-
1. Data: 2010-10-31 00:52:31
Temat: Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
Witam,
zima się zbliża ;)
naciśnięcie gazu będzie ślizgało.
Które z aut z napędem na 4 koła mają trzy mechaniczne dyferencjały ?
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2010-10-31 02:18:02
Temat: Re: Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami
Od: " Michał" <m...@g...pl>
Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):
>
> Użytkownik " Michał"
>
> > zima się zbliża ;)
> > naciśnięcie gazu będzie ślizgało.
>
> Niekoniecznie przy TC
Wiem, tylko mazda9 na dziurach przy włączonym tc pomimo znacznie większej
mocy ruszała wolniej niż safrane bez TC/ASR ale z jakimś tam dyferencjałem
(napęd na przód). Na płaskim było oczywiście odwrotnie.
różnica była chyba coś ala 140 kilka vs 200 kilka (+mazda lżejsza).
-tylko oba były w wersji bez 4x4.
A tak btw BMW w tanich (3,5) autach robi to teraz tylko elektronicznie ?
czyli jak jest 4x4 to hamulcami dziobie po każdym ślizgającym kole ?
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2010-10-31 02:35:55
Temat: Re: Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik " Michał"
> zima się zbliża ;)
> naciśnięcie gazu będzie ślizgało.
Niekoniecznie przy TC
Pozdrówki
-
4. Data: 2010-10-31 10:01:13
Temat: Re: Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Które z aut z napędem na 4 koła mają trzy mechaniczne dyferencjały ?
Wiem, że to nie jest odpowiedź na Twoje pytanie, ale jeśli się rozwinie
może coś Ci uświadomić.
Dlaczego szukasz samochodu z 3-ma dyframi? Oczekujesz że będzie na
śliskim dużo lepiej niż z 1-nym? Potrzebujesz mieć przyczepność przy
jeździe czy przy ruszaniu?
Moim zdaniem przy ruszaniu same mechaniczne rozwiązania o ile nie są
podparte stosownymi blokadami są w zimie często... zbędne. Wystarczy że
jedno koło wpadnie na nawierzchnię o małej przyczepności i masz kłopot.
Wyśmienicie jest jeżeli możesz wpływać na pracę dyferencjałów, a jeśli
nie Ty to chociaż niech to robi komputer.
Irek.N.
-
5. Data: 2010-10-31 11:34:50
Temat: Re: Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-10-31 00:52, Michał pisze:
> Witam,
>
> zima się zbliża ;)
> naciśnięcie gazu będzie ślizgało.
>
> Które z aut z napędem na 4 koła mają trzy mechaniczne dyferencjały ?
Subaru Impreza (chyba wszystkie Subaru),
Mitsubishi Lancer EVO (nie wiem czy jakieś niższe wersje)
Kiedyś takich aut było więcej (Opel Vectra, Suzuki Swift, Toyota
Corolla, chyba Escort).
Dziś wszędzie zazwyczaj różne mutacje Haldexa.
-
6. Data: 2010-10-31 14:54:14
Temat: Re: Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami
Od: " Michał" <m...@g...pl>
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> Witam,
>
> zima się zbliża ;)
> naciśnięcie gazu będzie ślizgało.
>
> Które z aut z napędem na 4 koła mają trzy mechaniczne dyferencjały ?
Pomyliłem się ;)
chodziło o 3 mechaniczne szpery :)
a auto najlepiej trochę starsze, i większe.
btw. każde mocniejsze (~`300koni i więcej) tylnio napędowe ma szpere ?
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2010-10-31 18:34:37
Temat: Re: Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-10-31 14:54, Michał pisze:
> =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?=<m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
>> Witam,
>>
>> zima się zbliża ;)
>> naciśnięcie gazu będzie ślizgało.
>>
>> Które z aut z napędem na 4 koła mają trzy mechaniczne dyferencjały ?
>
> Pomyliłem się ;)
> chodziło o 3 mechaniczne szpery :)
Wydaje mi się że tylko Lancer EVO i Subaru Impreza WRX STi (ale też nie
jestem pewny czy wszystkie 3 i czy na pewno będą to szpery, a nie np.
Torseny).
-
8. Data: 2010-11-01 16:22:19
Temat: Re: Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:4ccda8ac$0$20997$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2010-10-31 14:54, Michał pisze:
>> =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?=<m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>>
>>> Witam,
>>>
>>> zima się zbliża ;)
>>> naciśnięcie gazu będzie ślizgało.
>>>
>>> Które z aut z napędem na 4 koła mają trzy mechaniczne dyferencjały ?
>>
>> Pomyliłem się ;)
>> chodziło o 3 mechaniczne szpery :)
>
> Wydaje mi się że tylko Lancer EVO i Subaru Impreza WRX STi (ale też nie
> jestem pewny czy wszystkie 3 i czy na pewno będą to szpery, a nie np.
> Torseny).
STi (tak samo, jak inne modele) maja w srodku sprzeglo wiskotyczne. Co
akurat nie zmienia faktu, ze zima tylko ja w WRXie i dwa land rovery
wjechaly na parking pod praca, zanim odsniezyli. :)
Pozdrawiam
Kamil
-
9. Data: 2010-11-01 18:17:14
Temat: Re: Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-11-01 16:22, kamil pisze:
>> Wydaje mi się że tylko Lancer EVO i Subaru Impreza WRX STi (ale też
>> nie jestem pewny czy wszystkie 3 i czy na pewno będą to szpery, a nie
>> np. Torseny).
>
> STi (tak samo, jak inne modele) maja w srodku sprzeglo wiskotyczne.
Ale DCCD to jest mechaniczny dyferencjał z regulowanym (ręcznie albo
automagicznie) stopniem zeszperowania.
To nie jest taka typowa wiskoza gdzie napęd jest FWD, a sprzęgło
ewentualnie dołącza w jakimś stopniu tył.