eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywymiana jednej oponyRe: wymiana jednej opony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: wymiana jednej opony
    Date: Fri, 26 Nov 2010 10:25:26 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 23
    Message-ID: <ico1um$fl6$1@inews.gazeta.pl>
    References: <icmff6$up3$1@usenet.news.interia.pl> <icmirh$fpk$1@mx1.internetia.pl>
    <icnkno$o5c$1@news.onet.pl> <icnv8j$2c2c$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1290767126 16038 172.20.26.240 (26 Nov 2010 10:25:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Nov 2010 10:25:26 +0000 (UTC)
    X-User: w.mak
    X-Forwarded-For: 94.75.91.13
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2328705
    [ ukryj nagłówki ]

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):

    > Nie wiem dlaczego, ale wiem że ściąga. Sprawdzone osobiście wiele razy.
    > Dwie niedokładnie jednakowe opony trafiły na oś napędzającą.
    > Jedyna różnica to półtora roku inna data produkcji i 1mm bieżnika.
    > Efekt: przy przyspieszaniu ściąga w lewo, przy hamowaniu w prawo.
    > Zamiana kół stronami - efekt lustrzanie odwrotny.
    > Zamiana na dwie opony jednakowe - efekt znika.
    > Nie muszę dodawać że ciśnienie było dokładnie identyczne.
    >
    Znam te numery, z różnie zużytymi a nawet z fabrycznie nowymi, w tym wypadku
    kierunkowymi oponami.
    Moim zdaniem przyczyną jest kształt napompowanej opony - nie jest symetryczna,
    zbliżona do walca, tylko jest stożkowa ze względu na zużycie albo w przypadku
    kierunkowych ma niesymetrycznie ułożone warstwy kordu, gumy itp.
    Efekt daje to taki, że środek nacisku na jezdnię nie wypada pośrodku
    szerokości felgi więc jakby jedno koło było nieco schowane w błotniku a drugie
    wystawało - różne są "skuteczne" odległości od osi obrotu zwrotnicy, co daje
    opisane przez Ciebie efekty przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.
    Efekt taki sam, jakby założyć na przód koła z felgami o różnych ET.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: