  • 1. Data: 2011-05-18 00:28:21
    Temat: [xsara II] Radio od nowszych modeli
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    Mam pytanie - czy da się użyć radioodbiornika z obsługą mp3 z nowszych
    modelów Citroenów (np. C5 itp.) w Citroenie Xsara II z 2002?

    Użyć - czyli tak by nie było szpary miedzy radiem a zaślepka (przeklęte
    niewymiarowe francuzy :) [samochód z komputerem bez nawigacji]) i żeby
    działały pilot przy kierownicy oraz wyświetlacz w komputerze.

    Jakie są Wasze opinie i doświadczenia w tej materii?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2011-05-18 00:40:16
    Temat: Re: [xsara II] Radio od nowszych modeli
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 May 2011 00:28:21 +0200, PlaMa napisał(a):

> [...]
    > niewymiarowe francuzy :) [samochód z komputerem bez nawigacji]) i żeby
    > działały pilot przy kierownicy oraz wyświetlacz w komputerze.

    Nie da się, można zmienić tylko w zakresie jednego typu. W Xsarze II będzie
    radio typu RD3, wersja z MP3 to już typ RD4 i nie będzie działał.
    Masz dwa wyjścia - albo kupić inne radio i adapter do sterowania
    (wyświetlacza najprawdopodobniej nie uda się podłączyć) albo dokupić
    adapter udający zmieniarkę i podpiąć odtwarzacz MP3 albo telefon.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-05-18 18:48:59
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    On 2011-05-18 00:40, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > (wyświetlacza najprawdopodobniej nie uda się podłączyć) albo dokupić
    > adapter udający zmieniarkę i podpiąć odtwarzacz MP3 albo telefon.

    ale głupi Ci francuzi :/ Wszystkie firmy tak mają (z wyświetlaczami i
    pilotami) czy tylko Peugeoty i Citroeny?

    Swoją drogą jak pisałeś "nie da się" to miałeś na myśli w ogóle używać,
    czy tylko używać z pilotem i wyświetlaczem?

  • 4. Data: 2011-05-18 19:36:39
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-05-18 18:48, PlaMa pisze:

> [...]
    >
    > Swoją drogą jak pisałeś "nie da się" to miałeś na myśli w ogóle używać,
    > czy tylko używać z pilotem i wyświetlaczem?

    raczej glupi ci producenci....
    jak masz radio zintegrowane z multipleksem, to musisz sie poruszac w
    zakresie radii, ktore sa przezn obslugiwane.
    Oczywiscie mozesz zrezygnowac z wyswietlacza i sterowania w kierownicy
    montujac dowolne radio (czesto znacznie lepsze od tego oryginalnego)
    badz w jakis sposob ratowac sie dod. interfejscami zapewniajacymi dod.
    obsluge sterowania w kierownicy i/lub wyswietlacza (ale koszty wowczas
    rosna).

    Najprosciej - jak masz klawisz zmieniarki w radio - zrobic tak jak
    Waldek pisal - zamontowac sobie interfejs AUX i pod to podpiac dowolny
    odtwarzacz mp3/komorke/etc (koszt < 200pln) lub kupic wprost symulator
    zmieniarki (ale koszt 400pln jest juz niemaly)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 5. Data: 2011-05-18 19:41:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 May 2011 18:48:59 +0200, PlaMa napisał(a):

    > ale głupi Ci francuzi :/ Wszystkie firmy tak mają (z wyświetlaczami i
    > pilotami) czy tylko Peugeoty i Citroeny?

    A w której marce można sobie dowolnie zmieniać sprzęt pomiędzy róznymi
    generacjami modeli, komputerów, multipleksów i jeszcze kilku innych rzeczy?

    > Swoją drogą jak pisałeś "nie da się" to miałeś na myśli w ogóle używać,
    > czy tylko używać z pilotem i wyświetlaczem?

    W ogóle nie da się wpisać do komputera, a jest to niezbędne, żeby radio
    zadziałało (numer seryjny radia jest parowany z numerem samochodu)

  • 6. Data: 2011-05-18 22:33:59
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    On 2011-05-18 19:41, Waldek Godel wrote:

    > A w której marce można sobie dowolnie zmieniać sprzęt pomiędzy róznymi
    > generacjami modeli, komputerów, multipleksów i jeszcze kilku innych rzeczy?

    chodzi mi o to, że radio jest niewymiarowe, przez co kupuję radio
    niefabryczne (mam teraz radio JVC) i mam wielką szparę i ogólny brak
    estetyki. W dodatku nie rozumiem, czemu nie mogli by zrobić jakiegoś
    standardu do pilotów tak by "zewnętrzni" producenci mogli robić radia z
    obsługą tych pilotów... to takie dziwne oczekiwać czegoś takiego? :/

    > W ogóle nie da się wpisać do komputera, a jest to niezbędne, żeby radio
    > zadziałało (numer seryjny radia jest parowany z numerem samochodu)

    i żadne resety, podłączanie pod komputery i programowania nie pomogą?

    Może jesteś w stanie polecić jakiś sklepik gdzie sprzedają te adaptery?
    Bo na allegro nie widzę, a google wyrzuca mi głównie fora z których nic
    nie wynika :(

  • 7. Data: 2011-05-18 22:59:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 May 2011 22:33:59 +0200, PlaMa napisał(a):

> [...]
    > standardu do pilotów tak by "zewnętrzni" producenci mogli robić radia z
    > obsługą tych pilotów... to takie dziwne oczekiwać czegoś takiego? :/

    że coooo?????
    Radia RD3 i RD4 to standardowe radia 1DIN.
    Niewymiarowe jest otoczenie radia, kup za kilka złotych maskownicę na
    allegro i problem z głowy.

    > i żadne resety, podłączanie pod komputery i programowania nie pomogą?

    Oczywiście, że pomogą, wystarczy podpiąć do Lexii czy Planet 2000 i wpisać
    stosowne hasło. Niestety, wygenerowanie hasła wymaga numeru autoryzowanego
    serwisanta, odpowiedniego konta na service.citroen.com przypisanego do ASO.
    Ale raz wygenerowane hasło później już działa normalnie, z kartki.
    Można też mieć radio z wyczyszczonym parowaniem, wtedy się sparuje samo,
    chyba, że to jest inny model (np. wkładamy radio RD4 z nawigacją zamiast
    radia RD4 bez nawigacji), wtedy znów Lexię/P2000 trzeba.

    > Może jesteś w stanie polecić jakiś sklepik gdzie sprzedają te adaptery?
    > Bo na allegro nie widzę, a google wyrzuca mi głównie fora z których nic
    > nie wynika :(

    Adaptery do czego? wszystko jest na ebayu i allegro.

  • 8. Data: 2011-05-19 18:31:26
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Może jesteś w stanie polecić jakiś sklepik gdzie sprzedają te adaptery? Bo
    > na allegro nie widzę, a google wyrzuca mi głównie fora z których nic nie
    > wynika :(
    Adaptera poszukaj na http://www.metraonline.com a potem po numerze części na
    ebayu.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 9. Data: 2011-05-19 19:44:53
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-05-19 18:31, Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Adaptera poszukaj na http://www.metraonline.com a potem po numerze
    > części na ebayu.

    Same starocie. Z Peugeotów nie ma żadnego z xx7 czy xx8.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2011-05-19 21:35:59
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    On 2011-05-19 19:44, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Same starocie. Z Peugeotów nie ma żadnego z xx7 czy xx8.

    Citroenów nie ma w ogóle :d