  • Data: 2010-02-22 12:59:52
    Temat: Re: wymijanie autobusu na przystanku
    Od: "neelix" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Shrek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4b7f04df$1@news.home.net.pl...

    > Nie upoważnia. Ale stanowczo należałoby ten przepis albo zlikwidować, albo
    > powiedzieć jasno, że autobus ma pierwszeństwo. A nie ma jak ktoś mu
    > ustąpi.
    > Takie "pierwszeństwo" to ja mam nawet na jak wyjeżdzam z
    > podporządkowanej;)

    I tak trzeba by dla pełnej jasności zapisać. Dzisiaj na pewno trzeba
    zapomnieć o pierwszeństwie wynikającym z Art.17.2 w kontekście autobusu.
    Mamy pierwszeństwo, ale musimy nawet zatrzymać się by wpuścić autobus.
    Oczywiście autobus, który podczas włączania się sygnalizuje zamiar wykonania
    konkretnych manewrów. Trzeba zapomnieć o pierwszeństwie i ogólnych zasadach
    włączania się do ruchu, bo na styku z autobusem nie da się tego pogodzić.
    Art.18 należy potraktować priorytetowo i wyzbyć się próby egzekwowania
    Art.17.
    neelix