  • 1. Data: 2010-10-30 15:49:05
    Temat: Odłączenie akumulatora
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Seat Toledo II 1.9 TDI, 1999 r, sedan, klimatronik. Czy odłączenie
    akumulatora, spowoduje utratę nastaw komputera pokładowego, radia i
    klimatronika? Po umyciu, wysuszeniu i uzupełnieniu poziomu elektrolitu
    wodą destylowaną, chcę akumulator podładować w domu prostownikiem
    sieciowym, ale nie chciałbym, aby po ponownym podłączeniu wystąpiły
    niesprawności i utrudnienia. Jeżeli odłączenie spowodowałoby problemy,
    to jak się ich ustrzec? Samochód kupiłem wczoraj i nie znam ewentualnych
    problemów, związanych z pytaniem jak wyżej. Chętnie odpowiem na
    ewentualne pytania.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-10-30 18:04:19
    Temat: Re: Odłączenie akumulatora
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    W dniu 2010-10-30 15:49, Tata pisze:
    > Seat Toledo II 1.9 TDI, 1999 r, sedan, klimatronik. Czy odłączenie
    > akumulatora, spowoduje utratę nastaw komputera pokładowego, radia i
    > klimatronika?

    Podstawowa sprawa - kod do radia, zegar i ew. alarm może zaryczeć przy
    odłączeniu (trzeba wyłączyć syrenę). Radio może też stracić zapamiętane
    ustawienia, chociaż jeśli to fabryczne to nie powinno.

> [...]
    > sieciowym, ale nie chciałbym, aby po ponownym podłączeniu wystąpiły
    > niesprawności i utrudnienia. Jeżeli odłączenie spowodowałoby problemy,

    Nie odłączać? :) Albo podłączyć jakiś mały żelowy.

  • 3. Data: 2010-10-30 22:16:26
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-10-30 15:49:05 +0200, Tata <k...@k...net.pl> said:

    > Seat Toledo II 1.9 TDI, 1999 r, sedan, klimatronik.

    Zajrzyj tu:

    <http://seat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=22496

    Coś tam wspomniają o instrukcjach do tego wehikułu.
    (tak, w instrukcji producent napomyka o tym co się kasuje i kiedy)

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2010-10-30 23:27:59
    Od: Piter <b...@e...pl>

    na ** p.m.s ** Tata pisze tak:

    > Jeżeli odłączenie spowodowałoby problemy, to jak się ich ustrzec?

    mały akumulator albo zasilacz 12V i kabelek z balkonu :)
    12V nikogo nie zabije najwyżej jakiś sk ukradnie kabel.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87