  • 1. Data: 2010-10-31 01:34:38
    Temat: wymiana paska rozrządu
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Pacjent to focus 1,8 TDCi, produkcja październik 2002, kupiony w marcu
    2003r.
    Żona zrobiła na nim zaledwie ok. 62tys km.
    Mimo, że ksiązka serwisowa zaleca wymianę paska rozrządu po OIDP 100tys km,
    jednak ostatnio warsztat w którym robię przeglądy (nie ASO) twierdzi, że z
    uwagi na czas uzytkowania samochodu nalezy pasek juz teraz wymienić.
    Czy tak i czy przy tym wymieniać tez naciąg?

  • 2. Data: 2010-10-31 08:08:50
    Temat: Re: wymiana paska rozrządu
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-10-31 01:34, p 47 pisze:
> [...]
    > teraz wymienić.
    > Czy tak i czy przy tym wymieniać tez naciąg?

    osobiście bym wymienił cały komplet (włącznie z pompą wody, o ile jest
    też napędzana paskiem rozrządu). U mnie np. książka serwisowa zaleca
    wymianę rozrządu co 150kkm/5 lat - co nastąpi szybciej. Koszt
    ewentualnej naprawy jest zbyt duży, IMHO nie warto ryzykować.

    --
    pozdr,
    W.

  • 3. Data: 2010-10-31 08:51:13
    Od: Mirosław <m...@g...com>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Żona zrobiła na nim zaledwie ok. 62tys km.
    > Mimo, że ksiązka serwisowa zaleca wymianę paska rozrządu po OIDP 100tys
    po 5 latach pasek parcieje i może pęknąć sam od siebie(nawet jakby miał te
    60 tys km),
    zalecenia> wymiana,

    Mirek

  • 4. Data: 2010-10-31 09:01:17
    Od: "JoAsienka" <w...@p...oonet.pl>

    Pewnego ślicznego dnia p 47 dokonał/a produkcji posta :

> [...]
    > ASO) twierdzi, że z uwagi na czas uzytkowania samochodu nalezy pasek
    > juz teraz wymienić. Czy tak i czy przy tym wymieniać tez naciąg?

    Wymieniać, bo pasek traci swoje właściwości, a naciąg to jakby zintegrowany
    komplet. :)

    JoAsienka **gg 1489928
    Człowiek staje się mądry z wiekiem.
    Niestety, najczęściej jest to wieko od trumny

  • 5. Data: 2010-10-31 09:02:57
    Od: mikelo <m...@g...com>

    On 31 Paź, 00:34, "p 47" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > uwagi na czas uzytkowania samochodu nalezy pasek juz teraz wymienić.
    > Czy tak i czy przy tym wymieniać tez naciąg?

    W książce gwarancyjnej masz napisane: co 10 lat lub 150 000 km.

    Michał

  • 6. Data: 2010-10-31 09:17:37
    Od: Mirosław <m...@g...com>

    Użytkownik "mikelo" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    On 31 Paź, 00:34, "p 47" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Czy tak i czy przy tym wymieniać tez naciąg?

    > W książce gwarancyjnej masz napisane: co 10 lat lub 150 000 km.
    ^^^^^^^^
    jesteś pewien że 10 lat?
    Mirek

  • 7. Data: 2010-10-31 13:11:51
    Od: mikelo <m...@g...com>

    On 31 Paź, 09:17, Mirosław <m...@g...com> wrote:
    > Użytkownik "mikelo" <m...@g...com> napisał w
> [...]

    Też mam focusa i w mojej książce tak jest napisane.
    Michał

  • 8. Data: 2010-10-31 15:38:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-10-31 08:08, V-Tec pisze:

> [...]
    > wymianę rozrządu co 150kkm/5 lat - co nastąpi szybciej. Koszt
    > ewentualnej naprawy jest zbyt duży, IMHO nie warto ryzykować.

    Faktycznie rozrzad wypada wymienic co 5lat, ale przy takich przebiegach
    pompe bym zostawil.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com