  • 121. Data: 2012-04-05 16:43:24
    Temat: Re: z ciekowości - po ile "oszczedności"
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-04-05 16:37, BaX pisze:

    > Jeszcze jedno, przecież sami pracodawcy to mówią /leviatan czy jak ich zwą/ , że
    nie stać ich na podwyżki pensji minimalnej bo ich obciążenia okołopracownicze
    wykończą. To w końcu jak, płacą pensje minimalne , reszte pod stołem okradając
    państwo i nas wszystkich, czy nie?

    A biedronka z własnej woli podniosła swoją "płacę minimalną" do 1870 zł.
    Do tego premie miesięczne, średnio 300 zł dla kasjera. A w kwietniu wszyscy
    dostaną po 1250 extra premii za dobre wyniki firmy. Czyli jednak można...

  • 122. Data: 2012-04-05 16:50:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-04-05 16:40, BaX pisze:

    > Ale po co mnie pytasz, czy ja napisałem 99.9%?

    Ale ty LOL-owałeś gdy ktoś w te 99,9% wątpił.

    Może to i nie jest bardzo wąska nisza, ale z całą pewnością nie 99,9%.

  • 123. Data: 2012-04-05 16:54:20
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > wszyscy
    > dostaną po 1250 extra premii za dobre wyniki firmy. Czyli jednak można...

    Nic tylko sie zatrudnić na kasie w biedronce.

  • 124. Data: 2012-04-05 17:01:00
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Ale ty LOL-owałeś gdy ktoś w te 99,9% wątpił.

    Jego zdziwienie mnie rozbawiło, takie praktyki są na porządku dziennym w
    większości mikrofirm, a standardem praktycznie przy pierwszej/próbnej
    umowie.

    > Może to i nie jest bardzo wąska nisza, ale z całą pewnością nie 99,9%.

    Z całą pewnością nie nisza tylko duża szara strefa ale zapewne nie 99.9%

  • 125. Data: 2012-04-05 17:57:16
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Witkowski"

    > Średnia płaca w sektorze przedsiębiorstw to 3568,32. Płaca minimalna 1500
    > (bo ostatnio podniesiono).
    > Zadanie: skoro na każdy 1000 pracowników 999 zarabia minimalną, to ile
    > zarabia ten jeden?

    Sporo, dlatego widok przekroczenia w lutym max podstawy składek na
    emerytalne nie robi już na mnie wrażenia, ale to w firmie jest najcześciej
    prezes, reszta po 1500...zdaje się nie masz pojęcia ile mogą zarabiać
    jednostki i kto tak naprawdę żyłuje średnią.

    No dobra te 99,9% to przesada...

    :)

    Pozdrówki

  • 126. Data: 2012-04-05 19:48:22
    Temat: Odp: z ciekowości - po ile "oszczedności"
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jljhjj$22r4$...@n...ipartners.pl...

    > Ale jednak nie do końca. Zakładam, że jadąc normalnie spalił by to i byłby
    > "w prawie".
    > Więc pracodawca nie traci.

    Traci, to co pracownik zaoszczędził nadal należy do pracodawcy.
    Czy jak przeczytasz maila i go nie wydrukujesz kilka razy, to masz prawo
    ukraść z firmy ryzę papieru i toner do drukarki?

    > Inny przykład: pracodawca zapewnia ci ubiór roboczy raz na rok. Ale ty
    > dbasz, oszczędzasz, i dzięki
    > temu chodzisz w jednym komplecie dwa lata.

    Czyli pracodawca oszczędza i nie kupuje drugiego kompletu.

    > Czy sprzedanie drugiego kompletu to złodziejstwo?

    Oczywiście.

    > Takie samo, jak np. kradzież z magazynu?

    Dokładnie takie samo.

  • 127. Data: 2012-04-05 19:51:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Ten ubior roboczy idzie ustawowo z Twoich pieniedzy,

    ????
    Czegoś nie wiem?

  • 128. Data: 2012-04-05 20:34:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2012 16:19:44 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
    > Przykładowo niech wiek emerytalny wynosi 80 lat(!), a średnia długość życia tylko
    78.
    > Czy to by oznaczało że przeciętny emeryt już 2 latanie żyje? ;) Nie. Liczysz tak:
    > bierzesz statystykę zgonów, ale tylko tych którzy zmarli niedawno a żyli dłużej
    > niż 80 lat (w tym miejscu wypadają i niemowlęta i ofiary wojenne), i liczysz
    średnią wieku.
    > Wychodzi, powiedzmy 86 lat - masz statystycznie 6 lat emerytury przed sobą :)

    Z tym ze wtedy dochodzi ci kolejne rownanie - ile osob placilo, placilo, i
    g* dostalo przed smiercia.

    Ale przy obecnym stanie medycyny nieliczni umieraja przed 60, czy nawet
    przed 67, i tu bym nie liczyl na cud :-)

    Czyli bedzie jeszcze gorzej :-)

    J.

  • 129. Data: 2012-04-05 20:45:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Apr 2012 16:06:36 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Ubezpieczenie rentowe to inna kieszeń.

    Jak emeryt umrze, to zona lub dzieci moga zyskac prawo do renty rodzinnej.
    Nazywa sie renta, ale na zdrowy rozum powinna byc placona z puli emerytur.

    J.

  • 130. Data: 2012-04-05 20:54:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2012 16:05:09 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Serio sobie nie wyobrażasz?

    Serio, przysylaja ci co roku wykaz ile to pieniedzy masz na tym ofe,
    stan konta rosnie, rosnie, umierasz i pieniadze znikaja ?
    Panstwo zabralo ?
    Pokaz mi opozycje ktora zrezygnuje z nazwania zlodziejami tych co to
    zaproponuja :-)

    J.