-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Date: Fri, 28 Mar 2014 09:26:13 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 67
Message-ID: <lh3bn6$h90$1@node2.news.atman.pl>
References: <lgvibv$i7f$1@news.vectranet.pl> <lgvjea$v6h$1@node2.news.atman.pl>
<kv4au7sytu00$.dlg@myjk.org> <lh0opi$1nuk$1@news2.ipartners.pl>
<v...@m...org> <lh0r8j$nvc$1@node1.news.atman.pl>
<16waj27n08wos$.dlg@myjk.org> <lh0t23$1pkq$1@news2.ipartners.pl>
<12nvszf48uxo5$.dlg@myjk.org> <lh0vj0$sh8$1@node1.news.atman.pl>
<g8etn1befrqd$.dlg@myjk.org> <lh153b$2qu$1@node1.news.atman.pl>
<e...@m...org>
NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1395995174 17696 159.253.247.138 (28 Mar 2014 08:26:14
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Mar 2014 08:26:14 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <e...@m...org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528413
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-03-28 07:36, Myjk pisze:
> Thu, 27 Mar 2014 13:20:58 +0100, Artur Maśląg
>
>>> Może i jest szkolony, ale to niczego nie zmienia
>>> w kwestii dpowiedzialności za swoje życie.
>> A za życie innych?
>
> Będzie odpowiadać prawnie. "Tylko".
Drobiazg, ale to jest kluczowe w momencie kiedy się wsiada za
kółko. Inna sprawa, że nie tylko prawnie, a również moralnie.
> Pieszy też ma swoje prawa i obowiązki -- w zasadzie nie ważne że nie jest
> "szkolony" tak jak kierowca. PORD, przynajmniej część odnośnie pieszych,
> znać bezwzględnie powinien -- czyż nie?
Wymagasz od pieszego dokładnej znajomości PoRD, a kierowcy pozwalasz
na zapominanie przynajmniej jego połowy?
>> Właśnie z czystej logiki wynika, że jak są pasy i ich nie widzimy
>> dokładnie, jest autobus, zatoka, przystanek itd., to możemy
>> się spodziewać, że na przejściu znajdą się piesi - nawet głupi
>> i bardzo źle widzący.
>
> I odwrotnie, jeśli pieszy nie widzi, lub ma podejrzenie że auto się nie
> zatrzyma, to na pasy wejść NIE MOŻE.
Nie krzycz, ponieważ to niczego nie wnosi. Żeby mieć podejrzenie że
samochód się nie zatrzyma, to zasadniczo musi się go widzieć. Jeżeli
nie widzi to może zakładać że może spokojnie przejść. Zawsze też
istnieje szansa, że źle oceni to czego nie widzi.
> Z tą różnicą, że ten pieszy nawet nie
> spojrzał tylko wszedł na pewniaka jakby miał jakąś niewidzialną tarczę.
Spojrzał, autobus ruszał i zatrzymał się, uznał że lewa jest pusta,
zajął się prawą stroną. Mógł sprawdzić jeszcze raz lewą, tak, mógł.
To by go uratowało przed głupotą kierowcy.
> Jakoś dwójka pozostałych dała kroka na jezdnię i z *jakiegoś* powodu się
> cofnęła.
Odskoczyła, ponieważ zobaczyła samochód, może coś usłyszała - już o
tym pisałem.
> Dlatego "dobrze", że odpowiedzialnością są obarczone obydwie strony, bo to
Nigdy nie twierdziłem, że jest inaczej.
> często pozwala wybaczyć, nawet zwykłe niezamierzone błędy, jednej ze stron.
To jednak chyba nie w tym kierunku działa.
> Tutaj zarówno kierowca jak i pieszy dali popis jak nie należy się poruszać
> po drodze i jest tego opłakany skutek.
Z przykrością pozostaje stwierdzić, że to jednak kierowca zignorował
chyba wszystkie zasady bezpieczeństwa (i przepisy), a pieszemu można
przypisać najwyżej brak sprawdzenia lewej strony po raz drugi.
Owszem, można pisać, że przeszkoda, że nie widział itd.
> Z drugiej strony w odniesieniu do pieszego -- nieznajomość prawa nie
> zwalnia od jego przestrzegania.
Prawda.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.14 09:26 Ergie
- 28.03.14 09:28 Ergie
- 28.03.14 09:35 Ergie
- 28.03.14 09:43 Artur Maśląg
- 28.03.14 09:35 Ergie
- 28.03.14 09:45 Artur Maśląg
- 28.03.14 09:48 Myjk
- 28.03.14 09:51 Artur Maśląg
- 28.03.14 09:53 Artur Maśląg
- 28.03.14 09:53 AZ
- 28.03.14 09:52 Myjk
- 28.03.14 09:53 Myjk
- 28.03.14 10:06 Artur Maśląg
- 28.03.14 10:15 AZ
- 28.03.14 10:19 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera