  • Data: 2009-07-02 10:06:31
    Temat: Re: za dobry monitor?
    Od: Kaiko <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz wrote:

    > Oj, coś mi się zdaje, że Safari potrafi skumać profil dla kodu zaszyty w
    > nim - dałbym se coś obciąć, że widziałem takową stronę.

    Jakby nie było strony robi się dla większości a nie mniejszośći - zasada
    nr. 1 sprowadzić stronę i jej treść do takiego poziomu aby na wszystkim
    przeglądarkach działała TAK SAMO!

    > Jeśli nie masz zielonego pojęcia o monitorach szerokogamutowych, to
    > prosiłbym się nie wypowiadać bo robisz tylko śmietnik :-P

    Po to są kalibratory aby sprowadzić obraz nad którym pracujesz do
    średniej, co nie zmienia faktu, że zapisywanie grafiki pod internet z
    profilem to zbrodnia i świadczy o kompletnym braku świadomości.

    > A teraz odwróć się od monitora, odetchnij głęboko, policz do 20 i
    > zastanów się, jakie to ma praktyczne znaczenie dla twórców galerii ze
    > zdjęciami, gdzie dizajn zazwyczaj jest minimalistyczny, bo to nie on
    > jest najważniejszy. Nie, nie odpowiadaj jeszcze, policz znowu do 20 i
    > odetchnij głęboko :->

    Takie ma znaczenie, że na tym samym komputerze na różnych przeglądarkach
    barwy będą rożne, a w 95% przypadków będą inne niż autor zdjęć widział
    na PS'ie przygotowywując i zapisując zdjęcia w profilu sRGB (bo
    większość przeglądarek obsługi profili domyślnie nie ma). Nie może być
    tak że są różne wyniki kolorystyczne otwieranego materiału zależnie od
    przeglądarki - tak się grafiki na internecie nie publikuje. Jeżeli się
    ze mną nie zgadzasz to to jest Twój problem. Jeżeli nie potrafisz
    przygotować grafiki tak aby bez profilowania i z profilowaniem
    przeglądarki wyświetliła ona to co widziałeś w PS'ie - to też jest Twój
    problem. Przykład dałem i chyba łatwo go zrozumieć. Tak jak napisałem w
    równoległej odpowiedzi - dla mnie EOT.

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl