  • 21. Data: 2014-04-11 21:21:55
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Apr 2014 18:00:52 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik BaX m...@m...com ...
    >
    > Nie rozumiem tego porównania?
    > znaczy uwazasz, ze ludzie notorycznie tam wypadają z drogi ale z droga
    > wszystko jest ok?

    Jakiej predkosci trzeba aby wyleciec, a jaki znak tam stoi ?

    No to czyja wina ? :-)

    J.

  • 22. Data: 2014-04-11 22:39:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...
    -zle-drogi-czesta-przyczyna-wypadkow/

    > No ale tak szczerze - wieksza wina drogi, czy wieksza wina
    > niestosowania predkosci do warunkow i znakow ? :-)

    Niedostosowania warunków drogowych do pożądanych prędkości przelotowych.

    > Poza tym nawet w Niemczech nie wszystkie krajowki sa autostradami.

    Owszem, ale nie ma też konieczność nimi jeździć zazwyczaj.
    Spełniają tylko rolę krótkich odcinków dojazdowych do autostrad, a nie
    podstawowego miejsca komunikacji.

  • 23. Data: 2014-04-11 23:08:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Apr 2014 22:39:05 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Niedostosowania warunków drogowych do pożądanych prędkości przelotowych.

    Cii, z Niemiec niedawno wrocilem - srednia z autostrad to 83km/h.

    J.

  • 24. Data: 2014-04-12 00:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Niedostosowania warunków drogowych do pożądanych prędkości przelotowych.

    Fajne :)
    Z przytupem.

  • 25. Data: 2014-04-12 00:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jakiej predkosci trzeba aby wyleciec, a jaki znak tam stoi ?

    A tego to ja nie wiem.

    > No to czyja wina ? :-)

    Wiec tego też nie. Ale skoro aż tyle osób wylatuje to może... stoi tam
    odpowiednie ograniczenie prędkości? :)

  • 26. Data: 2014-04-12 06:38:39
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-04-10 13:40, elmer radi radisson pisze:
    > Okazało się, że zdaniem samych policjantów niedostosowanie prędkości do
    > warunków jazdy oraz nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu w
    > rzeczywistości nie są najczęstszymi powodami wypadków w Polsce. A co
    > nimi jest? Najczęstsza przyczyna wypadków na drogach to nieuwaga,
    > zmęczenie bądź zaśnięcie kierowcy (prawie 15 proc. przyczyn wypadków).
    > Drugi najczęstszy powód to zdaniem pracowników drogówek to stan jezdni.
    > Dopiero na trzecim miejscu wymienili nieudzielenie pierwszeństwa
    > przejazdu (12 proc.), a na czwartym - niedostosowanie prędkości do
    > warunków ruchu (8 proc.).

    A gdzie te dzikie tabuny pijanych, niosących śmierć?

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 27. Data: 2014-04-12 11:27:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Apr 2014 22:00:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Fajne :) Z przytupem.

    No wiesz, prawdziwe - czemu wszyscy jezdza za szybko ? Bo chca.

    Z drugiej strony - ja bym chcial przelotowa 200 albo i 300, bo przy
    130 droga sie ciagle dluzy ...

    J.

  • 28. Data: 2014-04-12 11:54:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > No wiesz, prawdziwe - czemu wszyscy jezdza za szybko ? Bo chca.

    Dokładnie.
    Bo nie odpowiada im to, co im serwuje za wyrwane z ich krwawicy podatki
    kulawe państwo, które dla urzędników i innych (p)osłów kasę ma zawsze, ale
    na resztę nie starcza nigdy.

    > Z drugiej strony - ja bym chcial przelotowa 200 albo i 300, bo przy
    > 130 droga sie ciagle dluzy ...

    Tych prędkości przelotowych nie osiąga większość samochodów dostępnych w
    społeczeństwie w tym kraju.
    Więc niech nawet da się osiągać bezpiecznie na krajówkach 100 (średnio), tak
    jak w Niemczech i nie będzie problemu.

  • 29. Data: 2014-04-12 14:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Dokładnie.
    > Bo nie odpowiada im to, co im serwuje za wyrwane z ich krwawicy
    > podatki kulawe państwo, które dla urzędników i innych (p)osłów kasę ma
    > zawsze, ale na resztę nie starcza nigdy.

    Mysle (po sobie) ze powód jest jeszcze troche inny (w kolejnosci od
    najwazniejszego)
    - zakładamy ze oznakowanie drogi jest złe (zbyt rygorystyczne) wiec
    jedziemy szybciej. Problem zaczyna się jak oznakowanie jest dobre...
    - jezdzic szybko jest przyjemnie
    - brak zastanowienia ile tak naprawde zyskuje się czasu jadac szybko (ale
    to wynika po trosze z poprzedniego - po co sie zastanawiac, skoro tak jak
    jade jest fajnie i przyjemnie)

  • 30. Data: 2014-04-12 16:34:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
> [...]
    > najwazniejszego)
    > - zakładamy ze oznakowanie drogi jest złe (zbyt rygorystyczne) wiec

    Oczywiście - ale to oznakowanie to już skutek tego co napisałem, a nie
    przyczyna.
    Gdyby po drogach dało się jeździć po ludzku, nie byłoby powodów do
    przekraczania ludzkich limitów, a więc i powodów żeby fałszować oznakowanie
    licząc, że ludzie trochę zwolnią.

> [...]
    > to wynika po trosze z poprzedniego - po co sie zastanawiac, skoro tak jak

    Nie każdy jeździ taksówką i koszt przejazdu jest dla niego pierwszorzędną
    sprawą.

    No i trafiłeś w clou tej grupy:
    PRZEDE WSZYSTKIM w samochodzie ma być fajnie i przyjemnie, cała reszta jest
    MNIEJ istotna.