    Date: Sun, 28 Jun 2009 18:20:36 +0200
    From: sylwia <s...@g...at>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: za dobry monitor?

    Paweł W. schrieb:

    > Profil jest potrzebny zarówno w twoim monitorze, jak i w innych
    > monitorach, aby zdjęcia wyglądały podobnie na wszystkich monitorach. Do
    > publikacji w internecie jak najbardziej powinno się przygotowywać
    > zdjęcia na sprofilowanym(wyprofilowanym?) monitorze i tak samo oglądać.
    > Natomiast jeśli obrabiasz sobie zdjęcia do oglądania tylko na jednym
    > monitorze i nie robisz wydruków, to żadna różnica, czy jest
    > sprofilowany, czy nie. Oby zdjęcia dobrze się prezentowały.

    bardziej chodzilo mi o to czy przygotowywujac zdjecia do publikacji w
    necie uzywacie jakiejs specjalnej obrobki(kontrast, saturacja),
    zmieniacie profil monitora itp. (np z srgb na text ;) )?
    zdjecia na moim monitorze (i wydrukach z domowej drukarki) prezentuja
    sie bardzo dobrze. mnie sie rozchodzi jednak o uzytkownikow internetu
    ktorzy przegladaja moje zdjecia na slabszych matrycach/monitorach.
    chodzi mi o taki "usredniony profil uzytkownika", zeby zdjecia dla
    wiekszosci (a nie tylko wlascicieli wypasionych monitorow) prezentowaly
    sie dobrze...

    pozdrawiam, sylwia