  • Data: 2009-01-19 19:52:21
    Temat: Re: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

    JA wrote:

    > Umiem, ba nawet rozumiem co czytam i jak rasowy dziennikarz potrafię
    > zacytować tak, żeby mi pasowało.
    > W moim cytacie tego nie było :D
    > <rzep>
    > zdecyduj się, napisałeś czy na pisałeś?
    > </rzep>
    > Ok. Sorki, nie mogłem się powstrzymać.

    Z nerwów mi sie spacja wciska czasem ;-) Oczywiście miało być "napisałem",
    ze spacją jest bez sensu ;-)

    > Masz absolutną rację. W większości przypadków dynamika powinna
    > zawierać się w maksymalnie szerokim przedziale, tak jak dynamika
    > sceny rzadko jest mniejsza niż dynamika rejestratora
    > (żelatyny-krzemu).

    Dokładnie o to mi chodzi - w 90-ciu paru procentach przypadków dynamiki na
    zdjeciu/wydruku mamy za mało, tak więc dodatkowe jej obcinanie jest bez
    sensu. Kiedyś trzeba było robić to dobierając właściwy papier (gradację) i
    obróbkę zdjęcia, teraz mamy do tego histogram. Niestety, niektórzy są
    "prafciwymi artystami" i oni robią "sztukę" nie "matematykę"...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj