  • Data: 2009-01-17 13:33:13
    Temat: Re: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Od: Radio Erewan <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 14:27:51 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Dla mnie też i czekam na wyjaśnienie zjawiska. Na początek - przebieg z
    > lamp - oscyloskop czy pstryknięcie na czasie b jak pisałem wcześniej. Bo
    > wychodzi na to, że palnik studyjnej jest wprost kluczowany z przebiegu
    > fotoceli. Z czego należy się cieszyć :)
    > (i martwić, bo nie mam hssa, a jak widzę, byłby przydatny).
    > Jeśli jest jak przypuszczam to obawiam się o żywotność lamp, a raczej
    > elektroniki (elementów mocy) - z chińskimi lampami jest jak jest i bez
    > tego :)

    This is just speculation, obviously -- but it would be really interesting
    to see a "white wall test" at various output (full output, 1/2, 1/4 and
    1/8) and at various shutter speeds (1/8000th, 1/4000th, 1/2000th and
    1/1000th).

    To mi polecili na DPR. Musze iść z żoną na motobajzel, ale jak wrócę,
    zrobię z ciekawości. Oscyloskopu nie mam. Moja kamera potrafi w 3 sekundy
    zrobić 120 czy 150 klatek, ale to chyba za mało.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl