    From: "Marcin Bugajski" <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: wypożyczenie
    Date: Sun, 12 Jun 2011 18:36:21 +0200

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:4df46992$1@news.home.net.pl...
    > ech... 17-70 sigmy miałem na myśli. a że pisałem z głowy na szybkiego...

    Taaa... I nawet teraz, po sprawdzeniu (bo tylko wczesniej pisales z
    glowy), nadal nie wiesz, ze taki obiektyw nie istnieje. Nie ma szkla
    17-70 f/2.8. Jesli o Sigme chodzi, to jest co najwyzej f/2.8-4.5 i f/2.8-4.

    wiem o tym doskonale - w czym jeszcze chcesz mnie uświadamiać?
    dalej czepiasz sie szczegółów widząc o co biega. Gdzie napisałem że światło
    ma być stałe?
    Kolega Ciszewski napisał solucje o jasności - niepotrzebnie - ja to wiem,
    spoko :-)

    > dalej uważam, że chcesz pokazać jaki jesteś "proofi..."

    A to akurat typowy zarzut zakompleksionych amatorow... Pelno takich na
    kazdym forum. :) Chcialby pozyczyc, a moze nawet kupic obiektyw, ktory
    wedlug niego pomoze mu sie rozwinac, a nawet nie wie czego i dlaczego
    potrzebuje. :)

    kaucja za taka sigme to 2k - za jasną stałke - nawet nie pytałem, ale mając
    na względzie cenę obiektywu poza moim zasięgiem finansowym,
    staram sie mierzyć siły na zamiary. Zakompleksiony amator? - wycieczka
    osobista? Gdzieś zabolało?
    IMHO jesteś typem co lubi sie nabijać z początkujących, bo sam zapomniałeś
    jak to było na początku.
    Jeśli nawet jesteś zawodowcem - takie wywyższanie się nie świadczy dobrze o
    Tobie.

    > jasnego obiektywu 17-70 lub 18-50 - kolega Smith podał fajne rozwiązanie -

    Zoom ze zmiennym swiatlem, nawet jesli na poczatku ma 2.8 -- nie jest
    jasnym obiektywem. Fakt, iz dolny otworek ma nieco wiekszy w stosunku do
    innych amatorskich szkiel, nie czyni go takim samym narzedziem (czyli
    "jasnym" obiektywem), jak w przypadku zoomow z f/2.8 w calym zakresie
    ogniskowych. 2/3 EV roznicy nie uratuje ci zadu, jesli nie potrafisz
    fotografowac. Chec wypozyczenia takiego obiektywu, ogloszona na grupie
    -- swiadczy tylko o tym, ze uwazasz taki obiektyw za panaceum na swoja
    nieporadnosc, wiec wsadz sobie w buty teksty o wywyzszaniu sie czy
    pokazywaniu kto jest profi, kiedy ktos probuje ci to uswiadomic. Jedna z
    najwazniejszych cech osobniczych podczas nauki, jest pokora... :)

    Uczę się juz długo i mam sporo pokory. Wiem co mam i co juz potrafię. Ty
    natomiast wywyższasz sie jakbyś był alfa i omega, a ja uczniakiem. Nie wiem
    ile masz lat (a Ty nie wiesz ile ja) i kto dał Ci prawo tak się wywyższać -
    poćwicz na kimś innym proszę.
    a może... boisz się, że zabiorę Ci kawałem chleba? ;-) Nie bój się - mam
    dobra prace, foto - to tylko hobby.
    Grzecznie zadałem pytanie na grupie i dostałem odpowiedz + mejle. Dziękuję
    wszystkim, za pomoc. Jedyne co mogę sobie zarzucić, to fakt, że powinienem
    pytać o konkretny model a nie ogólnie... ale chciałem mieć większe szanse.
    Ty wykozystałeś mojego posta aby sie pokazać. Gratuluje - udało się.

    Więcej luzu Panie zawodowiec i więcej życzliwości dla ludzi życzę

    z mojej strony definitywny EOT

    pozdrawiam

    Marcin