogą być wg wzoru:
    > korwa.pragnienie * pole.woda + krowa.głód * pole.pokarm ...
    > krowa.bezpieczenstwo_swoje * ( pole.odleglosc_od_ludzi +
    > pole.odleglosc_od_drapieznikow ) ...
    >
    > Któreś z pól które krowa może zbadać swoimi zmysłami albo odtworzyć jego
    > stan w swojej pamięci zapewni największe korzyści. Więc dla bieżących
    > potrzeb krowy któreś z otaczających pól będzie najlepsze. Ale po drodze
    > krowa też może sobie skubać trawkę, też musi czuć się bezpieczna, więc
    > liczy się nie tylko pole docelowe, ale cała podróż. Czyli krowa szuka
    > najlepszej trasy i wybiera pierwsze pole które prowadzi tą trasą.
    >
    > Jakimś algorytmem zachłannym można taką trasę wyliczyć i krowa może
    > zrobić krok w jej kierunku. Potem kwestia dobrania parametrów, żeby
    > potrzeby krowy i zasoby na polach sensownie się zmieniały i powinno
    > działać lepiej niż zwykle się wymaga w takich grach.

    to jest za trudne do realizacji - u mnie krowa nie planuje 30
    ruchow do przodu (inaczej wygrywala by pewnie w szachy z kasparowem)
    ani nie calkuje wszystkich mozliwych tras pod wzgledem korzysci ;-)-
    jest uproszczony algorytm ktory uwzglednia wiele czynnikow ale w
    sposob uproszczony - typu jesli krowa jest bardziej glodna niz
    spiaca to je a jesli bardziej spiaca niz glodna to spi, jak chce
    sie ruszyc to sprawdza sobie ktore pole jejnajbardziej pasuje
    pod wzgledem zagrozen itp (troche za duzo sie rozgadalem ntt
    nie mialem zamiaru gadac na ten temat 5 godzin tylko zakodowac
    kawalek - ale mozliwe ze bede jeszcze podejmowac temat ai i
    roguelikow bo jest tam sporo ciekawych kwestii)






    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: