  • 11. Data: 2011-02-05 14:39:59
    Temat: Re: wywoz za granice i powtorny przywoz (rejestracja)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 05 Feb 2011 14:15:40 +0100, RadekNet wrote:

    >Az sie nie chce wierzyc, ze w sasiedniej Irlandii jest tak odmiennie.

    No przeciez jest tak samo.

    >Jesli masz tutaj PPSa (czyli jakby polski NIP?) to masz obowiazek
    >przerejestrowac samochod niezwlocznie - jak ktos zainteresowany to
    >wszystko w sieci pisze, nie pamietam terminow.
    >Zwalnia Cie od tego obowiazku jedynie przyjazd turystyczny na krocej niz
    >3 miesiace lub kontrakt na jakis tam okres, ale to rowniez musisz w

    No i przeciez zawsze mowisz ze ty na krotko turystycznie.
    Poki obywatelsko nastawieni sasiedzi nie podkabluja :-)

    >W Ire bardzo czeste sa kontrole i holowanie na parking policyjny.

    W Szwajcarii pewnie tez sie placi nalezne podatki, wiec tego pilnuja
    :-)

    J.

  • 12. Data: 2011-02-05 14:54:25
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 05.02.2011 14:39, J.F. pisze:

    > No przeciez jest tak samo.

    Ironizowalem do tego co napisal Jan-xx.

    > No i przeciez zawsze mowisz ze ty na krotko turystycznie.
    > Poki obywatelsko nastawieni sasiedzi nie podkabluja :-)

    Sasiedzi nie musza kablowac - wystarczy, ze sie gardziarze przejada po
    osiedlach, albo zrobia lapanke na wyjezdzie z zakladu pracy (to takie
    przyklady dzialania z najblizszej mojej okolicy).

    > W Szwajcarii pewnie tez sie placi nalezne podatki, wiec tego pilnuja
    > :-)

    Bo jak nie wiadomo o co chodzi... ;) W Polsce pewnie latwiej, bo podatek
    drogowy w cenie paliwa, ale z drugiej strony na ubezpieczeniu irlandzkim
    nie mozesz byc dluzej za granica nic 90 dni, wiec na jedno wychodzi ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 13. Data: 2011-02-05 14:59:16
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

> [...]
    > potwierdzic, zeby miec papier, ze masz prawo jezdzic na obcych blachach.

    Slyszalem o tej niezwlocznej, obowiazkowej rejestracji w Irlandii. Jesli to
    w praktyce jest restrykcyjnie przestrzegane, to moim zdaniem mega absurd i
    coraz bardziej bedzie odstawal od rzeczywistosci. Przeciez to, ze masz NIP w
    Irlandii nie oznacza, ze zycie przykuwa Cie do tego kraju. Co jesli masz na
    przyklad NIP i w Polsce, i w Irlandii i prowadzisz zycie w tych dwoch
    krajach jednoczesnie? Albo jeszcze dodatkowo NIP, powiedzmy, we Francji? I
    jesli nie jezdzisz turystycznie, ale zyciowo i biznesowo? Musisz miec osobne
    auta dla kazdego z tych krajow? Albo przerejestrowywac lub cos zglaszac za
    kazdym razem, gdy przekraczasz granice? Albo parkowac przed granica i
    przesiadac sie za granica w inne auto? A co z tym zaparkowanym przed granica
    autem - na przyklad w Belgii przed Francja, gdy auto jest na polskich
    blachach? Moim zdaniem w UK jest stosunkowo zdrowy przepis, a takze i
    praktyczne podejscie. Zreszta nie jezdzi w moich okolicach strasznie duzo
    zagranicznych samochodow, zeby to mialo stwarzac problemy.

    --
    Jan-xx

  • 14. Data: 2011-02-05 15:11:31
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

> [...]
    samochod
    > nalezy przerejestrowac do roku od momentu zameldowania sie. Moge probowac
    > przeciagac ten okres, ale w razie kontroli (a niestety samochody z PL
    > blaszkami
    > lubia byc kontrolowane) oznacza to niepotrzebne tlumaczenie sie
    > policjantowi.
    > Oczywiscie moge mowic ze niedawno przyjechalem, samochodem jezdze tylko
    > okazyjnie (co jest prawda), ale daty w dokumencie nie zmienie i de facto
    > jezdze
    > samochdem nielegalnie. Jakie sa tego konsekwencje - nie wiem.

    A nie da sie wymeldowac i zameldowac ponownie? Moze to prostsza opcja niz
    przerejestrowywanie? Albo nie przerejestrowywac samochodu na inna osobe, a
    jedynie dodac ja jako wspolwlasciciela? BTW ciekaw jestem, czemu ma sluzyc
    czestsze kontrolowanie polskich samochodow.

