    From: " " <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: zaawansowane ai
    Date: Tue, 17 Apr 2012 16:32:51 +0000 (UTC)

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > To przypomnij sobie czasy gdy pisałeś A* :D

    mam tu kod algorytmu na najkrotsza droge sprzed 10 lat (z poczatkow
    nauki c) (nie chce mi sie tego czytac ale gdybym mial teraz to zrobic to
    bym tylko troche poprawil owczesny 'drewniany styl' (glupie nazwy itd)
    i tego mw i dzis uzyl (jest w c wiec jest dosyc szybkie)

    polega to na wypoczkowaniu kolejnej obwodki z poprzedniej az dojedzie sie
    do celu - nie pamietam jak to jest dokladnie z tym grafem i jak to jest
    'wszerz'

    void wypelnijmapeskalaremodleglosci(int XS, int YS, int XK, int YK)
    {
    int dx[8]={-1,0,1,-1,1,-1, 0, 1};
    int dy[8]={ 1,1,1, 0,0,-1,-1,-1};

    #define MAX_POJ_NACZOLOFALI 3000

    TypeTWOINT lista1[MAX_POJ_NACZOLOFALI];
    TypeTWOINT lista2[MAX_POJ_NACZOLOFALI];

    TypeTWOINT* listaprzerabianych=lista1;
    TypeTWOINT* listapaczkowanych=lista2;
    TypeTWOINT* tmp;

    int value_paczkowanych=1; // p/on/czkowanych tj. tworzonych w nowej
    generacji z listy przerabianych
    int j=0; // tutaj i jest aktualna pozycja na liscie
    przerabianych, j na tworzonych
    int czykonczymy=FALSE;

    //ini - od takiej krotkiej listy startujemy

    listaprzerabianych[0].x=XK;
    listaprzerabianych[0].y=YK; VGAEKRAN[320*YK+XK]=0;
    listaprzerabianych[1].x=KONIEC_OZN;

    do
    {

    for(int i=0; i<MAX_POJ_NACZOLOFALI;i++)
    {
    if(listaprzerabianych[i].x==KONIEC_OZN) break;

    // paczkuj_nowe_dookola_punktu

    for(int ii=0; ii<8; ii++)
    {
    int xp=listaprzerabianych[i].x+dx[ii];
    int yp=listaprzerabianych[i].y+dy[ii];

    if(value_paczkowanych<VGAEKRAN[320*yp+xp] && VGAEKRAN[320*yp+xp]!
    =255)
    {
    listapaczkowanych[j].x=xp;
    listapaczkowanych[j].y=yp;
    VGAEKRAN[320*yp+xp]=value_paczkowanych;
    j++;
    if(xp==XS && yp==YS) czykonczymy=TRUE;
    }
    }
    }
    listapaczkowanych[j].x=KONIEC_OZN;

    //odwrocenie macierzy i od nowa

    tmp=listapaczkowanych; listapaczkowanych=listaprzerabianych;
    listaprzerabianych=tmp;
    j=0; value_paczkowanych++;

    }
    while(!czykonczymy);