  • Data: 2009-07-02 09:54:03
    Temat: Re: za dobry monitor?
    Od: Kaiko <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czornyj wrote:
    > Dziad o chlebie, baba o niebie.
    >
    > Kolego Kaiko - serwujesz mi tu elementarną wiedzę, która naprawdę jest
    > mi nieobca, bo od 15 lat jestem aktywnym zawodowo projektantem
    > graficznym...

    Typowy polski grafik... to tak jak fotografowie, albo kamerzyści :D Też
    mają "staż". Całe szczęście nigdy nie będę miał grafiki pod internet
    zrobionej przez Ciebie.

    > Opisywany przez Ciebie przepływ pracy sprawdzi się lepiej bądź gorzej
    > w przypadku pracy na przeciętnym monitorze o przestrzeni barwnej mniej
    > lub bardzie zbliżonej do sRGB - natomiast w przypadku monitorów
    > szerokogamutowych już nie, czego nie potrafisz pojąć, bo widać nie
    > miałeś z nimi doczynienia.

    Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak kalibrator i proofing koloru? Po to
    to jest abyś miał odniesienie do średniej czego nie potrafisz pojąć, bo
    widać nie miałeś z nimi doczynienia.

    > Wartości RGB są zależne od urządzenia i
    > jeśli pracujemy w przestrzeni monitora, to wszystko jest cacy tak
    > długo, jak długo charakterystyka naszego monitora zbliżona jest do
    > średniej krajowej...
    > natomiast w momencie gdy mocno odbiega od tego,
    > czego ludzkość raczy aktualnie używać, to bez symulacji uśrednionego
    > zachowania przeciętnych monitorów się nie obejdzie.

    Symulacja symulacją - to podczas projektowania! Ale zapisywać nie możesz
    z profilem pod internet. Szczególnie z profilem sRGB. Dlaczego -
    przykład dostałeś. Mam nadzieję, że ktoś postronny kto będzie to czytał
    w poszukiwaniu informacji to zrozumie sam analizując przykład, bo z całą
    pewnością nie będę się tu z Tobą przegadywał (bo pod internet robi się
    dla LUDZI a nie dla 1% osób które mają oprofilowany monitor i ustawioną
    przeglądarkę). Przykład jest - można go analizować. Dla mnie EOT.

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl