  • 1. Data: 2010-08-08 22:16:08
    Temat: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
    Od: bm <b...@g...com>

    Witam,
    ślizga mi sprzęgło, chyba sprzęgło kończy żywot,
    czy dam sobie rade z wymianą tarcz sprzęgłowych, czy do fachowców
    odwieźć sprzęta ?

    można prosić o jakieś porady, wskazówki, sugestie ? Jakieś specjalne
    narzędzia trzeba mieć ?
    Ile taka wymiana w serwisie może kosztować ?

    Porozmawiajcie ze mną :)

    bm
    vt 1100 '88

  • 2. Data: 2010-08-09 08:04:25
    Temat: Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2010-08-09 00:16, bm pisze:
    > Witam,
    > ślizga mi sprzęgło, chyba sprzęgło kończy żywot,
    > czy dam sobie rade z wymianą tarcz sprzęgłowych, czy do fachowców
    > odwieźć sprzęta ?

    Powinieneś dać spokojnie radę, o ile nie boisz się kluczy i kiedyś coś
    tam dłubałeś. Przerabiałem temat u siebie jakiś czas temu i poszło
    całkiem gładko. Etapy u mnie:
    1. Zdjęcie prawej owiewki (coś mi świta że u Ciebie nie będzie trzeba ;)
    2. Spuszczenie oleju (można bez spuszczania, kładąc moto na lewy bok)
    3. Odkręcenie dekla (duużo śrubek)
    4. Odklejenie dekla od karteru
    5. Odkręcenie śrub trzymających sprężyny i wyjęcie całości.
    6. Wymiana co tam przewidujesz (u mnie sprężyny dociskowe, tarcze cierne
    i przekładki metalowe)
    7. Skręcenie całości jak wcześniej, nowa uszczelka pod dekiel.
    8. Nie zapomnij wlać oleju o ile spuszczałeś. ;p

    > można prosić o jakieś porady, wskazówki, sugestie ? Jakieś specjalne
    > narzędzia trzeba mieć ?
    > Ile taka wymiana w serwisie może kosztować ?

    Sprawdź w manualu do Twojego moto czy wszystkie tarcze cierne są takie
    same. U mnie jest 1 tarcza typu A i 8 tarcz typu B. Różnią się
    wymiarami, gdyż ta pierwsza idzie na początek (dno kosza) i ma inną
    średnicę ze względu na podkładki które tam występują. Przez to, że sam
    najpierw rozebrałem i nie oglądając bezmyślnie składałem- robiłem to 2
    razy gdyż po skręceniu kosza sprzęgłowego nie chciało toto działać.
    Pewnie dla większości precli będzie to oczywiste- dla mnie- jako że
    ostatnio grzebałem w sprzęgle jakieś 5-7 lat temu w Jawie, nie było.

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 3. Data: 2010-08-09 08:10:51
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    juhass napisał(a):
    > 5. Odkręcenie śrub trzymających sprężyny i wyjęcie całości.

    Chyba ze sprzeglo ma centralna srube, wtedy bez klucza pneumatycznego
    nie da rady. Trza po prostu manuala do VT1100.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 4. Data: 2010-08-09 08:16:07
    Od: n...@s...com

    On Mon, 09 Aug 2010 10:10:51 +0200, Kamil Nowak 'Amil'
    <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:

    > bez klucza pneumatycznego

    udarowego. Moze byc elektryczny.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 5. Data: 2010-08-09 08:53:03
    Od: bm <b...@g...com>

    o właśnie to chciałem przeczytać,
    dziękuję :)

    bm

  • 6. Data: 2010-08-09 12:33:03
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    W dniu 2010-08-09 10:53, bm pisze:
    > o właśnie to chciałem przeczytać,
    > dziękuję :)
    >
    > bm

    Dodatkowo nowe tarcze przed założeniem należy moczyć/nasączyć w oleju co
    najmniej (i tu słyszałem różne wartości od godziny do doby). Ja zwykle
    wrzucam tarcze do oleju i zabieram się za rozbieranie moto i jak
    przychodzi czas na zamontowanie nowych już są dostatecznie "wymoczone".

    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/

  • 7. Data: 2010-08-09 13:42:48
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "moonraker" <m...@e...pl> napisał w wiadomości grup
    > Dodatkowo nowe tarcze przed założeniem należy moczyć/nasączyć w oleju co
    > najmniej (i tu słyszałem różne wartości od godziny do doby).

    Moj znajomy mechanik mowi, ze godzinka wystarczy (nigdy nie slyszal, zeby
    klientowi nie pasowalo), ale sobie moczyl 2 doby;)

    > Ja zwykle wrzucam tarcze do oleju i zabieram się za rozbieranie moto i jak
    > przychodzi czas na zamontowanie nowych już są dostatecznie "wymoczone".

    Ja tak samo.

    Od siebie dodam:
    1) dobre klucze
    2) oleju spuszczac nie trzeba jesli tylko maszyna mocno pochyla sie na kosie
    (na 100% w Z750 i FZS 600 da rade, nie wiem jak u Ciebie)
    3) przydalby sie klucz dynamometryczny
    4) nie pomyl kolejnosci tarcz, bo mozesz sobie docisk rozwalic (jak ja u
    siebie zrobilem) przy probie uruchomienia sprzegla
    5) proponowalbym na poczatku poluzowac (calkowicie) linke sprzegla przy
    klamce

    I ogolnie to serwisowka by sie zdala, bo mozna o jakiejs drobniutenkiej
    rzeczy zapomniec;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 8. Data: 2010-08-09 14:03:40
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-09 15:42:48 +0200, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> said:

    > Moj znajomy mechanik mowi, ze godzinka wystarczy (nigdy nie slyszal,
    > zeby klientowi nie pasowalo), ale sobie moczyl 2 doby;)

    Jak dotąd w żadnej z serwisówek do moich motocykli nie widziałem
    prikazu żeby _moczyć_ nowe tarcze w oleju. Serwisówki stwierdzają
    tylko, żeby nasmarować je olejem. Dosłownie leci to tak, w zależności
    od serwsówki:
    "Thoroughly oil all clutch discs before mounting.";
    "lubricate the new discs with engine oil then assemble the new discs";
    "apply a coating of oil to their surfaces to prevent seizure".

    Na ile rozumiem chodzi o to, żeby nowe tarcze się ze sobą nie zatarły
    na początku, bo później i tak same się w oleju wymoczą (nie dotyczy
    większości Bum, MG i dużej części Stukati).

    de Fresz

  • 9. Data: 2010-08-09 14:31:51
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    W dniu 2010-08-09 16:03, de Fresz pisze:

> [...]
    > początku, bo później i tak same się w oleju wymoczą (nie dotyczy
    > większości Bum, MG i dużej części Stukati).

    Smarować? Znaczy pędzelkiem? Fujj prościej wrzucić do oleju :)

  • 10. Data: 2010-08-09 14:35:40
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-09 16:31:51 +0200, moonraker <m...@e...pl> said:

    > idziałem prikazu
    > ą tylko, żeby
    > ›ci od serwsA?wki:

    > nie zatarły na
    >
    > Smarować? Znaczy pędzelkiem? Fujj prościej wrzucić do oleju :)

    Wrzucić - owszem. Ale żeby tam trzymać do najbliższej pełni czy innego
    nowiu? Bessensu.

    PS. Niezła sieczka w cytacie.

    de Fresz