  • Data: 2010-05-13 08:50:45
    Temat: Re: wystawa w Krakowie
    Od: Profesor Nic <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On May 13, 9:14 am, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:

    > W każdym bądź razie mi się wydaje, że festiwale służą pokazywaniu nowego.
    > Jeśli nowe jest słebe trudno, trzeba się skupić na tym żeby było lepsze. Nie
    > wiem jak.
    >
    > Powiedzmy, chcę np. żeby na tegorocznym festiwalu filmowym (jakimkolwiek)
    > pokazano Herzoga, Kurosawe, Bergmana, Tarkowskiego i Bondarczuka bo nic
    > leszego kinematografia nie stworzyła. Ma to sens?

    Przepraszam, moze nie pisalem jasno, nie zrozumielismy sie :) Nie
    chodzilo ani o stare vs nowe, ani zeby pokazywac *tylko* duze
    nazwiska. Zgadzam sie, ze to do niczego nie prowadzi, co najwyzej do
    muealnej, zatechlej konserwy...

    Chodzilo mi po pierwsze o to, ze w Londynie ciezko zobaczyc
    brytyjskich klasykow - co mnie dziwi i uwiera, szczegolnie w obliczu
    krakowskiego programu (stad uwaga w tym watku), ktorego zwyczajnie
    zazdroszcze :P

    A po drugie o to, ze kuratorzy londynskiego Photomonth w ogole go "nie
    kuruja". Program jest przypadkowy, wystawy wchodza do niego chyba
    tylko po to, zeby powiekszyc liste wydarzen, bez uwzglednienia
    jakosci, trzymania poziomu. Ale to jest bardziej problem
    organizatorow, a nie fotografow, ktorych propozycji nikt nie
    zweryfikowal, albo - co gorsze - ktos ich oszukal mowiac "to jest
    dobre". Dla mnie, jako widza, to tez jest troche upierdliwe, bo
    oczekuje byc traktowanym serio, a przy paru wystawach myslalem po
    prostu WTF! Ja naprawde nie jestem maruda ani krytykant, ale tam co
    roku jest zbyt duzo zwyklej chaly i straty czasu! To sa moje uwagi
    wobec tej imprezy na podstawie kilku ostatnich edycji. Niecierpilwie
    czekam na nastepna i (znowu) licze, ze bedzie lepsza :)

    Podkreslam, ze chodzi mi przede wszystkim o londynski Photomonth, nie
    o londynski caloksztalt, gdzie wciaz mozna zobaczyc ciekawa mloda
    fotografie, czesto na naprawde wysokim poziomie. Wiec wiem, ze mozna
    lepiej i londynski Photomonth nie jest niestety miarodajny, bo obraz
    fotografii, ktory z niego wynika, jest gorszy niz rzeczywistosc.

    No to byl juz ktos na krakowskiej wystawie, czy nie? :)

    P.