  • 21. Data: 2011-02-06 02:40:39
    Temat: Re: wywoz za granice i powtorny przywoz (rejestracja)
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > Teoretyzujesz o niklym procencie ludzi, ktorzy nie sa przywiazani do
    > jednego miejsca - np. firmy kurierskie wybieraja sobie wygodniejszy dla
    > nich kraj rejestracji.
    > A cala reszta bardziej lub mniej na stale pracujacych w danym kraju ludzi
    > podlega tym przepisom w bardzo klarowny sposob.

    Mam calkiem sporo znajomych, ktorzy maja mobilne zajecia i przemieszczaja
    sie wewnatrz UE - przedsiebiorcy, informatycy, chemik, ktory jest
    'przesiedlany' co kilka miesiecy, handlarz samochodami, koles, ktory wozi
    towar miedzy Polska a UK. Sadze, ze calkiem sporo jest takich ludzi, i ze
    bedzie coraz wiecej.

    --
    Jan-xx

  • 22. Data: 2011-02-06 02:43:10
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 11-02-05 13:29, RadekNet pisze:

    > Mnie ciekawi jak to jest w druga strone - Anglik przyjezdza do Polski i
    > po jakims czasie (jakim?) ma obowiazek przerejestrowac auto. No ale nie
    > moze tego zrobic, bo przeciez u nas nie rejestruja "anglikow" ;) Czyli
    > albo zmieni auto, albo jezdzi nielegalnie?

    Chyba po żadnym, bo znam anglika, który jeździ swoim "anglikiem" po
    Polsce już od dobrych paru lat, pod dziesięć już sie zbliza, cały czas
    na brytyjskich blachach. Biorąc pod uwagę jego status zawodowy i
    materialny, gdyby musiał to by przerejestrował i zapłacił wszelkie
    daniny, które w PLN w przypadku zarabiania w Polsce w funtach
    przedstawiają sie pewnie śmiesznie.

    PS. Nie, nie jest dyplomatą, prawnie zwykłym szarakiem.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 23. Data: 2011-02-06 10:49:28
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 06.02.2011 02:43, Butek pisze:

> [...]
    > materialny, gdyby musiał to by przerejestrował i zapłacił wszelkie
    > daniny, które w PLN w przypadku zarabiania w Polsce w funtach

    Anglik 10 lat jednym autem? ;)

    Ale ... Rowniez sporo Polakow jezdzi na pl tablicach po Ire wiele lat -
    co nie znaczy, ze jest to zgodne z prawem.

    Ciekawe co na to jego angielskie ubezpieczenie..

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 24. Data: 2011-02-06 13:39:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Feb 2011 02:43:10 +0100, Butek wrote:

    >Chyba po żadnym, bo znam anglika, który jeździ swoim "anglikiem" po
    >Polsce już od dobrych paru lat, pod dziesięć już sie zbliza, cały czas
    >na brytyjskich blachach.

    Wydawalo mi sie ze jest, ale przegladam ustawe - wprost tego nie
    pisza. Przyklad oczywiscie nic nie wnosi, bo jak to u nas - przepisy
    sobie, zycie sobie. Np. rzeczony Anglik po 6 miesiacach pobytu
    obowiazany byl wymienic swoje prawo jazdy na nasze polskie.

    >Biorąc pod uwagę jego status zawodowy i
    >materialny, gdyby musiał to by przerejestrował i zapłacił wszelkie
    >daniny, które w PLN w przypadku zarabiania w Polsce w funtach
    >przedstawiają sie pewnie śmiesznie.

    Zalezy jakie auto - jakby mu policzyli akcyze za 2 litry plus VAT ..

    J.

  • 25. Data: 2011-02-07 16:07:23
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Pytanie co sie dzieje w momencie gdy chce samochod przywezc po 2 latach do
    > Polski? czy musze powtornie przechodzic procedure rejestracji (przeglad
    > raczej
    > tak, ale czy wrakowe, akcyza i clo)?

    Trochę nie na temat ale czy jesteś z tym samochodem jakoś emocjonalnie
    związany, skoro rozważasz aż tak te procedury rejestracji?

  • 26. Data: 2011-02-07 16:08:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2011 16:07:23 +0100, CeSaR wrote:

    >Trochę nie na temat ale czy jesteś z tym samochodem jakoś emocjonalnie
    >związany, skoro rozważasz aż tak te procedury rejestracji?

    Co racja to racja - sprzedac, kupic za granica, sprzedac po powrocie.
    Ludzie zarabiaja na sprowadzaniu pojazdow do kraju, a nie wywozie :-)

    J.

  • 27. Data: 2011-02-07 16:14:48
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Co racja to racja - sprzedac, kupic za granica, sprzedac po powrocie.
    > Ludzie zarabiaja na sprowadzaniu pojazdow do kraju, a nie wywozie :-)

    Ja bardziej myślałem tylko o drugiej części tego zdania czyli o kipnie tam
    na miejscu czegoś do lokalnego użytku.
    A ten zostawić w garażu i z sentymentem używać podczas wizyt w domu :-)