    --
    Jan-xx

  • 15. Data: 2011-02-05 15:35:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 05 Feb 2011 14:54:25 +0100, RadekNet wrote:

    >Sasiedzi nie musza kablowac - wystarczy, ze sie gardziarze przejada po
    >osiedlach, albo zrobia lapanke na wyjezdzie z zakladu pracy (to takie
    >przyklady dzialania z najblizszej mojej okolicy).

    Czyli radza sobie bez obywateli :-)

    >Bo jak nie wiadomo o co chodzi... ;) W Polsce pewnie latwiej, bo podatek
    >drogowy w cenie paliwa,

    A akcyza ? a oplata recyklingowa ? I byc moze vat.

    Nie ma lekko, wszedzie sie placi podatki, nawet w USA :-)

    >ale z drugiej strony na ubezpieczeniu irlandzkim
    >nie mozesz byc dluzej za granica nic 90 dni, wiec na jedno wychodzi ;)

    No ale przeciez ty zawsze dopiero od tygodnia :-)

    J.

  • 16. Data: 2011-02-05 15:39:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 05 Feb 2011 14:25:26 +0100, Pawel "O'Pajak" wrote:
    >Powitanko,
    >
    >Szwajcarzy glosowali na NIE, kilkakrotnie.

    Moze oni uwazaja ze wlasne prawo maja dobre i nie trzeba go zmieniac
    na unijne :-)

    >Taa jasne, J.F. widzial jak zrozpaczony Donald Tusk wyciaga drzaca reka
    >portwel, wyciaga zarobione w mlodosci na budowie (no bo przeciez nie te
    >z naszych podatkow) pieniazki i placi kare ze spuszczona glowa czujnemu
    >urzednikowi z Brukseli. Potem zadzwonil budzik i J.F. zbudzil sie z
    >uczuciem satysfakcji, ktore nie przemijalo az do wieczornych wiadomosci
    >w TV;-)

    Spoko spoko - tak szybko oplaty rejestracyjnej nie podniesie zeby
    wydatki zrekompensowac, podatkow tez nie, za to moze budzet na nagrody
    sie zmniejszy, a czujni poslowie z PIS beda mu przez pol roku
    wypominac. Wiecej straci on niz ja :-)

    J.

  • 17. Data: 2011-02-05 18:02:47
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 05.02.2011 15:35, J.F. pisze:

    > No ale przeciez ty zawsze dopiero od tygodnia :-)

    "To ktorym promem pan wyjechal z Ire?"
    Akurat w tym przypadku to _bardzo_latwo_ sprawdzic.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 18. Data: 2011-02-05 18:11:51
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 05.02.2011 14:59, Jan-xx pisze:

> [...]
    > jest stosunkowo zdrowy przepis, a takze i praktyczne podejscie. Zreszta
    > nie jezdzi w moich okolicach strasznie duzo zagranicznych samochodow,

    Teoretyzujesz o niklym procencie ludzi, ktorzy nie sa przywiazani do
    jednego miejsca - np. firmy kurierskie wybieraja sobie wygodniejszy dla
    nich kraj rejestracji.
    A cala reszta bardziej lub mniej na stale pracujacych w danym kraju
    ludzi podlega tym przepisom w bardzo klarowny sposob.

    Zeby nie bylo - od 4 lat jezdze skuterem na polskich blachach po Ire ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 19. Data: 2011-02-05 18:33:20
    Od: PJ <p...@g...com>

    przepis (niestety) został anulowany, a była to znakomita wymówka :-) i
    gwarancja wygranej w ewentualnym procesie sadowym, ten irlandzki
    przepis to bzdura ale póki go nie uchyla trzeba kombinować ...

    ps w Szwajcarii (tak jak wszędzie) chodzi o kasę a nie oto jakie masz
    blachy, idź do urzędu skarbowego, powiedz ze chcesz płacić podatek
    drogowy (czy co tam maja) i pewnie okaże się ze jest to możliwe, w
    Niemczech takie czary mary jest dopuszczalne wiec tam pewnie tez

    P.

  • 20. Data: 2011-02-05 20:55:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 05 Feb 2011 18:02:47 +0100, RadekNet wrote:

    >"To ktorym promem pan wyjechal z Ire?"
    >Akurat w tym przypadku to _bardzo_latwo_ sprawdzic.

    Ubezpieczyciele maja dostep do baz danych przewoznikow, czy u nich tez
    ochrona danych osobowych uniemozliwia dostep i gromadzenie ? :-)

    I trzeba gdzies podawac numer, czy wystarczy sie ustawic w kolejce,
    zaplacic i przeplynac ?

    J.