  • Data: 2010-08-09 08:04:25
    Temat: Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
    Od: juhass <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-09 00:16, bm pisze:
    > Witam,
    > ślizga mi sprzęgło, chyba sprzęgło kończy żywot,
    > czy dam sobie rade z wymianą tarcz sprzęgłowych, czy do fachowców
    > odwieźć sprzęta ?

    Powinieneś dać spokojnie radę, o ile nie boisz się kluczy i kiedyś coś
    tam dłubałeś. Przerabiałem temat u siebie jakiś czas temu i poszło
    całkiem gładko. Etapy u mnie:
    1. Zdjęcie prawej owiewki (coś mi świta że u Ciebie nie będzie trzeba ;)
    2. Spuszczenie oleju (można bez spuszczania, kładąc moto na lewy bok)
    3. Odkręcenie dekla (duużo śrubek)
    4. Odklejenie dekla od karteru
    5. Odkręcenie śrub trzymających sprężyny i wyjęcie całości.
    6. Wymiana co tam przewidujesz (u mnie sprężyny dociskowe, tarcze cierne
    i przekładki metalowe)
    7. Skręcenie całości jak wcześniej, nowa uszczelka pod dekiel.
    8. Nie zapomnij wlać oleju o ile spuszczałeś. ;p

    > można prosić o jakieś porady, wskazówki, sugestie ? Jakieś specjalne
    > narzędzia trzeba mieć ?
    > Ile taka wymiana w serwisie może kosztować ?

    Sprawdź w manualu do Twojego moto czy wszystkie tarcze cierne są takie
    same. U mnie jest 1 tarcza typu A i 8 tarcz typu B. Różnią się
    wymiarami, gdyż ta pierwsza idzie na początek (dno kosza) i ma inną
    średnicę ze względu na podkładki które tam występują. Przez to, że sam
    najpierw rozebrałem i nie oglądając bezmyślnie składałem- robiłem to 2
    razy gdyż po skręceniu kosza sprzęgłowego nie chciało toto działać.
    Pewnie dla większości precli będzie to oczywiste- dla mnie- jako że
    ostatnio grzebałem w sprzęgle jakieś 5-7 lat temu w Jawie, nie było.

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)